Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 23. september 2017, klokken 08:02
Bil på 2 års service i går. Min er fra september 2015 og har gått "kun" 19000...

Ny programvare og bolt i motor, etter melding fra fabrikk - trodde jeg hadde oppgradert bolt...

Men, var litt skuffet over resten. De skiftet bremsevæske, men etter det jeg kunne se hadde de bare luftet ut gammel foran. Videre er jeg vant med fra Subaru at de tar opp og smører opp bremsekloss spor i kaliper. Er det noen som er så petimeter at de som jeg sjekker bilen i etterkant og vet om dette er normalen.

Tenke jeg skulle sjekke med de på mandag.

Har snakket med mekaniker og de bruker en bremsevæske suger som ikke skal vi noen rester. Alle punkter er skiftet. Grunnen til at det var litt fukt foran og ikke bak skyldes horisontal og vertikal nippel. Normalt smører man ikke opp kaliper. Alt i orden mao Bilia  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JorgenM

Har hatt endel ladeproblemer i det siste, med kladd hjemme.

Får ofte ladefeil (ladeluke blinker rødt og bilen piper) og løser det med å starte bilen, slå av og deretter plugge i laderen igjen.
Så også idag etter en fjelltur på morgenkvisten. Men oppdaget at lyset var påslått så gikk ut for å sjekke. Lyset sto på Auto som vanlig, mens det på displayet sto "høyspenningsbatteriet er ikke fulladet". I følge appen ladet bilen... noe ikke displayet inne i bilen indikerte. En "restart" av bilen løste feilmeldingen, men er litt irriterende at jeg er nødt til å ut i bilen for å være sikker på at den faktisk lader.

Har søkt på forumet og Google, men ikke funnet noen andre med den feilmeldingen.

4-års service neste høst så håper å klare meg til da... Nå må jeg ut og sjekke igjen :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

moonbuggy

JorgenM:
1. Holdt det ikke med å bare låse opp, ta ut og plugge inn laderen igjen ?
2. Det at lyset slår seg på, tyder jo på at bilen har blitt låst opp. Kan foben ha blitt aktivert ?
    Den meldingen i displayet kommer jo på når bilen lader og man låser opp, før batteriet er fulladet....

bmw2002

Noen som har opplevd at varmesete ikke fungerer?  Skjer ingenting når jeg trykker på knappen for førersiden

Jorgensen

Sitat fra: bmw2002 på torsdag 05. oktober 2017, klokken 13:02
Noen som har opplevd at varmesete ikke fungerer?  Skjer ingenting når jeg trykker på knappen for førersiden
Ja jeg opplevde det samme i fjor og det var varmesetet på førersiden som hadde sluttet å virke. Jeg kontaktet da forhandler og de tok av trekket og byttet seteputen som hadde varmekabler innebygd. Det ble varme i setet igjen, men jeg opplever nå at setevarmer-bryteren slår seg automatisk av etter en stund, og det gjorde den ikke tidligere :( Jeg har ikke klagd på dette ennå.
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Klykken

Sitat fra: Jorgensen på torsdag 05. oktober 2017, klokken 13:24
Sitat fra: bmw2002 på torsdag 05. oktober 2017, klokken 13:02
Noen som har opplevd at varmesete ikke fungerer?  Skjer ingenting når jeg trykker på knappen for førersiden
Ja jeg opplevde det samme i fjor og det var varmesetet på førersiden som hadde sluttet å virke. Jeg kontaktet da forhandler og de tok av trekket og byttet seteputen som hadde varmekabler innebygd. Det ble varme i setet igjen, men jeg opplever nå at setevarmer-bryteren slår seg automatisk av etter en stund, og det gjorde den ikke tidligere :( Jeg har ikke klagd på dette ennå.
Setevarmen har vært tidsstyrt i alle mine (nyere) biler.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

moonbuggy: ja har prøvd å låse bilen, låse opp igjen, ta ut plugg og sette inn igjen. Funker noen ganger, men noen få ganger har det ikke funka og da har jeg løst det ved å starte - stoppe bilen, merkelig nok så har det alltid løst problemet.

Kan godt hende at kona hadde nøkkel i lomma og kom borti knappen ja.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

I kveld får jeg ikke ladet bilen i det hele tatt. Har også prøvd flere stikk hjemme, men samme problemet. Sikkert noe galt med kladden, selv om den ikke indikerer noen feil selv. Prøve litt mer i morra så får det evt. bli service.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

skritt

Sitat fra: JorgenM på torsdag 05. oktober 2017, klokken 21:33
I kveld får jeg ikke ladet bilen i det hele tatt. Har også prøvd flere stikk hjemme, men samme problemet. Sikkert noe galt med kladden, selv om den ikke indikerer noen feil selv. Prøve litt mer i morra så får det evt. bli service.
Skal i ditt nabolag på lørdag, kan ta med kladd om du vil teste om det er der feilen ligger.

Vi har nettopp skiftet motor til ladeluken, den gjorde at bilen av og til ikke ville lade og til slutt ville den heller ikke løse ut kabelen.

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Funket ikke med annen lader heller så da blir det verkstedbesøk til uka. Typisk at det er høstferie neste uke :-1-:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

#941
Bestilte verkstedtime, men tenkte å prøve lading på stikket i garasjen før jeg dro og der ladet den som normalt :+1:

Edit: etter en tur på butikken og en fjelltur nekter den å lade i garasjen også :(
Rekkevidde er 71km nå, nøyaktig avstanden til nærmeste verksted :-1-:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Vil helst levere den :)

Rekkevidde 59km idag tidlig. -3 Celsius ute. Prøvde å koble til lader mange ganger, låse bil, holde inn låsemekanismen på luka osv. Plutselig satt den og lading startet! Nå skal den få lade seg full så leverer jeg i morra.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Klykken

Så bra!
Skjønner at du vil levere selv. De plukket opp min bil en vinter, da dørlåsen streiket, og de brukte jekkestropper for å sikre bilen, hvor selve "jekken" lå å gnisset mot felgene. Dype riper!

Men, skal ikke være årsak til å avspore tråden så jeg setter en strek for min del her. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA