Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CHAdeMO-adapter for Europa

Startet av cra, fredag 25. april 2014, klokken 00:15

« forrige - neste »

khh

Siden den nå er lagt inn på nybil-bestilling, betyr det nok at den er klar til levering om ca. 5 måneder - som vel er leveringstid for TMS i dag(?).

OddB

Det var vel endel som hadde bestilt rødt adapter som ikke fikk det levert med bilen ? ;-)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Muffinman

Muligens en eller to som hadde bestilt blått også.

OleJA

Sitat fra: sondell på lørdag 07. juni 2014, klokken 23:44
Sitat fra: khh på lørdag 07. juni 2014, klokken 11:57
Det er nå mulig å bestille Chademo-adapter ved bestilling av ny Model S. Ref. Tesla hjemmeside.
Se der ja. Håper det betyr at de fått alt klart da. Fremdeles spörsmål om når den kommer, men föles litt mer sikkert at den kommer om ikke alt for lang tid da. 6300 NOK ved bestilling av bil. Regner med det betyr at en må legge på 25% MVA når en bestiller etter å ha fått bilen?
Chademo adapter var også mulig å bestille sammen med bilen i høst / vinter, men ble seinere fjernet fra bestillingslistene. Så tror ikke vi skal legge altfor mye vekt på dette.

sondell

Sitat fra: OleJA på søndag 08. juni 2014, klokken 11:08
Sitat fra: sondell på lørdag 07. juni 2014, klokken 23:44
Sitat fra: khh på lørdag 07. juni 2014, klokken 11:57
Det er nå mulig å bestille Chademo-adapter ved bestilling av ny Model S. Ref. Tesla hjemmeside.
Se der ja. Håper det betyr at de fått alt klart da. Fremdeles spörsmål om når den kommer, men föles litt mer sikkert at den kommer om ikke alt for lang tid da. 6300 NOK ved bestilling av bil. Regner med det betyr at en må legge på 25% MVA når en bestiller etter å ha fått bilen?
Chademo adapter var også mulig å bestille sammen med bilen i høst / vinter, men ble seinere fjernet fra bestillingslistene. Så tror ikke vi skal legge altfor mye vekt på dette.
Vet det. Er jo litt rart om man fjerner det fordi noe ikke er ferdig og så legger det tilbake för det er ferdig igjen. Nok for at de virker ha litt dålig kontroll på noen ting, men det virker litt fjernt. Så har vel litt större tro på det nå enn forrige gang.

OleJA

Sitat fra: sondell på søndag 08. juni 2014, klokken 14:29
Sitat fra: OleJA på søndag 08. juni 2014, klokken 11:08
Sitat fra: sondell på lørdag 07. juni 2014, klokken 23:44
Sitat fra: khh på lørdag 07. juni 2014, klokken 11:57
Det er nå mulig å bestille Chademo-adapter ved bestilling av ny Model S. Ref. Tesla hjemmeside.
Se der ja. Håper det betyr at de fått alt klart da. Fremdeles spörsmål om når den kommer, men föles litt mer sikkert at den kommer om ikke alt for lang tid da. 6300 NOK ved bestilling av bil. Regner med det betyr at en må legge på 25% MVA når en bestiller etter å ha fått bilen?
Chademo adapter var også mulig å bestille sammen med bilen i høst / vinter, men ble seinere fjernet fra bestillingslistene. Så tror ikke vi skal legge altfor mye vekt på dette.
Vet det. Er jo litt rart om man fjerner det fordi noe ikke er ferdig og så legger det tilbake för det er ferdig igjen. Nok for at de virker ha litt dålig kontroll på noen ting, men det virker litt fjernt. Så har vel litt större tro på det nå enn forrige gang.
Kan jo også tenkes at de har det på bestillinglistene for å sjekke markedet for dette adapteret....? Da får de et grunnlag for å vurdere om videre utvikling av dette skal prioriteres, eller om hele prosjektet skal skrinlegges. Det var jo en tilsvarende situasjon for 40kWh modellen. :o

Men ikke vet jeg

Car-El

CHAdeMO adapter?  ???
NOPPE!  :o
Tror jeg kan være lykkelig uten.  ::)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

cdabel

CHadeMO adapter?  :)
YEPP!  ;)
Tror jeg vil ha nytte av den.  ;)
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

At det er mer utrygt å kjøre E6 sydover fra Oslo med
Leaf sommeren 2014 enn sommeren 2013 hadde jeg jeg aldri gjettet.
Kan ikke si jeg gleder meg til å teste en annen ladetilbyder enn Tesla nå om et par uker....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Småfly

Er det bare jeg som tenker at dette er litt kjipt for leaf-eiere og lignende? Hvis chaDemo laderne skal fylles opp med tesla'er som i tillegg bruker tre ganger så lang tid på å lade i verste fall. Tesla har jo i utgangspunktet sitt eget nettverk med hurtigladere, men som ingen andre har tilgang til. Ser for meg litt skjev fordeling av "godene" hvis tesla'er skal lade overalt, mens andre er låst til de få hurtigladerene som finnes (og fungerer)?.

RaBalder

Sitat fra: Småfly på mandag 09. juni 2014, klokken 11:24
Er det bare jeg som tenker at dette er litt kjipt for leaf-eiere og lignende? Hvis chaDemo laderne skal fylles opp med tesla'er som i tillegg bruker tre ganger så lang tid på å lade i verste fall. Tesla har jo i utgangspunktet sitt eget nettverk med hurtigladere, men som ingen andre har tilgang til. Ser for meg litt skjev fordeling av "godene" hvis tesla'er skal lade overalt, mens andre er låst til de få hurtigladerene som finnes (og fungerer)?.

En ladekunde som betaler det det koste er en kunde.
Om han kommer i Leaf eller Tesla spiller vel ingen rolle.

At Tesla kan lades på flere stasjoner enn andre elbiler er vel ikke en mangel ved Tesla'en  ;)

Amoss

Sitat fra: Småfly på mandag 09. juni 2014, klokken 11:24
Tesla har jo i utgangspunktet sitt eget nettverk med hurtigladere, men som ingen andre har tilgang til.

Og nettopp derfor vil dette være ett "ikke-problem". Der det finnes Teslastasjoner så vil i utgangspunktet alle Tesla'er velge å bruke disse istedet. Kun der disse (altså Teslas superladestasjoner) mangler vil man velge ChaDemo (om disse finnes), og da antagelig kun for å fylle opp nok til å nå frem til en Teslastasjon, eller toppe opp de siste "wattene" for å nå frem til bestemmelsesstedet.
Model S 85D

inverter

Dess flere som bruker hurtigladerne dess flere hurtigladere vil det bli satt opp.

Philip Marlowe

#44
Hmf, nå har jeg brukt en del ekstra penger på dobbeltlader til bilen, type 2-kabel, en haug med overganger og skjøteledning. Vil jeg nå bruke 6-8000.- kr ekstra på en ChaDemo-overgang?  :o Tror ikke jeg gidder. 
Da ville jeg jo ha brukt mer penger på alle disse dingsene enn jeg ville på drivstoff et helt år.   >:(

Satser på SC og at det blir mange flere type 2 (22kWh)-uttak som jeg kan bruke når det blir krise.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA