Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

SveinJ

Sitat fra: Smbob på mandag 13. mars 2017, klokken 16:38
Noen som vet om det nå finnes skvettlapper til i3?
Kunne tenkt og utstyre min med noen små skvettlapper, da jeg har en bil med grusvei når jeg kjører på hytta.
Det ville beskyttet bilen noe mot stein som kastes bakover og treffer karosseriet.

Spurte etter det hos Bilsalongen og der sa de at det ikke finnes.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Orbit

Sitat fra: Snorre på mandag 13. mars 2017, klokken 17:43
Noen som vet hvordan man endrer "trip" til KM bilen har kjørt fra dag1 i infodisplayet over styret?

Trip-telleren på høyre side av skjermen er fast, men du kan velge å vise totalt antall km på venstre side. Bruk BC-knappen ytterst på blinklyshendelen for å skifte alternativ for hva som vises der.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Klykken

Sitat fra: SveinJ på mandag 13. mars 2017, klokken 19:14
Sitat fra: Smbob på mandag 13. mars 2017, klokken 16:38
Noen som vet om det nå finnes skvettlapper til i3?
Kunne tenkt og utstyre min med noen små skvettlapper, da jeg har en bil med grusvei når jeg kjører på hytta.
Det ville beskyttet bilen noe mot stein som kastes bakover og treffer karosseriet.

Spurte etter det hos Bilsalongen og der sa de at det ikke finnes.
Ja, det hadde vært noe! Klarlakken har blitt slipt vekk på nedre del av bakre hjulbuer hos meg!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Toalmar

Tja det kan jo være det, men jeg mener jeg ikke var i nærheten før dette skjedde.  Vi får se om det skjer igjen kanskje


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Engevi

Hei, hvordan er det med justering av ladestyrke på panelet i bilen. Fungere justering av ladestyrke uavhengig av hvilken "ladekladd/lader" som brukes? Eller fungerer justering kun ved bruk av orginal kladd/lader??
i3 60 Ah 2014 forbruk snitt 14,8 (solgt)
i3 94 Ah 2017

Autowinder

#2960
Begge deler, Low, medium og high via navi, men jeg lar den stå på high og sjalter 4,6,8 og 10 om nødvendig, fra ladekladden.

Bemerk at det samme gjelder for hurtiglading, low, med og high i navi...
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Orbit

i3 har 3G for datakommunikasjon over GSM. Hva skjer når 3G fases ut hos nettoperatørene? Har utstyret fall-back til 2G (som nok er kraftig nok for det det som trengs til fjernstyring etc), eller må noe byttes? Er det noen som har så dårlige dekningsforhold at de har sett bilen slå over i 2G (dersom dette er mulig)? Når 2G også forsvinner, blir dagens biler uansett offline.

Telenor har i alle fall tidligere antydet at 3G slukkes i 2020, mens 2G fortsetter til 2024.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

ENY

#2962
Hei.
Var oss Bilia her om dagen å fikk tak i tabletter for å ha i spylervæskebeholderen, da sensor varsler om lite spylervæske selv det nesten er fullt. Har hørt at dette er et relativt vanlig problem både på I3 og 3-serien. Grunnen er visstnok at spylervæsken er for mye destillert. Altså for blank til at sensor klarer å oppfatte væsken den er dekket av. Tabletten gjør væsken mer grumsete slik at sensoren klarer å oppfatte væsken i beholder.
Da stiller jeg meg selv spørsmålet om det er bare i Norge at spylervæsken er slik, eller gjelder dette også andre land? I så fall hvilken type bruker dere som ikke har opplevd dette problemet. Selv kjøper jeg spylervæske på den lokale Kiwi- butikken av anerkjent merke (kommer ikke på navn på produsent)

Måtte betale 85 kroner for seks tabletter, der hver tablett tryller 4 liter. Da kan man straks legge på 14 kroner for hver 3- litring man kjøper.

Skulle tro dette var en quick-fix for BMW og fikse i stedet for å få forbruker til å kjøpe en drøss med tabletter i løpet av et år? Når bilen varsler om lavt nivå av spylervæske, stenger den av muligheten for spyling på bakruta- det er ikke annet en irriterende i disse dager med mye dritt på veien som gjør bakruta bekkmørk.
2016 BMW I3 High Voltage pluss pluss
2011 BMW 320D xDrive Touring- solgt
2006 BMW 320D Touring- solgt
2004 BMW 316I Sedan- solgt

Lidenskap for BMW

Zuexi

#2963
Sitat fra: ENY på tirsdag 28. mars 2017, klokken 20:26
Hei.
Var oss Bilia her om dagen å fikk tak i tabletter for å ha i spylervæskebeholderen, da sensor varsler om lite spylervæske selv det nesten er fullt. Har hørt at dette er et relativt vanlig problem både på I3 og 3-serien. Grunnen er visstnok at spylervæsken er for mye destillert. Altså for blank til at sensor klarer å oppfatte væsken den er dekket av. Tabletten gjør væsken mer grumsete slik at sensoren klarer å oppfatte væsken i beholder.
Da stiller jeg meg selv spørsmålet om det er bare i Norge at spylervæsken er slik, eller gjelder dette også andre land? I så fall hvilken type bruker dere som ikke har opplevd dette problemet. Selv kjøper jeg spylervæske på den lokale Kiwi- butikken av anerkjent merke (kommer ikke på navn på produsent)

Måtte betale 85 kroner for seks tabletter, der hver tablett tryller 4 liter. Da kan man straks legge på 14 kroner for hver 3- litring man kjøper.

Skulle tro dette var en quick-fix for BMW og fikse i stedet for å få forbruker til å kjøpe en drøss med tabletter i løpet av et år? Når bilen varsler om lavt nivå av spylervæske, stenger den av muligheten for spyling på bakruta- det er ikke annet en irriterende i disse dager med mye dritt på veien som gjør bakruta bekkmørk.
Har ikke opplevd dette på min i3, men har samme "problemet" på min MB.
Har løst dette ved å ha en liten pose bordsalt (type du på bl.a McDonald's - ta med deg noen neste gang du hurtiglader) løser opp i litt vann, eller har det direkte oppi kanna i god tid før bruk, og heller på spylervæske tanken. Problem solved!

02jan

#2964
På mine gamle biler , merker jeg at det er tomt for væske i beholderen, ved at det ikke kommer noe på frontruta - merker det litt før helt tomt, da styrken avtar.
12liter beholder og oppvarming på min 20 år game kjærre, fylt på hvert 3 år istede for 1 gang i mnd på moderne bil.
Kan bruke alt fra vann til bensinstasjon spyleveske, slipper gong gong, pip pip og juletrebelysning i instrumentbordet.

min i3 bruker selvblandet spyleveske , hvor konsertat kjøpt på Biltema, men gong gong og Ping Ping slipper jeg ikke unna.

Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Toalmar

Jeg bruker det jeg har av spylevæske. Er det tilbud på Europris kjøper jeg den. Har ikke hatt problem med at den varsler tom for tidlig. Har hørt om problemet og salt er en kjent løsning. Problemet er vel at væsken leder elektrisitet for dårlig. Tror man kan ha i noen litt fra ei flaske med sitrondråper også


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Klykken

Heller sitron enn salt. Nok salt overalt ellers.. ;D får alltid beskjed om tom tank når tempen faller ned på blåskalaen jeg, men aldri giddet å bry meg, egentlig. Fyller når det er (nesten) tomt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Toalmar

Sitat fra: Klykken på tirsdag 28. mars 2017, klokken 21:33
Fyller når det er (nesten) tomt.
Hvis du har denne varslingen når det er kald, hvordan vet du at det nesten er tomt da?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Klykken

Har jo alltid spylerveskeposer liggende i frunk.. Får jo uansett varsel når det nesten er tomt og det ikke er alt for mange minusgrader, så da fyller jeg jo. Når det er såpass mange blå at den varsler okke som benyttes det ikke spylerveske uansett. Vi snakker 10- minus og mer, her.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ENY

Wash tablets, salt og sitron. Ikke et stort problem men et irriterende problem. Skal jeg ha lagret en sitron til en hver tid i frunken da- satt på spissen  :D Må da heller finnes en permanent løsning på dette.
2016 BMW I3 High Voltage pluss pluss
2011 BMW 320D xDrive Touring- solgt
2006 BMW 320D Touring- solgt
2004 BMW 316I Sedan- solgt

Lidenskap for BMW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA