Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Andrewas

Sitat fra: Otkristo på mandag 18. mars 2024, klokken 12:39Supercharger Kongsvinger

Tips fra @banzi
Antall:  16 stalls
Lokasjon: Byporten
Takk til @banzi for bra tips, og til @OtKristo for oppfølging!

Men - det er noe mer her - først så har Teslas mann lagt igjen et spor ved å gjenbruke teksten i brevet til Kongsvinger. Jeg finner ikke noe sted i Kongsvinger som heter Horten - så dermed tenker jeg det også er noe på gang der. Finner du det OtKristo?

Videre så er Byporten et større område på begge sider av E16 rett vest for Kongsvinger. Det er ikke klart for meg hvor riktig plassering er så dermed har jeg satt punktet i supercharge info "sånn ca" inntil vi får mer info. Kanskje noen med lokalkunnskap kan gi bedre posisjon?

https://norgeskart.no/#!?project=seeiendom&zoom=15&lat=6677121.50&lon=331957.41&markerLat=6677229.073057&markerLon=331891.74000769&panel=Seeiendom&showSelection=true&p=Seeiendom&layers=1002,1013,1014,1015
 
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Andrewas

Sitat fra: Andrewas på mandag 18. mars 2024, klokken 22:07
Sitat fra: Otkristo på mandag 18. mars 2024, klokken 12:39Supercharger Kongsvinger

Tips fra @banzi
Antall:  16 stalls
Lokasjon: Byporten
Takk til @banzi for bra tips, og til @OtKristo for oppfølging!

Men - det er noe mer her - først så har Teslas mann lagt igjen et spor ved å gjenbruke teksten i brevet til Kongsvinger. Jeg finner ikke noe sted i Kongsvinger som heter Horten - så dermed tenker jeg det også er noe på gang der. Finner du det OtKristo?

Videre så er Byporten et større område på begge sider av E16 rett vest for Kongsvinger. Det er ikke klart for meg hvor riktig plassering er så dermed har jeg satt punktet i supercharge info "sånn ca" inntil vi får mer info. Kanskje noen med lokalkunnskap kan gi bedre posisjon?

https://norgeskart.no/#!?project=seeiendom&zoom=15&lat=6677121.50&lon=331957.41&markerLat=6677229.073057&markerLon=331891.74000769&panel=Seeiendom&showSelection=true&p=Seeiendom&layers=1002,1013,1014,1015
 
Jeg var litt for kjapp. Horten er allerede kjent og på plass i supercharge.info.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Otkristo

#4862
Tesla Supercharger Grorud
Dette funnet er prematurt
Tesla skal ha møte med Oslo kommune vedr mulig Supercharger i Kalbakkveien 46.

Følges opp videre..

Hjortefot

Forsøksvis kvartaloppdatering. Tesla har oppdatert kartet sitt litt, stort sett med å dytte datoer inn i en vagere framtid. Men de bygger og åpner stasjoner også, så jeg velger å tilgi litt kartrot for oss detektiver å nøste opp i.

Farger: Godt nytt, dårlig nytt, papirarbeid, bygging.

Supercharge.info     Tesla.com   
|
Finnmark       
-
|
Troms       
Finnsnes2024
Tromsø2025Vinner avstemning Q3 2023
|
Nordland       
Sortland71 dager2024
Bodø134 dager2024
|
Trøndelag       
Støren174 dager
Oppdalsporten140 dager
Røros161 dager2024
|
Møre og Romsdal       
VestnesÅpnet!
SunndalsøraQ1 2024
|
Vestland       
NordfjordeidÅpnet!
Førde398 dager
Øvre Årdal75 dager
Østerbø Fjellstove275 dager
Voss 2179 dager
Åsane - GullgruvenÅpnet!
ÅsaneQ1 2023Sannsyligvis noe som henger igjen etter Gullgruven
Bergen Central2024
Bergen SouthQ1 2024
Vøringsfossen160 dager
Odda118 dager2024
|
Rogaland       
-
|
Agder       
Brokelandsheia Øst134 dager
Grimstad160 dager
Lillesand YX807 dager
|
Telemark       
-
|
Vestfold       
Horten75 dager
Stokke220 dagerOgså kjent som Gjennestad
|
Østfold       
FredrikstadForsvunnet fra Find us
|
Akershus       
Lørenskog2024
Oslo West71 dagerQ4 2023Også kjent som Høvik
|
Oslo       
Oslo Central WestÅpnet! (Bogstadveien)
|
Buskerud       
Hemsedal187 dager2024
Flå2024
Hønefoss2025
DrammenQ1 2024
|
Innlandet       
TrysilÅpnet!
Rena65 dager
Kongsvinger16 dager

Med i Teslas avstemning, så de får hederlig omtale og ryktespredning:
Tromsø, Harstad, Oslo kommune, Lørenskog, Ås, Hol (Geilo?), Hønefoss.
Model 3 LR - 2019

RJK

Registrert meg, og gitt en stemme til min hjemby, den i Hamar samt lagt inn forslag på Charlotteberg shoppingsenter og Nordbysenteret, begge i Sverige.

Vet Nordby blir litt vel nært den i Strömstad, men er jo mange som handler på disse stedene som gjerne vil ha en SuC-stasjon å lade på mens man er innom på shopping!

Begge steder trenger dog mere AC/destinasjonslading, som er å foretrekke, da man gjerne er innom for mer enn en halvtime om gangen! Men rekker nå å få handla polvarene før man bør flytte bilen for nyankomne!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Mdah

Sitat fra: RJK på onsdag 03. april 2024, klokken 01:06Registrert meg, og gitt en stemme til min hjemby, den i Hamar samt lagt inn forslag på Charlotteberg shoppingsenter og Nordbysenteret, begge i Sverige.

Vet Nordby blir litt vel nært den i Strömstad, men er jo mange som handler på disse stedene som gjerne vil ha en SuC-stasjon å lade på mens man er innom på shopping!

Begge steder trenger dog mere AC/destinasjonslading, som er å foretrekke, da man gjerne er innom for mer enn en halvtime om gangen! Men rekker nå å få handla polvarene før man bør flytte bilen for nyankomne!

Har også foreslått Charlottenberg flere ganger. Dårlig med lademuligheter (Tesla) på østsiden av Oslo gjennom Lørenskog/Lillestrøm og Fv170 mot Charlottenberg.
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

RJK

Sitat fra: Mdah på onsdag 03. april 2024, klokken 12:03
Sitat fra: RJK på onsdag 03. april 2024, klokken 01:06Registrert meg, og gitt en stemme til min hjemby, den i Hamar samt lagt inn forslag på Charlotteberg shoppingsenter og Nordbysenteret, begge i Sverige.

Vet Nordby blir litt vel nært den i Strömstad, men er jo mange som handler på disse stedene som gjerne vil ha en SuC-stasjon å lade på mens man er innom på shopping!

Begge steder trenger dog mere AC/destinasjonslading, som er å foretrekke, da man gjerne er innom for mer enn en halvtime om gangen! Men rekker nå å få handla polvarene før man bør flytte bilen for nyankomne!

Har også foreslått Charlottenberg flere ganger. Dårlig med lademuligheter (Tesla) på østsiden av Oslo gjennom Lørenskog/Lillestrøm og Fv170 mot Charlottenberg.
Rart det ikke kom opp punkt på kartet om de hadde fått forslag allerede. Da hadde jeg bare klikket på den og gitt min stemme!

Jeg la inn adressen til kjøpesenteret der de har Systembolaget, da det fort blir at vi stopper der, brodern handler sitt (jeg kjøper sjeldent noe, da jeg nesten aldri drikker lengre), og så tar vi brunch på den asiatiske.

Innimellom de to gjøremålene, så ville jeg fått ladet en god del, om det fantes ladere man kunne koblet deg på, som ikke er like dyre som de få Mer-laderne som nesten alltid er opptatt uansett, kanskje med unntak av AC-laderne.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Hjortefot

#4867
Sitat fra: RJK på onsdag 03. april 2024, klokken 17:59Rart det ikke kom opp punkt på kartet om de hadde fått forslag allerede. Da hadde jeg bare klikket på den og gitt min stemme!
I fare for å avspore litt: Det er ny runde hvert kvartal. Steder i Romania/Ungarn og deromkring bruker å toppe lista med helt urealistiske stemmetall. Så velger Tesla ut noen vinnere blant de som har fått mye stemmer, og noen som ikke har fått så mye stemmer, men de synes har gjort det bra på en eller annen måte. Deretter legger de ut en ny liste med steder for neste kvartal, delvis basert på et utvalg av forslagene som har kommet inn og delvis på Teslas egne planer. Noen av stedene kan ha vunnet før, noen er helt nye, noen har man allerede bestemt seg for å bygge, noen er man allerede i gang med å bygge. Så er det bare å stemme igjen!

Om man vinner på en eller annen måte, får man gullfarge på findus-kartet og en byggedato noen år fram i tid (om man ikke allerede er godt i gang). Det er svært få vinnere i  året i forhold til antall nye stasjoner i året, selv om vi ser bort fra Kina, som (selvfølgelig?) ikke er med på dette.
Model 3 LR - 2019

Otkristo

Supercharger Førde
Endelig skjer det noe. Tesla har sendt inn konesjonssøknad til NVE. Alt det formelle er nå på plass.
Tipper gravearbeid starter snart.
Noen som kjører fordi som sjekker?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA