Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading på Nordby senteret (Svinesund)

Startet av Lille Lance, fredag 10. januar 2014, klokken 13:27

« forrige - neste »

turfsurf

Det er vel hurtiglader rett ved innkjøringen til parkeringshuset under der du vanligvis parkerer. Ellers er det og noen røde og blå industristikk der hvis du har en portabel lader som kan nyttiggjøre seg det. På McDonalds har Fortum og satt opp hurtigladere. Ellers er det garasjen over supermarkedet med saktelading som omtalt tidligere.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jcnorway

Tusen takk :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

jcnorway

Hurtigladerne til Vattenfall fungerte iallfall finfint idag. Startet og stoppet lading ved hjelp av InCharge-appen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

Orbit

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 06. desember 2016, klokken 10:39
Trenger jeg å lade på Nordby finner jeg som regel en ledig rød CEE.

Noen som har tips på hvor det er rødstikk på Nordby (parkeringshus/etasje)?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Myrvang

Sitat fra: Orbit på torsdag 08. juni 2017, klokken 22:49
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 06. desember 2016, klokken 10:39
Trenger jeg å lade på Nordby finner jeg som regel en ledig rød CEE.

Noen som har tips på hvor det er rødstikk på Nordby (parkeringshus/etasje)?

Den lade-P-plassen som er nærmest inngangen har delvis tilgang til rødt stikk. Er på veggen på andre siden, så folk med handlevogn sliter litt med å komme over om du legger kabel over.

Har sett noen ganger at TMS med rødt stikk lader der. De andre plassene har 16A shuko.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

svisj

Jeg var en tur på Nordby-senteret i dag. Da la jeg merke til at Vattenfall har satt opp fem ladestolper, hver med to type 2-kontakter - altså 10 uttak til sammen. Effekten på disse er 11 kW. Dette må være perfekt for Tesla og Zoe.

Stolpene er plassert på parkeringen ute. Man ser de på venstre side når man kommer kjørende fra hovedveien, rett før den innerste rundkjøringen.

Det var ikke satt opp informasjon om pris eller hvordan man starter lading. Men jeg antar at man finner dette i appen som Vattenfall har gitt ut.

PalEngh

#246

jkirkebo

Sitat fra: svisj på onsdag 10. januar 2018, klokken 22:53
Jeg var en tur på Nordby-senteret i dag. Da la jeg merke til at Vattenfall har satt opp fem ladestolper, hver med to type 2-kontakter - altså 10 uttak til sammen. Effekten på disse er 11 kW. Dette må være perfekt for Tesla og Zoe.

Stolpene er plassert på parkeringen ute. Man ser de på venstre side når man kommer kjørende fra hovedveien, rett før den innerste rundkjøringen.

Det var ikke satt opp informasjon om pris eller hvordan man starter lading. Men jeg antar at man finner dette i appen som Vattenfall har gitt ut.

3 kroner pr. kWh dessverre. Blir nok bare brukt av de som absolutt må ha lading. Litt smålig av senteret synes jeg, som omsetter for mange milliarder i året. De burde fint kunne tatt seg råd til 100 gratis ladeplasser, der det også ville vært lønnsomt for hybridene å koble seg til.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hanz

3 SEK pr. kWh:  Men er det så ille da? Syns dette var helt grei prising av Vattenfall. ( Tror nok heller ikke dette er særlig god butikk for dem...)

Men jeg stusser litt over forskjell i prisingen på 2 av hurtigladerne nærmest bygningsmassen:  Hvis jeg vil fylle "halv tank" på min Leaf: 10kWh, så ser det i appen ut til at jeg kan velge mellom 2 Chademo hurtigladere. Den ene heter "SE*VAT*E*0322" og er priset med 2.40 SEK/min. Ofte tar det 20 minutter å få inn 10kWh. Dvs. en regning på 48,-SEK.   Men hvis jeg derimot velger Chademo "SE*VAT*E*1496" så er denne priset på samme måte som Type2-laderene, dvs. 3.00 SEK/kWh dermed blir regningen lavere: kun 30,-SEK !  :)     ( Kanskje en feil i Vattenfalls system?)
2011 Leaf
2019 i-Pace

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 11. januar 2018, klokken 05:05
3 kroner pr. kWh dessverre.

Det fine med betaling er at det er større sjanse for å få ladet når du trenger det :-) Jeg betaler gladelig hvis jeg vet at jeg får strøm.

(Hvis det da viser seg at idioter okuperer ladeplassene uten å lade er vi imidertid like langt).
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

jkirkebo

Sitat fra: Hanz på torsdag 11. januar 2018, klokken 09:49
3 SEK pr. kWh:  Men er det så ille da? Syns dette var helt grei prising av Vattenfall. ( Tror nok heller ikke dette er særlig god butikk for dem...)

Det er neppe god butikk for Vattenfall nei, poenget mitt var vel heller at senteret burde sponse dette. Slik det er gjort f.eks på Mosseporten eller inne i Strømstad. De andre ladeplassene på Nordby er jo gratis, kun disse nye de tar betalt på.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 11. januar 2018, klokken 10:27
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 11. januar 2018, klokken 05:05
3 kroner pr. kWh dessverre.

Det fine med betaling er at det er større sjanse for å få ladet når du trenger det :-) Jeg betaler gladelig hvis jeg vet at jeg får strøm.

(Hvis det da viser seg at idioter okuperer ladeplassene uten å lade er vi imidertid like langt).

Ja, hvis det bare er noen få ladeplasser der. Det løses vel bedre med å sette opp nok plasser ;) Dessuten er det bra med hurtigladere der som koster å bruke, så alle får nok ladet opp før de skal hjem.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

AmocoCadiz

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 11. januar 2018, klokken 13:38
Sitat fra: Hanz på torsdag 11. januar 2018, klokken 09:49
3 SEK pr. kWh:  Men er det så ille da? Syns dette var helt grei prising av Vattenfall. ( Tror nok heller ikke dette er særlig god butikk for dem...)



Det er neppe god butikk for Vattenfall nei, poenget mitt var vel heller at senteret burde sponse dette. Slik det er gjort f.eks på Mosseporten eller inne i Strømstad. De andre ladeplassene på Nordby er jo gratis, kun disse nye de tar betalt på.
Enig dette burde være sponset av Nordbysentret for å bedre en miljøprofil og gi insentiv for alle som kjører langt til sentret å bruke elbil heller enn fossilbil.
I Nordbysentrets totale milliardregnskap hadde ikke posten for gratis lading ikke vært synlig en gang.
Som sagt mange andre kjøpesenter tilbyr dette, særlig smarte er Strømstad matsentret her med mange gode ladepunkter tilgjenglig. Aldri sett en eneste feilparkering av fossiler eller ikke ladende der på ladeplassene. (Bedre matutvalg har de og.)

Men misstenker Nordbysentret bryr seg lite om å tilby mere elbillading all den tid de likevel i stadig økende grad trekker handlekåte nordmen og for hvert år øker omsetningen. Siste gavepakke er norske sukkeravgiften.
Men fornøyde er de likevel ikke, Nordbysentret drømmer stadig om et Systembolag, noe de ikke får, selv om de søker om det flere ganger i året.

Myrvang

Så lenge Olav Thon lever får man aldri gratis strøm til en elbil. Han hater elbiler og er like gjærrig som Onkel Skrue...

Sandvika Storsenter: 2 shuko.
Tidligere ville han ikke ha elbiler i P-husene sine pga. brannfare.
Han kjøpte Tanum Shoppingsenter og fjernet 3 gratis hurtigladere.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

hansob

Sitat fra: Myrvang på søndag 14. januar 2018, klokken 00:27
Så lenge Olav Thon lever får man aldri gratis strøm til en elbil. Han hater elbiler og er like gjærrig som Onkel Skrue...

Ser ut som han har endret mening....   
http://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2018/01/Olav-Thon-skal-gjoere-det-lettere-for-landets-elbileiere
Bestilt Tesla Y LR Blå  6/2-23
Ampera-E 2018
Nissan Leaf Tekna 2014 6,6 kW
Bestilt 2018 Leaf Launch Edition men avbestilt
Halden

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA