Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hotell med romslig parkering og lading for TMS i Ålesund

Startet av Muffinman, lørdag 12. april 2014, klokken 09:05

« forrige - neste »

Muffinman

Vurderer en tur til byen i påsken, men det later til å være lite info å finne på hoteller med parkeringsmuligheter for en såpass stor bil som MS og som samtidig tilbyr lading. Ladestasjoner.no ser gir ikke et veldig lovende bilde.

Noen som har tips?

Brede

Jeg kan ikke hjelpe så mye, men uansett hva du gjør..
Ikke! IKKE kjør inn i parkeringshuset i Bruholmgata! Jeg kom meg så vidt ut igjen med en Peugeot 307, og to andre biler i følget skrapte opp felger...

cstromme

Sankten midt i sentrum har utendørs parkeringsplass (kommunal -> gratis) med ladepunkt. Det burde være kort vei herifra og til stort sett de fleste hotellene i sentrum.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Muffinman

Sitat fra: Brede på lørdag 12. april 2014, klokken 17:49
Jeg kan ikke hjelpe så mye, men uansett hva du gjør..
Ikke! IKKE kjør inn i parkeringshuset i Bruholmgata! Jeg kom meg så vidt ut igjen med en Peugeot 307, og to andre biler i følget skrapte opp felger...
Takktakk! En opplysning i retur: Var på Solsiden P-hus i Trondheim tirsdag og kjørte ned i kjelleren til ladepunktene (hvor en idiot med hvit Tesla hadde dobbeltparkert og sperret to punkter, luring). Den "rette" veien ut var utrustet med billettleser som ikke virket, og den med sving var så trang at hjulene tok borti venstre foran og høyre bak samtidig selv om jeg lå maks til venstre før svingen. Glad 21" ikke var lagt på enda, der er det rett og slett ikke mulig å komme seg gjennom uten å ta borti.

For øvrig litt skeptisk til å satse på offentlige ladepunkter, de kan være opptatte og ute av funksjon. Tenker vi dropper Ålesund og tar turen til Lillehammer istedet. Da er ihvertfall ikke lading et problem.

cstromme

Plassene på Sankten er stort sett kun i bruk på dagtid på hverdagene. Hadde frem til for et par måneder siden kontor rett ved siden av plassene og så rett ned på de.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

gbzdoc

Vi overnattet og ladet hos Best Wstern Baronen som ligger rett ved Moa i høstferien.

De har et 230v trefaseuttak som jeg fikk låne som brukes av Isbilen om sommeren.

Om du ikke har adaptersett/overgang selv så burde de ha en overgang til schuko som jeg la igjen. Lagde en på sparket fra deler jeg fikk kjøpt på Biltema rett nedi gata. Hør evt. med resepsjonen om de har den enda.

Muffinman

Har vel de aller fleste overganger i bilen allerede. Takk for tipset :)

Muffinman

Hmm, mange hoteller inkludert sistnevnte ser ut til å stenge i påsken. Forståelig siden de fleste drar til fjells.

For vår del blir det Lillehammer istedet for Ålesund, dels pga. stengte hoteller men hovedsaklig pga. usikkerhet rundt lading.

Dermed kan denne tråden stå som et eksempel på at det bare vil bli viktigere å tilby lading i tiden framover. Jeg har vel 40-60 hotelldøgn i året i jobbsammenheng, og gjett hvor mange av de som skjer på hoteller som ikke tilbyr lading ;)

Ipadjove

I tilfelle det kan være til hjelp for andre/senere:
De 2 gangene Tesla har vert i Ålesund for prøvekjøring, har de holdt til ved Clarion Collection Hotel, Bryggen. Vet ikke om de har ordnet noe lading men kanskje?

Muffinman

Sendte en mail til dem og spurte om lading for et par dager siden. Fikk bare til svar at de holdt stengt i påsken.

cstromme

Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

cra

Når Tesla er i Ålesund tror jeg de lader (muligens med medbragt trafo?) på sankten. Jeg tror det står en trafostasjon der, med godt dimensjonerte uttak som brukes når det er matfestival, konserter og lignende der.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Sitat fra: cra på mandag 14. april 2014, klokken 15:16
godt dimensjonerte uttak
Så her trenger man egentlig bare godt dimensjonerte overganger så er Ålesundturen i boks  ;D

Seriøst, privat velger jeg altså destinasjon ut fra lademuligheter. Og kan jeg ikke bytte destinasjon velger jeg overnattingssted som tilbyr lading. Generelt ordner det seg, jeg har blitt tilbudt skjøteledning ut vinduet ved enkelte anledninger. Ikke alltid 8-10A er tilstrekkelig, men det hjelper :) De fleste hoteller har for øvrig skikkelige uttak inne på kjøkkenet, ser ikke bort fra at med riktig dimensjonert utstyr og serviceinnstilling kan man bruke ett eller annet der.

cstromme

Torghallen har også 2 kommunale (gratis) ladeplasser, og det er innendørs. De er åpen 09.00-23.00 hver dag. (Tror du kan stå der over natten, men får da ikke tilgang til bilen når det er stengt.)

Det er bare et par minutter unna for eksempel Bryggen.

Fikk også vite i dag at vi visstnok skal ha en ladeplass i kjelleren i bygget vårt, et parkeringsanlegg som vi deler med Waterfront hotel. Men jeg må nesten sjekke dette ut i morgen for å bekrefte.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Terhar

Skal overnatte på hotell i Ålesund førstkommende helg og trenger litt påfyll av strøm. Er det noen som har funnet ut mer om hvordan lademulighetene er på hotellene der?
Nissan Leaf fra mars 12
Model S P85 fra sept. 13, innbytte hos Tesla til fordel for
Model X 100D hentet 19.6.17
Model 3 LR 18.2.19

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA