Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Proffe lowering links til grei pris

Startet av Rawen76, torsdag 17. april 2014, klokken 23:52

« forrige - neste »

Rawen76

Sjekket litt rundt og fant et firma i England som har spesialisert seg på å lage lowering links til biler med luftfjæring og det er det eneste de gjør på fulltid.
Se www.airridelowering.com

Fant ikke tesla i menyen deres, men de leverer til Mercedes S-klasse som visstnok skal bruke samme linker som tesla.
Kontaktet dem i dag og fikk svar på under en time om at de hadde lowering links for Tesla også. Fikk en pris på 79 pund inkludert frakt som med dagens kurs utgjør ca 795,- kroner + evt mva og tollgebyr.

Bestilte et sett i kveld, betalte via paypal og fikk bekreftelse under en halv time etter på at de skulle sende med en gang, men at det kunne gå noen dager i frakt grunnet påske.

Venter spent og vil ta bilder og rapportere hva jeg mener om kvalitet og montering når jeg får dem...
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

Muffinman

Spennende. Er ute ette 1-1,5 cm senk, så dette er interessant. Er linkene justerbare?

Rawen76

De skal være justerbare. Er ute etter 1-1,5 cm selv. Har ikke sansen for ekstrem senking. Med 1 cm ned så tenker jeg vi er nede på den originale low settingen...
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

jazzwheel

Kjenner noen til steder som selger senkefjærer til biler uten luft?

kennethl

Vet ikke helt hvordan dette er på S, men bruk av slike gjør at man muligens bør koste på seg en ny hjulstillinhskontroll, det anbefales ihvertfall på andre merker om man bruker andre lenker.

Rawen76

Senking endrer hjulvinkler, ingen tvil om det. Jeg ønsker å senke bilen til sine originale innstillinger (ca. 1 cm ned), så da regner jeg med at hjulvinklene skal være innenfor.
Er uansett obs på at mange tesla'en kommer med feil innstillinger fra fabrikk og vil være obs på dekkslitasje og evt økt forbruk.

Fikk mail med forsendelsesnr på linkene i dag allerede.
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

Kallagtunet

#6
Hvor keen tror dere Tesla er på å erstatte en batteripakke med bulk på når en monterer noe slik?

350k er litt kjipt å legge ut selv om stagene er billige...

Superduper

Er vel disse det er ganske grei montering på?

Øggen

Er også intr. i å få bilen lavere i "pose mode" men har forstått det slik at man må ødelegge de originale linkene for å få på disse. Stemmer det??
Må faktisk da være litt enig i Kallagtunet's utsagn tidligere.

Muffinman

Jeg er faktisk ikke interessert i å få bilen lavere i standard høyde. Den er ukomfortabel nok på dårlig vei i dagens low, og jeg synes vel også at den blir litt ekkel på styringen i normale hastigheter. Med andre ord, til vanlig kjøring på alt annet en perfekte veier (og de ser jeg ikke så ofte) ønsker jeg å ha bilen i dagens standard høyde. Men posing mode kunne vært kjekt, altså en lavere "low". Skal man få til dette er man nok prisgitt Tesla.

Så links er nok utelukket for min del. Kom til denne konklusjonen etter 80 mil fordelt på to dager.

D.O

Sitat fra: Muffinman på lørdag 19. april 2014, klokken 18:45
Jeg er faktisk ikke interessert i å få bilen lavere i standard høyde. Den er ukomfortabel nok på dårlig vei i dagens low, og jeg synes vel også at den blir litt ekkel på styringen i normale hastigheter. Med andre ord, til vanlig kjøring på alt annet en perfekte veier (og de ser jeg ikke så ofte) ønsker jeg å ha bilen i dagens standard høyde. Men posing mode kunne vært kjekt, altså en lavere "low". Skal man få til dette er man nok prisgitt Tesla.

Så links er nok utelukket for min del. Kom til denne konklusjonen etter 80 mil fordelt på to dager.
er du sikker på at det du sier er rett? Jeg synes bilen føles stivere/hardere og mer ukomfortabel i høy og ekstra høy enn i normal. I low har jeg ikke kjørt så mye enda.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

Tror kanskje du leser noe annet enn det jeg skrev her?

D.O

Sitat fra: Muffinman på lørdag 19. april 2014, klokken 21:43
Tror kanskje du leser noe annet enn det jeg skrev her?
mulig... tolket ukomfortabel som kort/stiv fjæring ??? Noe jeg synes bilen får i de høyere nivåene. I normal er bilen mykere og tar hull bedre en i høy og ekstra høy, synes jeg.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Car-El

#13
Enig med D.O.
Syndes bilen blir veldig stiv når den heves. Har ikke kjørt bilen i "low" da det ikke er veier gode nok her eller at det har vært snakk om "høy hastighet" når jeg har kjørt. Der imot har "high" og "very high" blitt brukt en del.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Muffinman

Sitat fra: D.O på søndag 20. april 2014, klokken 00:29
Sitat fra: Muffinman på lørdag 19. april 2014, klokken 21:43
Tror kanskje du leser noe annet enn det jeg skrev her?
mulig... tolket ukomfortabel som kort/stiv fjæring ??? Noe jeg synes bilen får i de høyere nivåene. I normal er bilen mykere og tar hull bedre en i høy og ekstra høy, synes jeg.
Det stemmer jo. Jeg skriver for øvrig ikke noe om de høyere nivåene, kun at den blir mer ukomfortabel i low sammenlignet med standard på mindre bra vei.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA