Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Adaptersett til Tesla Model S, rød utgave

Startet av jkirkebo, fredag 11. april 2014, klokken 12:16

« forrige - neste »

Rav4_EV

Å kjøre rundt med dette settet i bilen blir vel som å kjøre rundt med en dieselpumpe og tomkanner.

22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Elmo

Sitat fra: Sven-E på tirsdag 19. januar 2016, klokken 00:59
Den lengst til høyre, altså 400V32A til 400V16A er vel ikke lovlig?

Er vel ikke noe mere eller mindre lovlig den til venstre da?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Sitat fra: Sven-E på mandag 25. januar 2016, klokken 16:23
Den til venstre er 230V32A til 230V32A så selv om det er fra 3-fas til 1-fas så er den nok lovlig jo.
OK. Jeg syns den så ut som 32A til 16A :-[
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Jejl

#33
Sitat fra: jkirkebo på fredag 11. april 2014, klokken 12:16







Biltema, 10m til 379,- og 25m til 729,-:
http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Stromforsyningsledning/Skjoteledning-400-V3-fase16-A-35084/

Clas Ohlson, 10m til 499,- og 20m til 799,-:
http://www.clasohlson.com/no/3-fase-kabel/Pr363671000


For de som skal til Danmark kan det være lurt å kjøpe denne kabelen på Bauhaus:

http://www.bauhaus.dk/kabelsaet-10-meter-h07rn-f.html?nosto=new-nosto-productpage-1

228 dkr

Den første Superladeren som er naturlig å bruke når du kommer med ferge til Hirtshals er Randers, og Bauhaus ligger noen hundre meter fra denne.



asgeirn

Hva med blå 3-fase til rødt adapter med to av fasene koblet, slik som i Bjørns video?

Er det å anbefale?
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

Somni

Sitat fra: jkirkebo på fredag 11. april 2014, klokken 12:16
Ettersom de fleste nå har fått rødt adapter og det har vært stor etterspørsel etter schuko-adapteren med rødt stikk (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11900.0.html) har jeg nå laget en rød utgave av hele adaptersettet.

Det er en forutsetning at man har bestilt og mottatt både blått og rødt adapter fra Tesla for bruk av settet. Alle 16A adapterne er lasket over 2 faser i det røde skjøtestikket slik at man får 16A selv med enkeltlader i bilen.



Hvorfor må du laske for å lade med 16A?
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

jkirkebo

Sitat fra: Somni på tirsdag 21. november 2017, klokken 14:41
Sitat fra: jkirkebo på fredag 11. april 2014, klokken 12:16
Ettersom de fleste nå har fått rødt adapter og det har vært stor etterspørsel etter schuko-adapteren med rødt stikk (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11900.0.html) har jeg nå laget en rød utgave av hele adaptersettet.

Det er en forutsetning at man har bestilt og mottatt både blått og rødt adapter fra Tesla for bruk av settet. Alle 16A adapterne er lasket over 2 faser i det røde skjøtestikket slik at man får 16A selv med enkeltlader i bilen.



Hvorfor må du laske for å lade med 16A?

Informasjon utgått på dato :) Tidligere var hver dellader begrenset til 13A pga. dårlig ledningsnett i bilen, så biler med enkeltlader krevde lasking for å få mer enn 13A. Tesla har fikset dette for lenge siden. Ingen adaptere har vært lasket på flere år nå ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

automat

Hvor stort er egentlig behovet for rødt adapter? Eller for å stille spørsmålet på en annen måte. Dere som har rødt adapter: Når brukte dere det sist til tilfeldig lading? (Ikke hjemme, jobb, hytta osv)
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Rav4_EV

Sist jeg brukte rød adapter var i parkeringshuset i Hammerfest i sommer.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Somni

For meg er det på jobb, og på mange av hotellene jeg bruker å bo på. I tillegg til hjemme med 16A 400V til jeg får meg TWC  :)
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

jkirkebo

Sitat fra: Rav4_EV på tirsdag 21. november 2017, klokken 19:10
Sist jeg brukte rød adapter var i parkeringshuset i Hammerfest i sommer.

Jeg brukte mitt på Nordby kjøpesenter for en måneds tid siden. Er flere røde uttak der.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

automat

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 21. november 2017, klokken 22:35

Jeg brukte mitt på Nordby kjøpesenter for en måneds tid siden. Er flere røde uttak der.

Nordby kan jo faktisk være aktuell. Bare lurer på om det er noe poeng i å kjøpe rødt adapter. Men da bør det være noe relevante bruksområder, for meg.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Jejl

Har brukt det på campingplass i Sverige der de hadde over 20 røde uttak. Og i Danmark har jeg brukt det flere ganger(med en overgang) på det de kaller for kraftstikk, som de f.eks vanligvis bruker til komfyrstikk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA