Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Verdens største ladestasjon kommer i Tyskland

Startet av Mobileum, søndag 03. september 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

doldis1

 Elbilen som fenomen har både kraft og moment til å sende Tysk økonomi utfor stupet og ta med seg Euroen
også . For 5 år siden lo Tysk bilindustri av Tesla, nå kjøper de seg tid med planer og store tall, konseptbiler og
snikksnakk ..
Jeg tror de vil fortsette å trenere elbilsaken så godt de kan, problemet er at mens de bygger demninger stiger
vannet og før eller siden renner det over ...



doldis1

 Akkurat  ;)

https://www.tu.no/artikler/bilindustrien-klimamalene-er-altfor-aggressive/411834

Sakset fra artikkelen:
                                 
SitatHar begrenset påvirkningskraft
En økning i markedet for elbiler avhenger av faktorer bilindustrien ikke kan påvirke, eller bare til en viss grad kan påvirke, skriver de. De sikter til batteripriser, ladeinfrastruktur, drivstoffpriser og offentlige innkjøp.

Altså Tysk bilbransje kan ikke påvirke : batteripriser ? ladeinfrastruktur ? drivstoffpriser ?

Stakkars....




Imagine

All ære til Tesla og håper de lager fine elbiler også i fremtiden. Men håper de forbedrer selve bilene.

Tysk bilindustri vil lett henge på og kanskje forbigå Tesla. Spesielt når de samarbeider om løsninger. Tesla kommer til å ha kun ett valg, det er å joine.

doldis1

 
SitatTysk bilindustri vil lett henge på og kanskje forbigå Tesla. Spesielt når de samarbeider om løsninger. Tesla kommer til å ha kun ett valg, det er å joine.

Sikker på det ? Tesla jobber for tiden på fjerde måneden med å få en bilproduksjonslinje til å fungere..
Musk har samlet A-laget for denne anledningen, hvorfor i all verden får de ikke denne linjen opp å gå når
faktisk alle andre bilprodusenter klarer det?
Fordi, og følg med nå  , dette er ingen vanlig linje. Automatiseringsgraden er så høy at denne linjen
skal kunne pumpe ut long-range elbiler til usd 35K så billig at Tesla sitter igjen med 25 % av 35K på
bunnlinja !!!!
Når denne er oppe og går kommer neste linje innen 6 mnd. copy/paste... Det finnes ingen slik linje i verden
i dag ..
Tyskerne ligger håpløst bak på elbilteknologi, software og snart produksjonsteknologi...
De må gjerne bygge ladere, men DE  bør kunne brukes av Tesla og Byd ... ;)

JorgenM

Sitat fra: doldis1 på lørdag 11. november 2017, klokken 22:32
Tyskerne ligger håpløst bak på elbilteknologi, software og snart produksjonsteknologi...
Litt for mye drikke på lørdag? :D
Du må jo skrive noe negativt om de tyske produsentene i hvert innlegg, men det får da være grenser :)

Min 1100 kg i3 er et stykke imponerende ingeniørkunst i fohold til min over 2 tonn Model S. Både teknisk og produksjonsmessig, samt miljøaspektet. i3 er for eksempel den elbilen med lavest karbonavtrykk gjennom hele produksjonen ( https://www.ft.com/content/a22ff86e-ba37-11e7-9bfb-4a9c83ffa852 , krever desverre abb. nå, lå ute gratis forrige uke). Er det hva du kaller håpløs produksjonsteknologi?

Forøvrig bygger BMW om alle produksjonslinjene sine til å kunne produsere både fossil-, hybrid- og elbiler. Tesla's produksjonslinje skal kun produsere elbiler (=enklere). I tillegg selger Tesla kun noen få utstyrspakker, mens man hos andre kan ticke 100+ bokser for ekstrautstyr, noe som også krever mer avansert produksjonslinje.

Tesla burde heller konsentrere seg om å øke kvaliteten og nøyaktigheten på bilene de produserer, der er de mildt sagt elendige :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

doldis1

 
SitatLitt for mye drikke på lørdag? :D

Neida, ikke bekymre deg for det, jeg drikker kun kaffe og vann og ingenting annet  ;)
Tyskerne er de med de absolutt beste forutsetningene worldwide til å lede verden i denne høyst nødvendige
overgangen. Alternativet til det grønne skiftet er slik jeg ser det vår sikre undergang, og det er i lys
av den erkjennelsen jeg vurderer innsatsen til Tysk bilindustri ....


Rollep

Sitat fra: Imagine på lørdag 11. november 2017, klokken 08:45
Nå kommer ladestasjonene til de tyske bilene i Norge fra 1. Kvartal 2018:
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=48878

Lønner seg tydeligvis å ha tyske elbiler fremover, i alle fall en som støtter CCS hurtiglading da en viktig del av utviklingen går i den retningen.
Jepp, utviklingen går den veien. Jeg har sagt det hele tida at den dagen tyskerne setter i gang, først da begynner det å skje ting i Europa. Tipper at CHAdeMO blir Betamax om ca. 4 år  ;D

Counterpointer

Sitat fra: Rollep på torsdag 16. november 2017, klokken 23:07
Tipper at CHAdeMO blir Betamax om ca. 4 år  ;D
Altså teknisk overlegent og mye mer hendig men faller igjennom på grunn av et dårligere system med mer markedsmakt........

Ikke den beste sammenligningen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA