Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sportspakken - verdt å gå for denne?

Startet av Haralda, fredag 04. januar 2019, klokken 12:29

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Banon på mandag 14. januar 2019, klokken 20:50
Støtter sistnevnte her. Har selv en ny i3s og syns den ordinære utgaven ser kjedelig ut i forhold.
Hm, man kjøper vel ikke i3 grunnet utseende, uansett. Blir litt som å sminke grisen IMO. Små bybiler blir aldri pene...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ingeniøren

Sitat fra: Banon på mandag 14. januar 2019, klokken 20:50
Støtter sistnevnte her. Har selv en ny i3s og syns den ordinære utgaven ser kjedelig ut i forhold. Er nok ikke verd pengene dersom en ser på innholdet, men bilkjøp handler mye om følelser :) Hadde jeg kun kjøpt bil etter fornuft hadde jeg valgt Leaf.

Da har du dårlig fornuft  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

hELgenen

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 15. januar 2019, klokken 07:02
Sitat fra: Banon på mandag 14. januar 2019, klokken 20:50
Støtter sistnevnte her. Har selv en ny i3s og syns den ordinære utgaven ser kjedelig ut i forhold. Er nok ikke verd pengene dersom en ser på innholdet, men bilkjøp handler mye om følelser :) Hadde jeg kun kjøpt bil etter fornuft hadde jeg valgt Leaf.

Da har du dårlig fornuft  :)

Synes det å kjøpe i3 er fornuftig - derimot synes jeg ikke det er fornuftig å kjøpe s utgaven da bilen aldri blir pen å se på uansett - vi snakker om en karbon vorte av en bil som aldri kan bli tøff - men en fornuftig kjøreglad bli er det

1317142119

Da i3 kom på markedet synes jeg den var mindre pen, men etter at designet har fått vokse på meg i noen år, så liker jeg den nå fra de fleste vinkler.

Eneste unntaket er rett bakfra. i3 har et veldig femi designspråk og det forsterkes ytterligere når man ser de ekstremt brede hoftene rett bakfra. Med i3s-fenderne ser den ut som en skikkelig baktung budeie. Altså, jeg elsker sør-amerikanske brede hofter, men ikke på biler  :-*

Onde tunger skal ha det til at Mercedes sitt designspråk får bilene til å se ut som bikkjer som driter. i3s er litt i samme gate med det crossover/SUV-looken de prøver på med fenderne til S.

Ferry

Sitat fra: Banon på mandag 14. januar 2019, klokken 20:50
Hadde jeg kun kjøpt bil etter fornuft hadde jeg valgt Leaf.

Å kjøpe en bil som ruster i filler etter få år er ikke mye fornuftig. i3 er laget i rustfritt materiale, og har potensiale til å kunne leve svært lenge. Skulle ikke vært lov å lage alle disse andre "engangsbilene".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA