Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

moonbuggy

Jeg kjøpte den så får vi se som kommer :)

Trond.m

#3166
Setevarmen i bmw i3 har tre trinn. Noen som vet poenget med dette. Hvis jeg setter min på trinn 1, så blir jeg jo grillet i løpet av 2 minutter og må slå den helt av. Har andre samme erfaring ?.

De kunne godt spart minst 50 % av effekten, og kunne tatt seg «råd» til å varme opp rattet med resten.

Klykken

Ja, enig. Fruen derimot liker at det er 200C der nede, og har den på max. Kanskje så er trådene koblet til hovedbatteriet fremfor 12V? Og enig i det at de kunne tatt en av varmetrådene og tvunnet rundt rattet istedet!!

Men antar at de føles såpass kraftig pga generelt tynne seter.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

02jan

Pussig at det er slik fortsatt.

Har hatt full grill på min 2014 mod, selv fruen kan ikke bruke varme i sete.  burde vært fix på dette nå.  Igjen min 21
År gamle Audi har 6 trinn, fra svak varme til sterk alt etter behov, varme i pute og rygg...




Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Sungrazer

Den er termostatstyrt, og roer seg ned etter den initielle grillingen. Om du klarer å sitte rolig i noen minutter vil du merke at varmen avtar, eller så er det bare at du er så kald i rassen at det kjennes ut som om du sitter på ei grillplate...  :P
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Ove

Vurderer å bytte en av fosilbilene mine med en i3 120Ah. Har ikke prøvekjørt en i3 siden 2014, men valgte e-golf den gang. (Fikk en mye bedre deal). Et spørsmål i den forbindelse. Er det mulig å "seile" med i3 nå, eller er det regenerering hele tiden?
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

Trond.m

Det er ingen endring når det gjelder seiling. Hadde vært OK å ha mulugheten, men det er en vanesak og ikke noe jeg savner.

Klykken

Dra girspaken i N, så seiler du. Men det er strengt tatt waste of time. Bruk ACC eller pedalen. Det er null stress etter at man har kjørt et par ganger.
Sparer minimalt med energi på seiling, også.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Ove

Sitat fra: TM på lørdag 01. desember 2018, klokken 14:13
Det er ingen endring når det gjelder seiling. Hadde vært OK å ha mulugheten, men det er en vanesak og ikke noe jeg savner.
OK, takk for svar. Ikke noen dealbreaker, da. På e-golfen regeneretre jeg alltid til å begynne med, men endte etterhvert til helst å seile. Det blir nok en uansett en bil for familemedlemmer, som i dag brenner av fossilt brensel og bompenger for min regning :)
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

Ove

Sitat fra: Klykken på lørdag 01. desember 2018, klokken 14:27
Dra girspaken i N, så seiler du. Men det er strengt tatt waste of time. Bruk ACC eller pedalen. Det er null stress etter at man har kjørt et par ganger.
Sparer minimalt med energi på seiling, også.
Det var nok ikke det jeg mente med seiling. Det var muligheten til å stille graden av regenerering når du slipper pedalen. Syns bare det er mer behagelig. Å sette i N, er bare stress. Fikk uansett svar. Kul bil, syns jeg.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

Klykken

Aha, du styrer regen med wattpedalen. Tror de har temkt at det er mest forutsigbart. Er meget fornøyd med at det er slik iallefall.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

moonbuggy

Map update 12mnd på blackfriday tilbud.
Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 27. november 2018, klokken 22:18
Jeg kjøpte den så får vi se som kommer :)
Trodde jeg, men dengang ei. Kjøpet har ikke blitt registrert hos BMW store. Utrolig mye tull både med Connected Drive og underliggende tjenester i det siste.
Litt sur på BMW. Kjøpte kart og livstids FSC på nettet. Prøvde å generere kode selv via E-sys, men plundret litt. Koden via nettet var OK og kart og kode koster noen få dollar, Euro eller pund...

KHL

Seiling er mye lettere etter de oppgraderte software. Tror det ble løst en gang i 2015. En har nå et litt større område en kan holde wattpedalen i for seiling.

moonbuggy

Sitat fra: KHL på tirsdag 04. desember 2018, klokken 14:18
Seiling er mye lettere etter de oppgraderte software. Tror det ble løst en gang i 2015. En har nå et litt større område en kan holde wattpedalen i for seiling.
Sikkert, men seiling og seiling, det er likevel stor forskjell på wattpedal på null og gear i Neutral. Bare prøv så merker du forskjellen. Jeg skulle gjerne hatt mulighet selv for å velge grad av seiling på wattpedeal...

Toalmar

Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 04. desember 2018, klokken 15:36
Sikkert, men seiling og seiling, det er likevel stor forskjell på wattpedal på null og gear i Neutral. Bare prøv så merker du forskjellen. Jeg skulle gjerne hatt mulighet selv for å velge grad av seiling på wattpedeal...
Må si meg enig her ja. Prøvde svogers sin E-Golf tidligere i sommer og må si jeg likte det å kunne bestemme om jeg skulle seile eller ha regen. I tillegg kunne velge regne i forskjellige styrker
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA