Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dårlige bremser

Startet av Lokführer, søndag 16. mars 2014, klokken 18:58

« forrige - neste »

Veggen



Sitat fra: jkirkebo på fredag 24. mars 2017, klokken 13:11
Alle? Ikke de gamle uten APx vel?

Min sept 2013 har dette ihvertfall.
Kom i en oppdatering for et par år tilbake.
Merkes ved en summelyd og lett brems et sekund eller to noen ganger de første minuttene av hver tur rundt nullføre.

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på fredag 24. mars 2017, klokken 10:12
Den andre gangen var på vei til Tesla Brummunddal for å levere bilen. Når jeg ikke var langt unna "haglet" det med feilmeldinger, frontlysene flimret og servostyringen slo seg av og på. Plutselig ble også bremsen steinhard, da hadde tydeligvis bremsekraftforsterkeren slått seg av. Fikk fortsatt bremset men jeg måtte virkelig stå på bremsen. Kom tilbake igjen etter få sekunder men forsvant igjen et par ganger. Var bare 5 min unna så jeg tok det skikkelig med ro og kom fram. Alle problemene skyldes dårlig jording pga. korrodert sveisepunkt på ene siden av frunken.

Ved steinhard pedal som ikke virker ville jeg mistenkt bremsekraftforsterkeren først. Det er ikke noe moro å bremse uten...

Egentlig et litt merkelig case? Jeg trodde det var slik at en klassisk bremsekraftforsterker skulle beholde trykket selv om spenning forsvant? Eksempelvis om man kjører på veien i en gammel bensinbil, setter gearet i fri og skrur av tenningen så har du fortsatt plenty med trykk i bremsekraftforsterkeren til å stoppe bilen. Etter 2-3 pump er trykket brukt opp og du er nede på det nivået du beskriver at din bil fikk.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Thor2014

Tilbakeslagsventilen som holder vacumet på plass kan lekke. Det skjedde på en Impreza jeg hadde, men der ble den i tillegg fylt opp med 1,2 Bar ladetrykk.... Da snakker vi hard pedal ???

GeirKj

#408
Måtte nødbremse for å unngå å brande en elg med 'T' merke på ene skinka for to uker siden. Hakka R2 og tørr asfalt. Har aldri kjent på maken til retardasjon i bil noen gang. Imponert!

Lynet

Alle Tesla med autopilot har elektrisk servo på bremsene.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA