Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid/venteliste Soul EV

Startet av Gordon Retriever, tirsdag 10. juni 2014, klokken 21:58

« forrige - neste »

Bella

Sitat fra: THS på mandag 29. desember 2014, klokken 20:14
Sitat fra: Bella på mandag 29. desember 2014, klokken 14:53
Jeg sendte mail til forhandler i Sandnes i dag,og fikk beskjed om at de hadde sannsynligvis tatt igjen det tapte ifht levering,og min bil som skulle bli levert i februar,blir levert da.
Heldigvis ingen forsinkelse hos meg :)
Hei,
Jeg bestillte også på Kia sørvest, dagen før deg med levering i februar. Da gjelder forhåpentligvis svaret ditt fra forhandler, meg også ;D Jeg har bestillt hvit m blått tak, hvilken farge bestillte du?

Jeg bestilte svart med rødt tak.
Sendte også spørsmål om prisen ble den samme men fikk ikke svar på det da.. Satser på at prisen ikke endrer seg.
Kia e-soul -20

(Kia Soul EV-15)

atleriks

Kia Ensjø sa at min rød/svarte Soul ikke var produsert ennå, og at jeg kunne håpe den bli produsert i januar, med optimistisk levering i slutten av februar. Bestilt i september.

Bella

Skulle ønske jeg også fikk noe reel info, og ikke bare "vi kontakter deg når vi vet noe mer..."..
Kia e-soul -20

(Kia Soul EV-15)

Ona IX

leser på facebookgruppen at en har blitt informert av selger om økt pris pga. valuta. 15 riksdaler ble tillegget på. bilen forlot korea 29.des! Hun har city bil i tønsberg som forhandler.

skrevet av Annkristin Knudsen 03.01 22:44

OlavEmil

Eg har òg sett at det er mange som "har høyrd" at dette kjem, og som går i taket. Men eg har enno ikkje lest om nokon som har fått dette endeleg stadfesta av Kia eller leverandør. Kanskje greitt å vente til det er tilfellet, eller enno betre, til ein sjølv har fått det endeleg stadfesta av sin eigen leverandør, før ein går heilt av skaftet.

Men skulle det skje, er det vel ikkje veldig overraskande, sett dagens situasjon.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

THS

Det som står bak på min kontrakt ang. pris er bl. annet:

" Ved prisøkning, som nevnt ovenfor og som overstiger 6%av avtalt kjøpesum, har kjøper likevel rett til å heve kjøpet, uansett årsaken til prisøkningen.
De begrensninger i selgerens adgang til å endre kjøpssummen som er nevnt ovenfor gjelder ikke hvor:
- Avtalt, eller forutsatt leveringstid er lengre enn 6 måneder etter kontraktsdato.
- Bilen er bestillt med særskilte spesifikasjoner .... bla bla....... "

Da tolker jeg dette som at dem som må vente dagen over 6 måneder på bilen, kan kreve fastsatt kontraktspris.

verahaka

Hei THS.
Språk er veldig viktig i slike kontrakter... Jeg tolker dette mer som at selger har STØRRE frihet til å endre kjøpesum dersom det er over 6 måneder til levering...
Dersom det er under 6 mnd til levering har han flere begrensninger, og valuta er nok dessverre innenfor disse begrensningene.
Dersom prisstigning er over 6% skal du fortsatt ha krav på å heve kjøpet uten kostnad for deg selv.

nemiarwen

Da fikk jeg endelig beskjed om at bilen min også er produsert og er med båten Morning Carol. Så da er det bare å følge med på marinetraffic.com og glede seg  ;D ;D ;D

moby666

Snakket med BOS i dag og de kunne si følgende:
Det blir mest sannsynlig prisøkning på nysalg av Soul EV fra 1.2.2015 (15-20.000)
Det blir garantert ikke prisøkning på de bilene som er forsinket.
Biler som har levering avtalt etter 1.2.2015 skal diskuteres til helgen om hva som skjer med dem. Mest sannsynlig ingenting når det gjelder pris. Håper å fremskynde levering.


terjebc

Sitat fra: atleriks på tirsdag 30. desember 2014, klokken 12:09
Kia Ensjø sa at min rød/svarte Soul ikke var produsert ennå, og at jeg kunne håpe den bli produsert i januar, med optimistisk levering i slutten av februar. Bestilt i september.

Fikk også et lignende svar idag. Han sa at den ikke var "planlagt" . Hva det betyr vet jeg ikke men høres jo ikke lovende it. Bestilte også på Ensjø. Jeg var jo  forberedt på en forsinkelse men så fikk jeg til svar at den produseres 20 december rett før Jul.
KIA Soul EV  feb.2015 - sept 2018/  Nissan Leaf 40kWh Sept 2018 - Feb 19 /  KIA E-Niro 64kWh FE - Feb 2019 - nov 2021 / KIA EV6 2WD EX Nov 21 -

moby666

Ser at eGolf kommer med prisliste, med lavere priser for 2015! Da kan i hvert fall ikke KIA sette opp prisene :) Setter KIA opp prisene med 15-20 koster SOUL det samme som eGolf (som MANGE har gode avtaler på)

mune

Snakket  med min forhandler igår, og han har ingen planer om å øke prisen.... Han sa også at importøren hadde sagt at det fortsatt bare var å selge flere biler..... (mulig det er en løsning om kvote på flere biler til Norge)  :) :) :)

Gordon Retriever

Sitat fra: moby666 på tirsdag 06. januar 2015, klokken 13:41
Ser at eGolf kommer med prisliste, med lavere priser for 2015! Da kan i hvert fall ikke KIA sette opp prisene :)

Joda, særlig hvis importørene jobber under forutsetninger som er vesentlig forskjellige: :)

Det er sannsynlig at Møller har fått signaler fra VW  om at fabrikken er innstilt på å produsere et tilstrekkelig antall e-Golfer til at VW kan utfordre Leaf i kampen om å være den mestselgende elbilen i Norge. I en slik situasjon vil det være ønskelig å ha en pris som er mest mulig attraktiv sammenlignet med Nissan Leaf.

Dersom - med trykk på ordet dersom - Kia Norge velger å øke prisen på Soul Ev, kan det indikere at Kia (dessverre) ikke planlegger å øke årsproduksjonen signifikant utover dagens kvote på 5000 biler på verdensbasis. En prisstigning kan derfor brukes til å begrense etterspørselen, og dermed ventelistene.

EspenM3

For dere som venter på svart bil med rødt tak.. De første har ankommet landet.. Og ja, det er svarte rander på setene istedenfor blå som alle de andre fargene har  :)

Selchiev

Eneste bilen i kommersielt salg som er limited edition? Ihvertfall uten å reklamere om det..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA