Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

Initium

kona brukte seg på Bavaria, og da fikk vi time 2 dager etterpå. Hvem sier det ikke hjelper å bli sinna ?

Leverte greiene idag, og da lå det to tbanebilletter å ventet. Kundebehandleren utbrøt - åhh, det er DEG ja.... :D

Var visst noe surr med en føler, og ikke var det bra heller, for systemet skal også kjøle batteriet når det er kaldt.
Så nå kjører vi en GRÅ låne I3, med stoffseter, liten navi, liten stereo og generelt ganske ribbet. Men kul den også, ikke minst de blå stripene i setetrekket var gøyale....

Syns dog de kunne fjernet adresselappene på felgene før utlevering da...

Sandnes

Liten oppsummering vedrørende min 2014 modell som nå har rundet 80k km.

- Byttet bremseklosser foran ved 40k km.
- Byttet hele bryterpanelet i midtkonsoll (garanti)
- Byttet motor til ladeluke, låsemekanisme ville ikke åpne (garanti).
- Reparert høyre fordør, ville ikke åpne seg (garanti).
- Byttet 3 av 8 battericeller etter at bilen tok nedi på "magen". Ingen feilmeldinger, men BMW krevde bytte av batterikasse, kjøle- og varmesystem til batteri og 3 celler. Tre små bulker i batterikassen forårsaket reparasjonen som tilsammen kom på 124.500 kr. (kaskoskade).
- Venter på tid for bytte av støtdemper-mansjetter foran (garanti).
- iPhonetilkobling via kabel har fungert unntaksvis, til tross for forsøk med et utall  forskjellige kabler og 3 forskjellige telefoner. Verksted hevder det alt er OK.
- Bilen spiser (bak)dekk. Er nå på mitt andre sett med vinterdekk og tredje sett med sommerdekk.
- Periodevis problemer med ladekladd, verksted finner ikke feil når den er på verksted.
- Knirkelyd i rattstamme, smurt opp (garanti).

Likevel: Strålende fornøyd med min i3  :+1:
-
Skoda Superb - 09
Citroen C1 - 09
Honda CBR600F - 01
BMW i3

Klykken

Sitat fra: Sandnes på onsdag 06. juni 2018, klokken 22:29
Liten oppsummering vedrørende min 2014 modell som nå har rundet 80k km.

- Byttet bremseklosser foran ved 40k km.
- Byttet hele bryterpanelet i midtkonsoll (garanti)
- Byttet motor til ladeluke, låsemekanisme ville ikke åpne (garanti).
- Reparert høyre fordør, ville ikke åpne seg (garanti).
- Byttet 3 av 8 battericeller etter at bilen tok nedi på "magen". Ingen feilmeldinger, men BMW krevde bytte av batterikasse, kjøle- og varmesystem til batteri og 3 celler. Tre små bulker i batterikassen forårsaket reparasjonen som tilsammen kom på 124.500 kr. (kaskoskade).
- Venter på tid for bytte av støtdemper-mansjetter foran (garanti).
- iPhonetilkobling via kabel har fungert unntaksvis, til tross for forsøk med et utall  forskjellige kabler og 3 forskjellige telefoner. Verksted hevder det alt er OK.
- Bilen spiser (bak)dekk. Er nå på mitt andre sett med vinterdekk og tredje sett med sommerdekk.
- Periodevis problemer med ladekladd, verksted finner ikke feil når den er på verksted.
- Knirkelyd i rattstamme, smurt opp (garanti).

Likevel: Strålende fornøyd med min i3  :+1:
-
Nesten samme som hos meg.
- Byttet bremseklosser frem etter 72000km
- Reparert låsekasse høyre fordør, ville ikke åpne seg (garanti).
- Byttet rattstamme, da denne var løs og defekt (garanti).
- Bytte av støtdemper-mansjetter foran (garanti).
- Knirkelyd i rattstamme, smurt opp (garanti)

Er på sett nr 2 på både sommerdekk og vinterdekk.

Totale service- og vedlikeholdskostnader etter snart 80.000km er 8.000kr for to servicer og 19.000kr for nye sommer- og vinterdekk. Totalt 27.000kr på fire år.

Har ellers slitt med å få løst ut ladekontakten i de siste dagene, så ender vel opp med å få tauet bil inn til sørvis pga defekt utløsermekanisme i ladetilkoblingen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Ferry

Sitat fra: Klykken på onsdag 13. juni 2018, klokken 10:17
- Bytte av støtdemper-mansjetter foran (garanti).
- Knirkelyd i rattstamme, smurt opp (garanti)

Sjekket støtdempermansjettene mine nå, og de er tvers av begge to!
Har også en slags knirkelyd når jeg vrir på rattet. Høres ut som gummi mot gummi som går tørt. Litt sånn "knakk-knakk-knakk" når jeg svinger.

Klykken

Hos meg var det tydelig knirking som oppstod etter skifte av rattstammen. De  avfeide det som "arbeidslyd" første gangen jeg klagde. Nå på siste service sa jeg at jeg nektet å ta tilbake bilen før det var i orden. De fikk knirken demonstrert, og smurte så opp noe i rattstammen, som antageligvis var gummi mot gummi.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Klykken

#980

Underlig software-glipp som har skjedd en del ganger siden siste service nå. Effektindikatoren (den hvite "prikken" som flytter seg i takt med effekt/regen) henger seg opp på regen noen ganger...

På bildet har jeg akselerasjon tilsvarende 21,7kWh/100km, men  "prikken" viser regen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3


Klykken

Ingen krise eller noe som påvirker bilen i merkbar grad - mest irritabelt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

brukeri3

Slitt førersete Loft interiør - 30.000 km - skal bytte trekk i august - garanti. Skal vi håpe på bedre kvalitet eller ...?
i3/mineral grey/loft

Klykken

Sjekk om buksene dine har metallknapper bak. Ser ut som slitasje som kommer fra noe lignende som det.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

crusader78

Det er akkurat det samme som jeg har slitt med på mitt loft interiør. Jeg har skiftet to ganger og nå begynner det å vises på det setet som jeg har nå.
Hvordan vil dette være etter garanti på bil er gått ut? Jeg har prøvd å spørre Bavaria men de unngår på svare på dette.

Klykken

Reklmering er 5 år fra "nytt". Dvs fra nytt setetrekk. Selvsagt vil det måtte krangles på, da det er mange faktorer som spiller inn.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

crusader78

Ja ser for meg at det blir noe krangling for å få det til, men på en annen side så har de ikke vært interessert i å finne ut hvorfor det skjer. jeg har ikke hatt knapper på baksiden av buksene mine og det ser ut som at det kommer slitasje langsomt, jeg mener at jeg ikke har noen unormal inn og utgang i bilen som burde tilsi slik slitasje.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

crusader78

Nei men denne blir ikke brukt noe spesielt. Førersiden blir fort inn og ut 3-4 ganger om dagen mens passasjersiden er 1-2 ganger i uken.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA