Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Golf GTE

Startet av tomrh, søndag 23. februar 2014, klokken 02:29

« forrige - neste »

tuttifrutti

Hei,
En kollega gikk forbi en forhandler i Oslo.
Der var det ikke "Rio de Janeiro" felger men noe helt annet, se bildet.

Lassen

Importbil når den er levert med 16" tommere.
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

tuttifrutti

Sitat fra: Lassen på torsdag 28. mai 2015, klokken 12:51
Importbil når den er levert med 16" tommere.
Så du mener den er importert og ikke kommer fra Norsk forhandler, og at det er derfor den har 16 tommer?

Lassen

Sitat fra: tuttifrutti på torsdag 28. mai 2015, klokken 13:11
Sitat fra: Lassen på torsdag 28. mai 2015, klokken 12:51
Importbil når den er levert med 16" tommere.
Så du mener den er importert og ikke kommer fra Norsk forhandler, og at det er derfor den har 16 tommer?
Jepp, 17 tommer er standardutstyr i Norge, mens i Tyskland så er det 16. I England så er det 18 faktisk så det varierer fra land til land.
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

Knatten

Det var en utstillingsbil på Møller Ryen med de samme felgene. ...

Lassen

Sitat fra: Knatten på torsdag 28. mai 2015, klokken 14:24
Det var en utstillingsbil på Møller Ryen med de samme felgene. ...
Skal ikke si hundre prosent at det er en importbil da, men virke litt rart at de skal sette på den noen felger som bilen ikke blir levert med i Norge!
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

tuttifrutti

Blir litt irritert, dersom jeg får annerledes felger enn de som er oppgitt i "Bygg din GTE".

Eple

Sikker på at ikke utstillings bilen var en E golf? Den har vel standard 16"?
Venter på min 2016 GTE

tuttifrutti

Nei, det er ikke en eGolf. Den har ladekabel front-midt.

Mobileum

Bestilte min GTE i forrige uke. Inntil 6 måneders leveringstid. Bestilte også med Adaptiv understell (DCC), og ble overrasket da selger sa at det ikke var noen knapp for innstilling på GTE. Den går automatisk i Sport-modus når man velger GTE, og ellers er det Comfort i andre profiler. Komfort skal tilpasse understellet etter veiforholdene.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

dez

Det stemmer det selger sier. Det er først i GTE modus at den blir "sportslig".
Stivere demping og fastere på rattet. I andre modus er den som en vanlig golf.
Hadde DCC på min forrige bil også (Scirocco), men opplevde at jeg sjelden justerte dette. Stort sett normal den sto i, og comfort på vinterstid. Utrolig sjelden den sto i sport i lengre tid.
At man nå ikke har noe manuelt valg, er ikke noe jeg har savnet på GTE'en så langt. Da det er først i GTE modus at jeg føler behov for de sportslige innstillingene.
Golf GTE 2016

ferrek

Er det noen her som har testet GTE med og uten ACC? Jeg driver og konfigurer en GTE nå og er veldig usikker på om dette er verdt merprisen.

Lassen

Sitat fra: ferrek på tirsdag 25. august 2015, klokken 14:42
Er det noen her som har testet GTE med og uten ACC? Jeg driver og konfigurer en GTE nå og er veldig usikker på om dette er verdt merprisen.
ACC? Automatisk cruise control, denne er jo inkludert på nybil i Norge.
Men om du tenker på DCC så kan eg skjønne at du stusser på om det er verdt prisen.
Eg har ikke DCC, ikke har eg testet med heller så kan ikke sammenligne de to, men når du ikke kan velge modus utenom GTE så hadde eg strengt tatt ikke valgt det. Sikkert noen som har testet begge deler, som kan svare.
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

dez

Har heller ikke testet både med og uten tror jeg. Med mindre testbilen til Møller var uten. Så kan ikke si jeg kan sammenligne.
En kommentar fra et annet forum forklarer vel forskjellen;
without DCC the GTE button will change thedriving characteristics, however it will not change suspension/damper settingsthat DCC would change.
Golf GTE 2016

HEL

Hvordan vil 205/50 funke på Rio 17x7,5 felgene?

Dekkforhandleren har testet og det virker som om kanten blir ganske rett og pen og ikke strukket ift noen SMS foto jeg har fått. Han går god for det.

Det vil være en fordel med 205 da jeg får meg e-golf mtp forbruk men jeg ønsker ikke strukket look.

Hvordan ser originaldekkene ut for dere som har Rio, buler de litt ut?
iMiev 2017
***************
Ex Egålf 2018
Ex Pysjå ion i fem år
Ex Think i 2004 til 2007, det var kaldt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA