Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2015 Opel Ampera

Startet av Hansi, onsdag 26. mars 2014, klokken 22:57

« forrige - neste »

Hansi

Hva tenker dere om denne? Syns den virker veldig spennende om denne artikkelen stemmer,  billigere, lettere, mindre motor\lavere forbruk?

http://m.autocar.co.uk/car-news/new-cars/next-ampera-cheaper-more-radical
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

thorlar

Skulle ønske at batterikapasiteten økte en god del, samt at man hentet ut enda mer effekt ved fullt pådrag! Cadillac ELR har samme power-train, men henter ut betydelig mer krefter. Så vi vet det er mulig. ;D
Nittedal i Akershus. Kjører Opel Ampera siden høsten 2012

Cowboystrekk

Om de gir den 5 seter, vesentlig større bagasjerom og høyere bakkeklaring så blir dette en innertier! Om de i tillegg hadde adaptert Mazdas motorteknologi ift å generere strøm der bensinmotoren jobber mest effektift ift kompresjon etc så ville forbruket på langturer blitt mer akseptabelt og, evt satt inn en optimalisert strømgenerator og ikke en standard bensinmotor :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

timingbeltkiller

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

ksnygard

Det er synd at Opel ikke ser noen fremtid for bilen. De var tidlig ute, og de gir seg når konkurrentene kommer på banen. Jeg har tro på disse typene biler, og at Opel ved å gjøre noen forbedringer (blant annet 5 seter, mulighet for hengerfeste osv.) kunne kommet på banen igjen når dette markedet øker).

Etter å ha kjørt Ampera et halvt år, er konklusjonen min at jeg er kjempefornøyd. Satser på at det ikke blir noen problemer med oppfølging fra merkeverksted når bilen fases ut.
40000 km i Think fra 2003 - 2006.......
Ampera fra februar 2014 etter 8 år på diesel og bensin...

ksnygard

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 27. mars 2014, klokken 12:56
Om de gir den 5 seter, vesentlig større bagasjerom og høyere bakkeklaring så blir dette en innertier! Om de i tillegg hadde adaptert Mazdas motorteknologi ift å generere strøm der bensinmotoren jobber mest effektift ift kompresjon etc så ville forbruket på langturer blitt mer akseptabelt og, evt satt inn en optimalisert strømgenerator og ikke en standard bensinmotor :)

Jeg har nå hatt Ampera i 5 måneder, og jeg deler ikke oppfatningen av at den har høyt forbruk på langturer. På langkjøring på ren bensin ligger forbruket på mellom 0,5 og 0,6 liter pr. mil, noe som er under det vår Meriva brukte (2010-modell). Når vi i tillegg får 7 mil på strøm blir forbruket bra. Men selvfølgelig, det er viktig at man tar i bruk den beste teknologien. Bare så synd at Opel nå dropper bilen :-(
40000 km i Think fra 2003 - 2006.......
Ampera fra februar 2014 etter 8 år på diesel og bensin...

Alfano

Har nå eid en ampera i 4 uker, og må si att jeg er veldig fornøyd med og kjøre gratis i ca. 6 mil hver gang etter lading.
Litt skuffet att jeg må ha AUX for og spille musikk fra min mobil, men ellers så funker bilen bra.
Att det er 4 seter gjør ingen ting for vår del, da vi har voksne barn og ikke behov for mer plass.
Litt skuffet over klima, syntes det tar litt tid før det blir varmt, og det buker litt masse strømm på klima, men det funker.
Jeg er vanlighvis flink til og lese bruksanvisningen, men syntes denne er vanskelig og skjønne. men det er min personlig mening.
Men dette er absolutt en fin bil om du ønsker en bil nr. 1.
KIA Soul EV Black and Red Exclusive

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA