Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi A3 e-tron

Startet av Ferry, fredag 18. juli 2014, klokken 09:30

« forrige - neste »

satzumas

#15
My bad. Dårlig forklart fra min side.

Jeg lå bak en bil som jeg hadde "lock on" på. Han måtte stoppe for trafikk, og når han akselerte opp til fartsgrensen igjen fulgte Golfen etter.

vgnils

Noen som har informasjon om når e-tron blir tilgjengelig for prøvekjøring?

olekvi

Sitat fra: olekvi på søndag 17. august 2014, klokken 22:28
Du er sikker på at adaptiv cruise er en del av LED-pakken?  At man ikke må ha assistentpakken? (jeg har gått for den (og xenon), nemlig ..)

Til informasjon: har fått bekreftet at Adpativer Cruise, lys og regnsensor er en del av LED-pakken.

mvh
Ole Bendik
'19 TM3P

Vind

Sitat fra: emil på søndag 17. august 2014, klokken 22:39
Sitat fra: JLafton på søndag 17. august 2014, klokken 11:55
Det er bare så utrolig synd at denne og mest sannsynlig GTE ikke kommer med mulighet for hengerfeste. Hadde den gjort det hadde jeg bestilt tvert.

Dette gjelder forsåvidt alle hybrider med fossil drivlinje: Hvis det nå er frykt for overbelastning på elmotor som gjør at de fleste av disse bilene ikke støtter hengerfeste, hadde det ikke vært mulig å ha noe sensorer som detekterer tilhenger (men ikke sykkelstativ) og som da kobler ut elmotoren helt?
Outlander hybrid er den eneste som kan leveres med hengerfeste.

Helt enig - A3 e-tron med hengerfeste hadde vært flott!
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

kaiat

Det er flere hybrider enn Outlander som kan leveres med hengerfeste. Volvo V60 plug-in hybrid, Lexus RX400h/RX450h og Peugeot 508RXH for eksempel. Et særtrekk er dog at alle(?) hybrider som kan trekke tilhenger av noe størrelse, har gjerne relativt store fossilmotorer og firehjulstrekk...

Det er jo en del biler som har tilhengerstabilisering nå til dags slik at når du kopler til tilhengeren, endrer ESP-systemet seg til å ta høyde for at du kjører med tilhenger. Slike system skal visstnok kunne detektere og rette opp sleng på tilhengeren. Så det finnes systemer for at bilen kan finne ut at det er tilhenger koplet til og kan endre på bilens oppsett.

satzumas


Sitat fra: jkirkebo på mandag 18. august 2014, klokken 00:10
Da må jo nødvendigvis systemet vite hva fartsgrensen er på stedet? Via navigasjonen kanskje?

Hvis du velger MMI navigasjon plus og Audi active lane assist, blir den levert med kamerabasert trafikkskiltgjenkjenning.

satzumas

Det er visst blitt solgt noen stykker av denne på 17 dager.

http://www.klikk.no/motor/bil/article924623.ece

Puffen

Noen som vet om det gis rabatt på e-tron ?  Eller er prisen på 340 dønn fast ?

JLafton

Sitat fra: Vind på onsdag 27. august 2014, klokken 00:10
Sitat fra: emil på søndag 17. august 2014, klokken 22:39
Sitat fra: JLafton på søndag 17. august 2014, klokken 11:55
Det er bare så utrolig synd at denne og mest sannsynlig GTE ikke kommer med mulighet for hengerfeste. Hadde den gjort det hadde jeg bestilt tvert.

Dette gjelder forsåvidt alle hybrider med fossil drivlinje: Hvis det nå er frykt for overbelastning på elmotor som gjør at de fleste av disse bilene ikke støttert hengerfeste, hadde det ikke vært mulig å ha noe sensorer som detekterer tilhenger (men ikke sykkelstativ) og som da kobler ut elmotoren helt?
Outlander hybrid er den eneste som kan leveres med hengerfeste.

Helt enig - A3 e-tron med hengerfeste hadde vært flott!

Golf GTE kommer også med mulighet for hengerfeste.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

olekvi

Sitat fra: Puffen på søndag 14. september 2014, klokken 15:07
Noen som vet om det gis rabatt på e-tron ?  Eller er prisen på 340 dønn fast ?

Av erfaring vet jeg at det er mulig å få noe rabatt, men forhandlerene påstår de har vesentlig mindre å gå på her enn på mange andre biler, og jeg velger å tro dem på det.
'19 TM3P

satzumas

#25
Det er akkurat den samme beskjeden jeg fikk fra min møller representant.

Puffen

OK, men hvor mye har de signalisert ?

satzumas

At de egentlig ikke kan gi noe rabatt på e-tron.... En e-tron koster like mye som en S3 i Tyskland. (Sikkert forskjeller i standardutstyret for e-tron Norge vs Tyskland)

olekvi

Sitat fra: Puffen på tirsdag 16. september 2014, klokken 16:55
OK, men hvor mye har de signalisert ?

Om du vil kjøpe en så drar du til en forhandler, også finner du det ut. :-)

Ikke utenkelig at det er vanskeligere å få rabatt nå som bilen ser ut til å bli en salgssuksess enn hva det var første dag de var til salgs, og jeg vil tro at utstyrsnivå, om det er rent kjøp osv. også betyr litt i så måte.
'19 TM3P

Puffen

Skal ha en prat med forhandler jeg.  Men når du skriver "av erfaring" vet du at det gis noe rabatt; Hvorfor kan du ikke signalisere hvor mye ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA