Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

sn187

Sitat fra: Whatwatt på tirsdag 23. oktober 2018, klokken 14:50
Fikk R3 idag som ble bestilt sammen med bilen.

Bestilte du R3 spesifikt, eller bare Nokian vinterdekk? Jeg får bilen min i desember, og pratet med Tesla i dag som sa at de ikke hadde begynt å gi ut R3-dekk. De visste heller ikke noe om/når de kom til å gi ut dette. Jeg vil eksplisitt ha R3, hvis ikke vil jeg kjøpe en annen plass...

What-a-watt

Jeg fikk R3 etter å ha bestilt R2 som var Nokian alternativet da. Ble også overrasket da jeg hadde forstått at andre fikk R2.

Sikkert gått tomme for R2, og nå er R3 standard.

Lynet

Monterte CVC7 og det er et utrolig stille og stabilt dekk. Så langt føles det bedre enn R2.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

sn187

Sitat fra: Whatwatt på onsdag 24. oktober 2018, klokken 22:49
Jeg fikk R3 etter å ha bestilt R2 som var Nokian alternativet da. Ble også overrasket da jeg hadde forstått at andre fikk R2.

Takk for raskt svar! Da håper jeg på det samme. Hvor fikk du utlevert bilen?

What-a-watt


Tuxedo

Med bakhjulsdrevet bil er det vel ingen grunn til at man må ha samme dekk foran og bak, spesielt ikke vinterdekk. Så i år blir det eksperiment: Hakka R2 bak for feste i motbakkene, og Nereus foran for drenering av vann og slaps.

Kjører i østlandsområdet,  som betyr at ingen aner hvordan vinteren blir, men sannsynligvis mye blandet.

JorEl

#2676
Gikk ut for å se hvilke dekk jeg har fått, på S75D jeg hentet i går. Det var Michelin Pilot Sport 3 -19".
Ser at disse er blandt de anbefalte dekkene på side 1. Nå er jeg fornøyd :) :)

Edit; Nå må jeg lese meg opp på deres anbefalinger for Vinter-19"felger og dekk. En veldig fin tråd for meg som kan lite om dekk og felg, og ikke har god erfaring fra skikkelige biler heller.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Muffinman

Funker bra de, men de støyer og er ikke spesielt slitesterke.

JorEl

Sitat fra: Muffinman på torsdag 08. november 2018, klokken 09:21
Funker bra de, men de støyer og er ikke spesielt slitesterke.
Kjekt å høre at de støyer, siden dette altså kan bli enda bedre :+1:
Når det gjelder vinterdekk så hadde jeg tenkt å kjøpe et av top3-4 dekkene fra NAF sin dekk-test.
Er det noen som kan gi meg et råd mtp billigste, beste felger med vinterhjul. Kjører på vestlandet med mye saltede veier og bar asfalt. Lite dypsnø. :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

o.b.lix

De beste vinterhjul er cvc7, disse er minst støy av alle og veldig god i alle disipliner, men er også dyrest. Nereus er rimelige og høster bra omtale, men selges kun  østpå eller på postordre.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

JorEl

#2680
Takk for svar. Ser at Lynet også liker dem. Noen som har sett billige gode felger som cvc7 kan stå på?
Er det Dekkmann og Dekk1 det går i?

Edit; Sjekker de 3 forslagene for butikk på side 1.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Lynet

Det er vel R3 som er dyrest, og etter det jeg fikk opplyst er det R2 med litt endret mønster.
CVC7 er helt nytt dekk. Kun kjørt på asfalt så langt, utrolig stille.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

JorEl

Liker selvfølgelig at det er stille, på en stille bil :) + at kona vil ha et med godt feste. Nå skal jeg kun lete etter cvc7 og en felg jeg liker.
Når det gjelder felger, kan man tryne her om man stoler på nettutsalg som fører felger som kan brukes på en S75D? Så lenge Felgene tåler over 750kg er det noe annet man skal passe seg for?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

o.b.lix

PH turbin passer til det meste også cvc7.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Hdloop

Noen som vet om Sonic Carbon Slipstream 20" felgene fra Tesla X kan brukes på TMS.
Ser de er litt bredere 20*9 foran og 20*9,5 bak. Ut fra en tabell jeg fant ser det ut som det bør gå med f.eks 255/40 - 20 dekk rundt hele.
Noen som kan mer eller vet hvordan dette med felgbredde vs dekkbredde arter seg på Tesla?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA