Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Toalmar

Sitat fra: ENY på onsdag 29. mars 2017, klokken 15:28
Wash tablets, salt og sitron. Ikke et stort problem men et irriterende problem. Skal jeg ha lagret en sitron til en hver tid i frunken da- satt på spissen  :D Må da heller finnes en permanent løsning på dette.
Dette er nok ikke på alle bilene for jeg kan ikke si jeg har problem med dette. Hvis hade hatt problem ville jeg vel tatt turen til forhandler og bedt verkstedet byttet sensoren.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Trond.m

Tips til BMW Norge. Sørg for at kundemottak på BMW verksteder tilbyr gratis frukt, fortrinnsvis sitroner, til i3 kunder  ;)

ENY

Sitat fra: TM på torsdag 30. mars 2017, klokken 20:10
Tips til BMW Norge. Sørg for at kundemottak på BMW verksteder tilbyr gratis frukt, fortrinnsvis sitroner, til i3 kunder  ;)
Jeg skal overrekke beskjeden når bilen skal inn for knaking i dashbordet i neste uke :)
2016 BMW I3 High Voltage pluss pluss
2011 BMW 320D xDrive Touring- solgt
2006 BMW 320D Touring- solgt
2004 BMW 316I Sedan- solgt

Lidenskap for BMW

Ingeniøren

Godt ikke min har et sug på sitroner....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

brako79

Man kan jo ha sitron-flaske i frunken.
Eventuelt en salttablett som løser seg sakte opp i vann.

Eller, rett og slett bruke spylervæske med sitronduft! :-)
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Autowinder

Noen som kan svare på om det er muligheter for å se historiske data i ConnectedDrive? Jeg får bare opp siste turen i appen og på webportalen  ::)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Trond.m

Sitat fra: Autowinder på tirsdag 04. april 2017, klokken 16:05
Noen som kan svare på om det er muligheter for å se historiske data i ConnectedDrive? Jeg får bare opp siste turen i appen og på webportalen  ::)
Tror ikke det. Det er veldig irriterende.

Autowinder

Om ikke BMW vil betale for lagringsplassen, er jo navi'en på 200Gb, med 20Gb tilgjengelig for bruker, så det burde kunne legges der ut fra hva den enkelte ønsker. En spar kjøredata-setting i Navi, og så lagre der? Vel, det er lov å håpe.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Snorre

Hvordan ser man forskjell på hvilken side Bridgestone dekkene skal være på? Jeg vet at de store skal være bak, men på hver side får jeg ikke mønsteret i samme retning og det er kanskje ulike balanseringsbrikker på hvert dekk?
BMW i3 94Ah

Orbit

Sommerdekkene er asymmetriske i forhold til inn/utside (det bredeste dreneringssporet skal være ytterst), men ikke rulleretning. Det er derfor ikke noe spesifikt venstre-/høyrehjul. [Eldre i3 har høyre/venstre felg, og da spiller det en rolle hvilket hjul som monteres hvor]. Du kan derfor sette hjulene på fritt valgt side (men må ta hensyn til foran/bak slik du allerede har nevnt).

Vinterdekkene har retningsbestemt mønster for rulleretning, men ikke spesifikk inn-/utside. Siden alle 4x har samme dimensjon, kan du rotere hjul foran/bak for å fordele slitasje [men ikke bytte side uten å ta de av felgen].

Dette betyr dette at så lenge du har riktig dimensjon (både sommer- og vinterdekk), så er det bare en dekkvariant å ta hensyn til ved bestilling.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Snorre

Sitat fra: Orbit på torsdag 06. april 2017, klokken 14:59
Sommerdekkene er asymmetriske i forhold til inn/utside (det bredeste dreneringssporet skal være ytterst), men ikke rulleretning. Det er derfor ikke noe spesifikt venstre-/høyrehjul. [Eldre i3 har høyre/venstre felg, og da spiller det en rolle hvilket hjul som monteres hvor]. Du kan derfor sette hjulene på fritt valgt side (men må ta hensyn til foran/bak slik du allerede har nevnt).

Vinterdekkene har retningsbestemt mønster for rulleretning, men ikke spesifikk inn-/utside. Siden alle 4x har samme dimensjon, kan du rotere hjul foran/bak for å fordele slitasje [men ikke bytte side uten å ta de av felgen].

Dette betyr dette at så lenge du har riktig dimensjon (både sommer- og vinterdekk), så er det bare en dekkvariant å ta hensyn til ved bestilling.

Tusen takk for godt og utfyllende svar. Da var dekkene på plass  8)
BMW i3 94Ah

Yen

Hmm... noen som vet om "hill hold" er mulig å slå på noen vei?
Trodde testbilen vår kunne dette, men ser ikke ut som om det er automatisk på bilen nå som vi har mottatt den. Vi har Fully Charged forøverig.
BMW i3 94ah - Protonic blue
Bestilt 02.03-17
Produsert 24.03-17
Levert 07.04-17

Autowinder

Hill hold skal være automatisk men slipper etter litt i bratte bakker. Håndbrekket derimot, slipper automatisk taket når du setter bilen i D eller R og gir forsiktig gass. Men det hender en sjelden gang at det ikke slipper automatisk, så da er det bare å trykke på det. :)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

singh95

Har en I3 2014 modell. Har sett at nyere modeller har fartviser ved speedometeret. Er dette noe jeg også kan få med den nyeste softwaren?

Yen

Sitat fra: Autowinder på lørdag 08. april 2017, klokken 18:24
Hill hold skal være automatisk men slipper etter litt i bratte bakker. Håndbrekket derimot, slipper automatisk taket når du setter bilen i D eller R og gir forsiktig gass. Men det hender en sjelden gang at det ikke slipper automatisk, så da er det bare å trykke på det. :)

Hmm... da må jeg teste dette litt nøyere. Var i en bratt bakke 2 ganger i går, og ved begge anledninger var det ingen antydning til noe hill hold. Den rullet bare rett bakover i full fart. Enda i drive...
ble overrasket, da det funket utmerket på bilen vi prøvekjørte. I samme bakke.
BMW i3 94ah - Protonic blue
Bestilt 02.03-17
Produsert 24.03-17
Levert 07.04-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA