Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

Klykken

Du har 24t hjelp som følger bilen inntil den er 5år. https://www.bmw.no/no/topics/offers-and-services/service-and-warranty/breakdown-accident-management.html  Mulig å ringe dem.

Ellers ville jeg vurdert å koble ut 12v-batteriet, kanskje. Negativ pol. Batteriet finnes bak lasterommet i frunk.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

kln66

Sitat fra: kln66 på fredag 02. februar 2018, klokken 18:47
Får vel ikke kontakt med verkstedet før mandag, så det får vente til da.
Det rare er at alle lys ser ut til å virke, så feilmeldingen er strengt tatt ikke korrekt.
Men ryggekameraet har sluttet å virke ser det ut til.
Oppdatering: Bilen klarte seg helt fint gjennom helgen uten at 12V-batteriet gikk tomt for strøm. Brukte den litt på lørdag, men ellers sto den i garasjen med tilkoplet lader. LED-lyset drar vel ikke allverdens med strøm, men uansett kan det jo tyde på at 12V-batteriet lades kontinuerlig fra hovedbatteriet.
Leverte bilen hos Bavaria mandag morgen. De har funnet ut at en styreenhet må byttes, og har bestilt ny.

Leafys

Noen fler som opplever at låseknappen på dørene sitter så løst at de rister og bråker veldig når man kjører? Det fungerer ikke å "skru" på de heller for å stramme de. (2018-modell)

Ferry

Har samme skranglelyd fra dørene. Blir borte når temperaturen i kupéen stiger.

Morten1986

Fikk plutselig endel feilmeldinger rundt lading og drivverk, og store problemer med å få ladet bilen. Bilen har vært på verksted i over 2 uker nå.

roso

Sitat fra: Leafys på mandag 09. april 2018, klokken 21:39
Noen fler som opplever at låseknappen på dørene sitter så løst at de rister og bråker veldig når man kjører? Det fungerer ikke å "skru" på de heller for å stramme de. (2018-modell)
På min hjelper det veldig å låse dørene, da forsvinner skranglingen.

LeafSwe

Vid byte till sommardäck upptäckte jag ødelagt støvdeksel :-/ på båda fram
Bmw i3 2016, 2års garanti har gått ut, finns 3år reklamationsrätt i Sverige.
Måste hela dämparen bytas?
3P+
3SR+

Autowinder

Det er beskrevet her: http://www.realoem.com/bmw/en/select?product=P&archive=0&series=I01&body=MCV&model=i3+94Ah&market=EUR&prod=20170100&engine=IB1&steering=L

Legg inn ditt eget understellnummer, eller velg årstall manuelt for å sjekke om det er avvik fra bildet jeg har lagt ved.
Men om du får bestilt kun deksel vet jeg ikke.
Bilde med partnr under.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

moonbuggy

Sitat fra: JorgenM på mandag 09. oktober 2017, klokken 11:26
Bestilte verkstedtime, men tenkte å prøve lading på stikket i garasjen før jeg dro og der ladet den som normalt :+1:

Edit: etter en tur på butikken og en fjelltur nekter den å lade i garasjen også :(
Rekkevidde er 71km nå, nøyaktig avstanden til nærmeste verksted :-1-:
Hva ble egentlig løsningen på det problemet, jørgen?

Jeg fikk samme problem idag. Lader ikke, hverken med egen kladd eller lånekladd. Prøvd flere stikk, men går bare i rødt. Ergerlig med 18km igjen på "tanken" og før en langhelg...

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

moonbuggy

Sitat fra: Toalmar på onsdag 16. mai 2018, klokken 17:50
Hva med hurtiglader?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Skulle gjerne prøvd, men har kun 13 km igjen nå etter ørten omstarter. Jeg klarer meg uten bilen idag, og rekker (kanskje) verkstedet fredag. Har fremdeles mobility garantien, så får vel hentes om nødvendig...


moonbuggy


Jeg fikk samme problem idag. Lader ikke, hverken med egen kladd eller lånekladd. Prøvd flere stikk, men går bare i rødt. Ergerlig med 18km igjen på "tanken" og før en langhelg...
[/quote]
På verksted idag. Nå kom telefonen - synder var motor som styrer ladeluken.
Personlig synes jeg det var litt merkelig, fordi det aldri har vært problemer med åpning eller låsing av kladd, heller ikke nå...
Men, men, det finnes kanskje en microbryter et sted som har skapt problemer ?


Apekatten

- Feil på drivverk ved to anledninger (fikset med sw update)
- Høyre baklys tullet, blinket og sluttet å fungere, for så å fungere igjen (byttet hele innmaten)
- Kabelisolering på ladekladd sprukket opp innerst mot kladden (byttet inn i ny kladd med gul ledning hvor dette er utbedret)

Initium

på vår har AC konka ut, helt eller delvis. Blåser iaf ikke kaldt.
Kona småmuggen for at ingen har tid se på det før uti juni, jeg fant nøkla til Touareg`en, og skrudde AC på fullt i den i stedet... :D

Burger

Sitat fra: Apekatten på fredag 18. mai 2018, klokken 22:25
- Høyre parkeringslys tullet, blinket og sluttet å fungere, for så å fungere igjen (byttet hele innmaten)

Fikset det for deg ;-)
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA