Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ditec behandling

Startet av Hassan, torsdag 24. april 2014, klokken 10:21

« forrige - neste »

MyTess

Mener Sateesh fikk et tilbud på ca 8100 med 10% rabatt? Hvorfor er det plutsekig 17k?


jkirkebo

Sitat fra: MyTess på fredag 25. april 2014, klokken 23:54
Mener Sateesh fikk et tilbud på ca 8100 med 10% rabatt? Hvorfor er det plutsekig 17k?

Det er prisen om man kommer dit med bilen rett fra utlevering. Det er altså prisen om de knapt trenger å gjøre noe med lakken før påføring. 17k er prisen med full rens, polering osv. i forkant på noen måneder gammel bil. Dvs. det var et priseksempel, prisen vil variere med hvor bra stand lakken er i. En bil som er vasket i børste-maskinvask vil nok koste mer enn en som er forsiktig vasket hjemme. Svart blir dyrere enn sløv metallic pga. mykere lakk og dermed mer riper. Osv.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Dr.Ling

Finnes sikkert mange vannavstøtende harde hinner en kan få lagt på bilen. Men ingenting varer evig. Ditec har ihvertfall litt lavere BS-faktor da de innrømmer at bilen må re-behandles med jevne mellomrom.

Etter mye søk på nettet fant jeg både positive og negative erfaringer om Ditec. Effekten er kanskje, i beste fall, dobbelt så langvarig som beste gjør-det-selv lakkforsegling / voks med maskin. De eneste som kan uttale seg er vel de som har eid 2 biler med samme lakktype og kjørt under samme forhold, den ene med Ditec, den andre ikke. De som ikke liker å holde på med bilpleie annenhver uke, eller helst bare 3x / år, er fornøyde med Ditec, og de som heller kjøper poleringsmaskin og liker å pleie selv synes disse "proff"behandlingene blir for dyre. En må finne ut hvilken kategori en havner i. Dette med at Ditec er vanskelig å fjerne er vel ikke et tungtveiende argument for dem som helst vil ha noe som varer evig.

Personlig kjøpte jeg noe billig lakkrens og lakkforsegling (Duragloss) og synes det er litt kos med bilvask på riktig måte, microfiber og våtvoks og sånn, ca hver 3.-4. uke. Tåler godt å kjøre med skitten bil innimellom. Om en går bare litt opp i pris f.eks til GTechniq produkter til 700kr flaska vil en utfra det jeg har lest få noe som er bedre enn Ditec... tror jeg.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

jakoys


Orcuz

Nissan begynner jo med ultraeverdry nå. Tror Jeg skal ha det på tesla'en etterhvert :)

Hassan

#21
Hvor får man kjøpt ultraeverdry? 
Tesla model S 85 Eier siden mars 2014

Orcuz

Vet ikke om noen steder enda, men vil tro (og håpe) at de dukker opp snart

Stighl

Ditec er ofte diskutert, og smaken er som baken.
Jeg har hatt Ditec på ca 10 biler, og har vært veldig fornøyd. Jeg var ikke I tvil om behandlingen av Teslaen min. Jeg synes den blir enklere å vaske og jeg slipper poleringen. Vaskingen synes jeg bare er kos, men jeg er ikke så glad I å polere.
Det som også er fint, er at jeg får tilbake en strøken bil etter hver etterbehandling. :D

Nes på Romerike.
Tesla Model S

BMW850

Som sagt, tror Opticoat er noe av det beste. Foreløpig bare i Sverige og Danmark...

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA