Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

Orbit

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 09:12
.... holde inn låsemekanismen på luka osv....
Er det knappen markert på bildet under du mener her? Har lest i en tidligere tråd at det kan hjelpe å trykke denne inn mens bilen låses opp/igjen noen ganger med nøkkelen; både når kabel  ikke vil løsne, og for lading som ikke vil starte. Heldigvis har jeg ikke hatt behov for å prøve dette selv ennå......
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Sandpusher

Min 2014 modell ble også vrien med lading i høst, leverte inn (Bavaria Forus), de sa dette var et kjent problem. Byttet låsemekanikk og ga meg ny reiselader, alt på garanti. Fikk like etter (et par uker) problem med døråpner på passasjersiden, denne har blitt fikset før med hard banking i siden, men dette gikk ikke denne gangen, så de byttet låsen. Nok en gang, alt på garanti og lånebil begge gangene. Siste gang fikk jeg riktignok ikke en i3, men en dieselbil, men det var egentlig bare bra, kjekt å prøve gammel teknologi av og til og merke hvor bra vi har fått det! :)
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

bjorngb

Det eneste jeg har hatt av 'problemer' er at ladeluken er litt treg ved åpning. Har ikke nevnt dette til BMW, men regner med å nevne det til første service til neste år.
Skoda Enyaq iV80 Ultra 2022
i3 Fully Charged Protonic Blue
Opel Vectra 2006 til 2022

Mr.Zero

Sitat fra: bjorngb på søndag 19. november 2017, klokken 15:21
Det eneste jeg har hatt av 'problemer' er at ladeluken er litt treg ved åpning. Har ikke nevnt dette til BMW, men regner med å nevne det til første service til neste år.

Min luke (ett år gml bil) var også treg, men tok en WD40-spray, satt i det røde røret og sprayet inn i ved hengselet. Vips så ble det fart i den..! ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Toalmar

Ja litt forebyggende vedlikehold er som regel positivt

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

phnuxen

Deler denne fordi det er så typisk. Hadde en ulyd i bilen, hørtes egentlig ut som en forsterket utgave av "elektro"lyden til i3 - kanskje litt mer mekanisk. Tok kontakt med Bavaria, prøvekjørte med verks-mester som konstaterte at det var nok hele El-motoren som måtte byttes evt. noe i girkassa. Satt opp time og møtte opp 3 uker etter. Ordnet barnevakt osv for å komme meg til verkstedet kl. 07 da jeg antok av jobben var ganske stor. Ble oppringt kl. 14.30, de var ferdig. Spent troppet jeg opp hos kundebehandler som så litt dumt på meg (tenkte sikkert jævla tulling) så sa han, "Ulyd i bilen ja.. " Ventet et par sekunder for så se dumt på meg igjen, Ja det er dekka dine! Det kan da ikke være mulig! svarte jeg forbløffet. Joda, var vanlig det.. Ba han bli med ut for å vise meg.. se her sa han, trapping på dekka foran om du kjenner etter.. Javel - trapping.. men det kan ikke være grunnen til denne lyden. Joda, vi har hatt den på bukk og greier vi så dette var eneste lyd de hadde hørt. Ok, er vel trapping da - slukøret og følelsen av å være helt dust satt jeg meg inn i bilen og reiste. 3 minutter senere, nei - dette er ikke "trapping"  :o-tilbake til Bavaria. Ba kundebehandler bli med ut og prøvekjøre med meg. Etter ca. 100 meter så han på meg og sa stille, Ja - er ikke dekka dine dette gitt. No shit Sherlock - hva søren har dere holdt på med bilen min fra 07 - 14.30 egentlig? Leverte inn bilen på nytt og ble bedt om å ta en kaffe. Etter 5 minutter kom han tilbake, Ja - her må vi nok bytte hele elmotoren og opprette garantisak mot BMW osv. Har fått time nå over nyttår for å bytte motor, kostet vel ca 55.000 for motoren så greit å få på garanti. Men kjenner bare jeg blir så eitrende forbannet over å bli behandlet som en tulling når jeg har omorganisert min hverdag for at de skal få tid nok på seg til å gjøre jobben skikkelig. Jaja - tydelig Mandag idag  :blank:

phnuxen

Vedr. garanti og reklamasjon på byttemotor evt. annen jobb utført på garanti. Regner med ny garanti ikke blir gitt, men at reklamasjon vil gjelde for 5 nye år. Vil det si at om motor bryter sammen igjen innenfor en periode på 5 år fra de byttet, så kan jeg henvende meg tilbake til verkstedet med en reklamasjon på jobben? Forsøkt å google dette litt men blir ikke helt klok..

Klykken

Sitat fra: P85TMS på mandag 01. januar 2018, klokken 20:05
Tror jeg har fått flymodus ved siste SW oppdatering. Etter 70km tur ble bilen satt på lading ca 12.30 på redusert strøm fra original ladekladd. Måler nå 65dB ca 2 meter fra bilen og viftene har gått i seks timer..
2014 60Ah, 50kkm.
Viftene går litt i starten noen ganger ved lading. Er vel noe temperering som settes i gang. Men at de skal gå i seks timer tyder på noe galt. Den stopper etter kort tid hos meg i alle fall.

Men bilen turer og bråker noe hinsides når den klimatiseres innvendig. Er sånn sett meget glad for at jeg har lite naboer, og at bilen stort sett står i carport.
Sitat fra: phnuxen på onsdag 03. januar 2018, klokken 13:48
Vedr. garanti og reklamasjon på byttemotor evt. annen jobb utført på garanti. Regner med ny garanti ikke blir gitt, men at reklamasjon vil gjelde for 5 nye år. Vil det si at om motor bryter sammen igjen innenfor en periode på 5 år fra de byttet, så kan jeg henvende meg tilbake til verkstedet med en reklamasjon på jobben? Forsøkt å google dette litt men blir ikke helt klok..
Du har fabrikkgaranti og reklamasjon på deler og på utførelse/jobb. Reklamasjon er nok 5 år på en slik del som motor, såfremt det ikke er noe annet som har forårsaket at motor har røket.

https://www.naf.no/tips-og-rad/bilhold/verkstedtjenester/reklamasjon-pa-verkstedsreperasjon/
https://www.forbrukerradet.no/forside/feil-ved-vare/

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Fa10

Opplever at når jeg skrur på setevarmeren så blinker lysindikatoren. Eks når jeg har den på full (trinn 3) lyser 2 av lys indikatorene og den siste blinker. Skjer periodevis...
Andre som har opplevd dette?
Setevarmen varmer i det minste.
- BMW I3

vidarh

Hei
Frua er missfornøyd med sminkespeil og lys. Men så kom hun fra Benz! :-)

DieselVegard

Jeg sto her en dag med dårhåndtaket til bakdøra i hånden. Det har vært kaldt i det siste, og den nedre dørlåsen har vært litt treig. Må bruke hele "vandringen" på dørhåndtaket for å få åpnet døra.
Til slutt gikk jeg "tom" for vandring, dro i litt ekstra, og Pang. Der røykdørhåndtaket. Jeg var 100% sikker på at dette var laget av aluminium, men jeg kan bekrefte at det er det IKKE.

Grunnen til problematikken er at dårhåndtaket er linket til dørlåsene med wirer. Disse blir jo slappe etterhvert, og jeg estimerer at jeg har åpnet våre ca 1500 ganger. Har hatt bilen i snart fire år, og kjørt 97.000km.

BMW bytter alt på garantien. Snart...  :-\
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

kln66

Noen som har vært borti denne feilmeldingen?
Nærlyset lyser nå hele tiden, selv om bilen er slått av og lysbryteren står på 0
Risikerer jeg nå at 12V batteriet blir tappet for strøm?
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Klykken

Vel, i teorien ja. Hvis ikke hovedbatteriet lader 12v kontinuerlig.
Ellers ville jeg kontaktet verksted med en gang i fall du har brudd i ledningsnettet (overledning), som i tilfeller kan føre til brann. I verste fall.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

kln66

Får vel ikke kontakt med verkstedet før mandag, så det får vente til da.
Det rare er at alle lys ser ut til å virke, så feilmeldingen er strengt tatt ikke korrekt.
Men ryggekameraet har sluttet å virke ser det ut til.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA