Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sommerdekk vs Vinterdekk - Forbruk?

Startet av KreAture, fredag 04. april 2014, klokken 09:36

« forrige - neste »

KreAture

Nå er det endelig vår!
Har noen lagt om enda og kan gi meg en indikasjon på forbruket med sommerdekk?
Jeg håper på 9pr100 da jeg på vinterdekkene nå mot varmere tider har klart så lavt som 10.6 i nonne-modus. (Echo+, glorie på (led kjørelys), og kjøre som i gangene på ett kloster...)

Hva er forresten effekten på hovedlyset vs LED-lyset og hvorfor kunne jeg ikke få solceller i soltaket!
Nå rabler det kansje for meg men det hadde vært kult...

nortrahof

Jeg merker ikke særlig endring på forbruk (om man sammenlikner like kjøreforhold) på sommerdekk og vinterdekk.
Vår bil ble etter ønske levert med 155/70-14 piggdekk (Hakkapelita).
Dette var det eneste dekket i 155-bredde som det var mulig å kjøpe i Norge - piggfritt fantes ikke i denne dimensjon fikk vi opplyst. (- Ville ikke "pumpe" unødig slaps!)
Erfaringene med å ha kjørt på disse dekkene fra november til nå er meget gode. - Fremkommeligheten var utmerket og langt bedre enn forventet!
- Hadde trodd at vi hadde merket større forskjell med sommerdekk!
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

c73

Jeg har ikke merket endring i forbruket! Hadde trodd det skulle gi tydelig forskjell, men så langt ingen endring å spore. Men deilig med sommervær er det jo ;)

tlauri

Snart kommer vw twin-up i salg og den har LED hovedlykter og baklykter, håper lyktene ikke er så dyre å kjøpe. Dette skulle vært standard på E-up, sparer strøm og ser mye tøffere ut  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA