Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

Mr.Zero

Sitat fra: pendleren88 på mandag 15. mai 2017, klokken 10:18
Sitat fra: Mr.Zero på torsdag 11. mai 2017, klokken 21:55
Sitat fra: pendleren88 på torsdag 11. mai 2017, klokken 21:48
Kan være dette er diskutert tidligere, men skulle skifte til sommerdekk i dag og oppdaget følgende på min 4 mnd gamle i3...

Kan dette regnes som normalt etter så kort tid?

Jeg tok å sauset dette området inn med fett i fjor høst - og det var rimelig rustfritt da jeg la om til sommerhjul i våres. Anbefales! Vil tro det blir ganske tett der og dermed vil fuktigheten bli liggende å jobbe.

Hvilket type fett brukte du?

Brukte av alt propellakselfett.. Spiller nok liten rolle her hva du bruker.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

dagtp

Jeg har alltid brukt kobberfett på hjulbolter og nav på alle mine biler. Bortsett fra på i3'en. Navene på i3'en var satt inn med et sølvglinsende fett da jeg fikk den utlevert ny fra Bilia. Så det er vel litt varierende praksis hos de forskjellige forhandlerne.
DagP

Jaguar E-type OTS (1967)
Jaguar X-type 2.2D Sport (2006)
BMW i3 (2017)

Ingeniøren

#902
Sitat fra: dagtp på mandag 15. mai 2017, klokken 12:04
Jeg har alltid brukt kobberfett på hjulbolter og nav på alle mine biler. Bortsett fra på i3'en. Navene på i3'en var satt inn med et sølvglinsende fett da jeg fikk den utlevert ny fra Bilia. Så det er vel litt varierende praksis hos de forskjellige forhandlerne.

Aluminiumsfett. Det er lurt å bruke varmefast fett slik at det ikke smelter og kommer på skiver og klosser. Selv bruker jeg kobberfett.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Mr.Zero

Jaja, da havnet go'vogna på Bilia-akutten og jeg kjørte videre med identisk lånebil. Sånt skjer... 8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

MortenH

Godt tips å bruke noe fett. Jeg hadde bare vaselin. Børstet bort rusten med stålbørste først.

Mitt spørsmål: Hvor viktig er den mansjetten som sitter på støtdemperen på forhjulene? Den er nemlig morken og sprukket på begge sider. Se bildet. Har noen et godt råd?
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

MortenH

Tror du det er noe som haster, eller kan jeg ta det en gang ved leilighet?
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Klykken

Tja, er jo eksponert​ demper da, så sikkert ikke så heldig at det kommer dritt og smuss inn dit... Men jeg er ingen mekaniker
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sulle

Du bør melde fra om feilen, så kan verkstedet avgjøre om det haster. Da er de orientert og må ta ansvar for eventuelle følgeskader (mansjetten er jo der for å beskytte støtdemperen).
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

pendleren88

Oppdatering angående rust på hjulnav: fikset av forhandler på garanti  :)
Bestilt Bmw i3 den 31.10.16, produsert 15.12.16 og levert 16.01.17.

Jon Braathen

Sitat fra: Toalmar på søndag 14. mai 2017, klokken 14:45
Fikk feilmelding - Alarm på at noe var feil med drivverk etter lading tidligere i uken. Bilen ble levert til forhandler og eter en software oppdatering var den i orden igjen.
Ladingen ble utført fra en Tesla Wall Connector boks som var merket for Electric Vehicles. Det var andre Tesla Wall Connector bokser der, men disse var merket for Tesla Vehicles
Fikk samme på min FC 94ah i vinter etter nattlading på hytta.
Etter softwareoppdatering ble det i orden. Tekniker på Bilia Tønsberg sa at det var ett kontrollsignal fra høyspent releet som trigget feilkoden.?  Har uansett ikke vært noe problemer etter oppdateringen
BMW i3 94Ah 2016
Reanult Zoe R240 2016 (kona)

Beckern

Drive train failure på Torsdag. 3 stopp på 3 km fikk meg til å kaste inn håndkledet på Mogreina.
For tredje gang ble i3n fraktet avgårde på planet til Viking og jeg transportert til nærmeste bilutleie.

Litt for mye på 50 000 km

moonbuggy

Sitat fra: Beckern på søndag 18. juni 2017, klokken 20:53
Drive train failure på Torsdag. 3 stopp på 3 km fikk meg til å kaste inn håndkledet på Mogreina.
For tredje gang ble i3n fraktet avgårde på planet til Viking og jeg transportert til nærmeste bilutleie.

Litt for mye på 50 000 km
Enig, det er for dårlig!
Et par spørsmål. Står bilen parkert ute ? Hva er kjøremønsteret ditt. Kjører du konsekvent i Comfort mode eller Eco ?

NiiN

 Bilen nekta plutselig å ta til seg lading i går...

Var på vei til et bryllup i Nesbyen, dro tidlig fra Oslo for å ikke stresse opp madamen mer enn nødvendig med planlagt ladestopp i Flå. Bilen ladet fint natt til lørdag på hjemmeladeren.

Når vi ankom Flå, nektet den å starte lading. Prøvde to forskjellige stolper, sikkert 10 ganger på hver. Ringte Fortum for jeg tenkte feilen lå der, men de restartet og sjekket at alt var ok, det kom en annen i3 og fikk lading med en gang. Fikk da en uggen følelse, og prøvde noen siste forsøk på type 2 stolpen (11kw). Samme feil her, den kobler til, starter lading, blinker blått i 2 sekunder for å så avslutte landingen.

Ringte BMW Mobile Care, de sendte en Vikingbil fra Gol med leiebil fra Avis. Rakk ikke vielsen, og frøkna er nok ikke like innstilt på å ta elbilen neste gang det innebærer ladestopp på veien...

Nå står bilen i Gol, og vi drar hjenover med leiebilen om noen timer...

Noen som vet hvordan Bilia pleier å løse disse situasjonene mtp henting av bil, levering av leiebil, betaling av bom/drivstoff osv?

Sent fra min FRD-L19 via Tapatalk


Ingeniøren

Sitat fra: NiiN på søndag 25. juni 2017, klokken 09:22
Bilen nekta plutselig å ta til seg lading i går...

Var på vei til et bryllup i Nesbyen, dro tidlig fra Oslo for å ikke stresse opp madamen mer enn nødvendig med planlagt ladestopp i Flå. Bilen ladet fint natt til lørdag på hjemmeladeren.

Når vi ankom Flå, nektet den å starte lading. Prøvde to forskjellige stolper, sikkert 10 ganger på hver. Ringte Fortum for jeg tenkte feilen lå der, men de restartet og sjekket at alt var ok, det kom en annen i3 og fikk lading med en gang. Fikk da en uggen følelse, og prøvde noen siste forsøk på type 2 stolpen (11kw). Samme feil her, den kobler til, starter lading, blinker blått i 2 sekunder for å så avslutte landingen.

Ringte BMW Mobile Care, de sendte en Vikingbil fra Gol med leiebil fra Avis. Rakk ikke vielsen, og frøkna er nok ikke like innstilt på å ta elbilen neste gang det innebærer ladestopp på veien...

Nå står bilen i Gol, og vi drar hjenover med leiebilen om noen timer...

Noen som vet hvordan Bilia pleier å løse disse situasjonene mtp henting av bil, levering av leiebil, betaling av bom/drivstoff osv?

Sent fra min FRD-L19 via Tapatalk

Du skal ikke ha noen ekstra utgifter ifm bil reklamasjon, men du må nok stå på krava....
§ 30.Gjennomføring av avhjelp
Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34#KAPITTEL_4
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA