Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Toalmar

Er vel bare å sjekke hva konkurrentene tar.  Noen som vet hva deg koster på en e-golf?
- Selger de serviceavtale?
- Hvis ikke hva koster en enkel service?
- Hvilket service intervall har de?



Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Agmuns

Sitat fra: Toalmar på fredag 19. januar 2018, klokken 18:33
Er vel bare å sjekke hva konkurrentene tar.  Noen som vet hva deg koster på en e-golf?
- Selger de serviceavtale?
- Hvis ikke hva koster en enkel service?
- Hvilket service intervall har de?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vet ikke Golf, men Focus som er konkurrent koster mellom 3500 og 4000 for service.

Victor Halvorsen

Sett noen videoer på youtube av i3 gesture parking..
Man må ha en smart klokke, og da kan man gå ut av bilen og vifte med armen så parkerer bilen helt av seg selv uten noen personer inne i bilen??
Er dette noe som har kommet feks til Norge? Eller er det fortsatt bare i test fase

Trond.m

Det er ikke støtte for selvparkering i dagens i3 facelift.

JorgenM

Er vel kun Tizen-klokker som støttes av BMW, det vil si Samsung Gear?
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ecotrip

Sitat fra: JorgenM på søndag 10. desember 2017, klokken 08:02
Sitat fra: Burger på lørdag 09. desember 2017, klokken 22:50
70% ish av BMW kjøpere har iPhone
Er det et tall du har funnet på selv eller finnes det data på det? :)

Høres litt rart ut med tanke på at Android har ca 90% markedsandel.

Det må være globalt. Tviler sterkt på at 9 av 10 i Norge har Android.

Knut Røe

Nei nordmenn er noen jålebukker og vil gjerne bli sett med aiphone.
Men det er altså den globale markedsandelen.

JorgenM

Globalt ja.

55 vs 45 i iOS favør i Norge (desember 2017)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Agmuns

Har det noen gang vært troverdige rykter om at i3 skal kunne lade med induksjon (QI/trådløst/kjært barn osv)?

Følgende informasjon rapporteres fra bilen:
"charging_inductive_positioning" : "not_positioned"

elbil4ever

Sitat fra: Agmuns på mandag 05. februar 2018, klokken 08:06
Har det noen gang vært troverdige rykter om at i3 skal kunne lade med induksjon (QI/trådløst/kjært barn osv)?

Ja, jeg har sett det fra BMW selv. Husker ikke presis hvor, men jeg har sett fine bilder på bmw.no.

Der var i3 avbildet samen med en slags pad som lå oppå gulvet. Den var ca 1x1 meter (gjetting ut fra bildet) og skulle lade trådløst når man posisjonerte den under bilen, mellom forhjulene slik det så ut.

PionerThink

Tror dessverre det bare er 530e som kan lades trådløst foreløpig:
http://www.autoexpress.co.uk/bmw/5-series/101091/bmw-previews-wireless-charging-for-2018-on-530e-iperformance
Kanskje det kommer senere på neste generasjon elbiler?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Orbit

Det finnes (snart) en tredjepartsløsning på det amerikanske markedet, men vil tro det blir uforholdsmessig kostbart å stå for egen import og godkjenning. Men det er jo ikke utenkelig at de vil komme over dammen når de får dette på plass. (Dette krever selvsagt også en modifikasjon på selve bilen.)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Victor Halvorsen

Bakfanger beskyttelse. Noen som vet om hvor man får tak i bra sånne?
Ser for meg mye riper oppe på bak fanger ved inn og utlasting da det er greit høyt opp til bagasje rommet:p

Viks

Sitat fra: Victor Halvorsen på lørdag 24. februar 2018, klokken 16:40
Bakfanger beskyttelse. Noen som vet om hvor man får tak i bra sånne?
Ser for meg mye riper oppe på bak fanger ved inn og utlasting da det er greit høyt opp til bagasje rommet:p

Enten så er det å kjøpe transparent folie og skjære ut slik at det passer eller kjøpe ferdig "pre-cut" (tror det var noen som hadde det til salgs både her og på finn...)

noe sånt: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Styling/Eksterior/Beskyttende-film-2000040199/

Autowinder

Den brukte jeg også, vasket godt først, sprayet jif vindurens
(Den blå) i rikelige mengder på bakfanger og foliens limside, strakk og vinklet undeveis, glattet ut bobler med bankkortet. Kuttet bare lengde og den bygger 10mm ned over kanten, så løftet forsiktig og klippet ut en bue over ryggekameraet. Nok til to fangere eller to forsøk, om en ikke er fornøyd med første forsøk. Bør nok gjøres i varmt lokale på denne årstiden.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA