Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Usikker på detta

Facebook-gruppen diskuterte igår at ting ikke fungerte, servere som var nede, ingen kontakt med bilen osv.

Det er lov å håpe at dette skyldes "oppussing" i bmw`s datasystemer og at ting fungerer som normalt igjen nå.
Har personlig ikke merket noe til problemene, annet enn at status ikke oppdaterte seg via app igår kveld. Klimatisering har fungert her både igår og idag.

Snorre

Jeg har hatt problemer med forbindelsen til bilen i hele dag.
BMW i3 94Ah

sfinxern

Kanskje ikke rett forumtråd, men prøver likevel. Er jo noe jeg lurer på ;).

Tenkte å skaffe meg en holder for iPad som kan sitte bak på passasjersetet, slik at barn kan se på iPad på tur. Men de festene jeg har sett er tiltenkt der hvor man har nakkestøtte separat fra stolryggen. Og de passer ikke for i3.

Noen som har noen tips til hva jeg skal se etter?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

GelpMan

Sitat fra: sfinxern på tirsdag 29. november 2016, klokken 11:22
Kanskje ikke rett forumtråd, men prøver likevel. Er jo noe jeg lurer på ;).

Tenkte å skaffe meg en holder for iPad som kan sitte bak på passasjersetet, slik at barn kan se på iPad på tur. Men de festene jeg har sett er tiltenkt der hvor man har nakkestøtte separat fra stolryggen. Og de passer ikke for i3.

Noen som har noen tips til hva jeg skal se etter?
Ser det er en som har fått til noe her https://postimg.cc/gallery/3o5rb67o/
Dette er vel ikke noe orginalt, men det ser bra ut da ;)

haggen

Er det noen som vet om det går å få automatisk veksling mellom DAB og FM ? Tenker på tilfeller hvor f.eks du kjører inn i en tunell og mister signalet på DAB. I dag så skifter jeg manuelt til FM og fortsetter å høre på samme kanal, men kjekt om dette fungerte automatisk.
Bmw i3 2014-2017
Volvo V60 plinn hybrid 2017-2020
Mercedes EQC AMG Edittion Juni 2021

KapteinLefso

Ville tro det lar seg gjøre? Denne funksjonen heter i alle fall service following, så det er vel bare å leite litt rundt i menyene etter det?
2017 BMW i3

KnutOL

Sitat fra: Leif Erik Gullanger på tirsdag 29. november 2016, klokken 12:13
Ville tro det lar seg gjøre? Denne funksjonen heter i alle fall service following, så det er vel bare å leite litt rundt i menyene etter det?
Se følgende skjermklipp av i3 brukermanual appen:



Sent from my iPhone using Tapatalk

moonbuggy

Andre som har fått "No Signal" i orange skrift på storskjermen ?
Skjermen går først i svart så kommer "No Signal" opp over hele skjermen. Noen sekunder etter var alt OK igjen. Jeg mistenkter en glitch, hvor skjermen mister kontakten med resten av bilen.

Klykken

Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 29. november 2016, klokken 12:57
Andre som har fått "No Signal" i orange skrift på storskjermen ?
Skjermen går først i svart så kommer "No Signal" opp over hele skjermen. Noen sekunder etter var alt OK igjen. Jeg mistenkter en glitch, hvor skjermen mister kontakten med resten av bilen.
Jepp, har skjedd et par ganger. Måtte slå av og på bilen for at den skulle skjerpe seg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Usikker på detta

Igår opplevde jeg at avstandsmåleren i ACC ikke fungerte. Holdt på å gå skikkelig gæærnt.

Lå i 50km/t og entret 70-sone med bil foran. Aktiverte ACC og scrollet kjapt opp til 75km/t.
Vanlig da er at den akselrerer i takt med bilen foran, eller eventuelt holder farten.
Her skjøt istedet bilen fart - og siden jeg er vant med at bilen bremser opp forsiktig når avstand til bil foran nærmer seg var jeg litt treg i reaksjonen.  :-\

Måtte gjøre flere forsøk - deaktiverte, aktiverte, deaktiverte...det samme skjedde hver gang.

Senere på dagen fungerte alt som det skulle igjen.

fluidblack

Sitat fra: hemi på mandag 28. november 2016, klokken 13:53
elektrisk forvarming virket ikke hverken i går kveld på strøm plugget i, eller i dag uten, prøvde flere ganger, også mens jeg stod vet bilen, klimatisering utført står det på appen

prøvde både via webbrowser/laptop, og med android mobil enhet, noen andre som har opplevd?

Samme her både i går og i dag. Prøvde å logge ut av appen i morres for å slå alt ned, men nå kommer jeg ikke inn igjen...
BMW i3 94ah Fluidblack

KnutOL

Sitat fra: KnutOL på tirsdag 29. november 2016, klokken 12:38
Sitat fra: Leif Erik Gullanger på tirsdag 29. november 2016, klokken 12:13
Ville tro det lar seg gjøre? Denne funksjonen heter i alle fall service following, så det er vel bare å leite litt rundt i menyene etter det?
Se følgende skjermklipp av i3 brukermanual appen:



Sent from my iPhone using Tapatalk
Legger til at "Alternativer" er det samme som Options knappen ved iDrive hjulet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

haggen

Sitat fra: KnutOL på tirsdag 29. november 2016, klokken 19:56
Sitat fra: KnutOL på tirsdag 29. november 2016, klokken 12:38
Sitat fra: Leif Erik Gullanger på tirsdag 29. november 2016, klokken 12:13
Ville tro det lar seg gjøre? Denne funksjonen heter i alle fall service following, så det er vel bare å leite litt rundt i menyene etter det?
Se følgende skjermklipp av i3 brukermanual appen:



Sent from my iPhone using Tapatalk
Legger til at "Alternativer" er det samme som Options knappen ved iDrive hjulet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk det fungerte fint som snus!
Bmw i3 2014-2017
Volvo V60 plinn hybrid 2017-2020
Mercedes EQC AMG Edittion Juni 2021

kln66

I dag rapporterte iRemote-appen at bakre venstre dør var åpen (i betydningen ulåst, antar jeg), mens alt annet er lukket. Alle dører var imidlertid lukket, og etter å ha låst opp bilen, åpnet og lukket dørene på venstre side, og låst bilen igjen, rapporterte appen at alt var låst.

Gir det egentlig mening å snakke om at sidedørene bak er låst eller ulåst? De lar seg jo ikke åpne uten at fordørene åpnes, så om fordørene er låst er vel implisitt også bakdørene låst(?)

NiiN

Mener det der skjedde på min når bakdøra ikke var skikkelig igjen. Måtte åpne den og så smelle igjen skikkelig før den gikk ordentlig igjen. Kan kanskje være det samme hos deg?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA