Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

EL-18 Veien mot Stavanger

Startet av Boogie, torsdag 11. september 2008, klokken 20:19

« forrige - neste »

Boogie

Her kommer det info om utfordinger rundt racet mot Stavanger og praktiske detaljer som man har behov for.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

espen

Program for billøpet:

http://evs24.org/docs/EVSVikingrally1209.pdf

Merk at deltagelse fra Egersund er gratis. Jeg håper likevel at noen rene elbiler med hurtiglading og/eller super-batterier har mulighet til å delta hele veien fra Oslo.

Griffel

Sitat fra: hens på fredag 18. januar 2008, klokken 23:09


Så kom gjerne med hva som helst av hydrogenbiler,

DU KOMMER INGEN VEI UTEN MILLIARDINVESTERINGER!
Jeg stiller til kappkjøring Oslo -Stavanger i morgen med min Think, hvis du vil.
Henning.


Henning; nå har du sjansen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Baltor

Hei, jeg har sendt mail og spurt arrangørene om mini rallyet, men kanskje noen her kan svare:
Starter mini rallyet i Egersund sentrum eller oppe ved E39? Fra sentrum til sentrum er det 77km og mange dryge bakker, dermed betyr dette endel...
Gledere meg allerede! Håper å få STORT nummerskilt på bilen. ;D
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

Baltor

Fikk svar på spørsmålet, hvor minirallyet skal starte er ikke helt bestemt enda. Det ser ut til at det kanskje ikke blir Egersund sentrum, men et sted på E39.
"Hei,
Hyggelig at du er interessert i å delta.
Vi tenkte at de to gruppene kunne møtes på et egnet sted på E39. Er ikke
så veldig lokalkjent og alle detaljer er ikke på plass ennå. Har tenkt
til å kjøre ruten nå snart  men er glad for praktiske råd. Meningen med
Minirallyet er at alle skal kunne delta selv om de ikke har så bra
rekkevidde på bilen.
Interessen for dette er god så langt og vi tror dette kommer til å bli
et bra arrangement. Vi vil sende ut påmeldingskjema snart.

Mvh
Bjørnar Kruse"


På denne sjarmøretappen bør det kunne bli med mange el-biler fra Stavangerområdet.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

elektrolux

Dersom motivet med denne siste etappen er å få med flest mulig biler, og ikke å teste ut langturegenskapene, foreslår jeg at vi velger et møtested nærmere Stavanger.

Jeg vil foreslå Klepp, utenfor det nye store handlesenteret. Dette stedet er "siste" utpost før en begir seg ut på øde veier mot Egersund. Her kan deltakerene helt sikkert lade bilene, og slå i hel litt tid mens dette pågår. Det er ca 30 km til Stavanger sentrum, og betyr at så å si alle i dette området vil ha rekkevidde til å møte opp, og også komme seg hjem igjen etter sjamøretappen.

Andre steder, kunne vært Kongeparken på Ålgård, som ikke byr på samme fasiliteter angående hverken lading eller venting, og bilmuseet på Hå ( tror jeg det heter) der en gammel Pivco står utstillt.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Boogie

Høres ut til å være gode forslag.
Det er ingen grund til å kjøre på maksimalen.
Er det Lyse ernergi som er det lokale kraftlaget, eller er det flere?
Har de noen stasjoner som vi kan koble oss til i nærheten?
Vi har utstyr for å kunne koble oss til både 3-fas 32A 220 V, 3-fas 32A 440V og 3-fas 16A dersom det trengs.
Dermed kan flest mulig få ladet på en gang.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Baltor

Klepp passer vel ikke helt,  hvis vi skal kjøre sammen med langturbilene må jo dette være langs E39 . Ålgård er et mulig startsted, hvis vi skal ha lengre tur er neste tettsted Vikeså. Imellom disse er det stort sett ødeland.
Fra Vikeså til Stavanger sentrum er det 52 kilometer. Det er mange pene rasteplasser, men ikke mye bebyggelse mellom Vikeså og Ålgård.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

elektrolux

#8
Sant nok Baltor

Men når det er sagt, så kan de som kommer fra E39 få seg en meget fin tur til Klepp, mens vi som skal møtes får en konevennlig plass å gjøre dette.

Vet ikke om dette virker men har forsøkt å vise ruten her:  http://www.kvasir.no/kart/index.c?startId=a_10000037374&hits=&imgt=MAP&stopId=a_10000169361

Det blir snakk om en detour på et par mil, noe som er betydelig mindre enn hva Egersund ville vært.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Baltor

#9
Enig i dette hvis det er slik at hovedruta ikke trenger gå langs E39.
Riksvei 44 fra Egersund til Stavanger er et annet alternativ, dette er en nydelig etappe med mye havutsikt nordover jæren. (Men altså lang,  85 km)
Men hvis man skal følge E39 (og ikke kjøre ned til Egersund)  kan man enten svinge av ved Bue, forbi Undheim og Bryne til Klepp (veldig fint over høgjæren, dette er en  snarvei som kan anbefales) eller fra Ålgård til Bryne og så til Klepp.
Alle disse forslagene passerer Bryne, som også kunne bli et fint startsted. Der et det også svære handlemaskiner for de som liker det. Fra Bryne til Klepp og så Tjelta, Sola og Stavanger.
Gleder meg til mai!! :D
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

ilmarw

Jeg håper og regner med at dere tar dette med arrangørene?

ilmar
Polestar i bestilling

elektrolux

Ehhh. Jeg trodde noen andre gjorde det, men det trodde vel alle de andre også.

Hva med deg Baltor. U fix?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Baltor

Jeg sender en mail til Bjørnar Kruse om dette nå. Jeg hører rykter om at noen konverterer og modifiserer el-biler for å klare hele rallyet, med lange etapper, helt fra Oslo til Stavanger. Da bør jo vi som bor her også trå til med en ganske lang sisteetappe (og ikke bare lure oss inn i feltet fra bygrensa...)
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

bosonic

Sitat fra: Baltor på torsdag 16. oktober 2008, klokken 10:03
Jeg hører rykter om at noen konverterer og modifiserer el-biler


Men dette er jo ikke lov.............. :-\
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

ravn

#14
Steder jeg har ladet på mine "jevnlige" turer mellom Kristiansand og Stavanger:

Hydro Texaco v/Rugland (Mandal)
Hydro Texaco Lyngdal
Statoil Sira
Shell Helleland
Statoil Ålgård

De fleste har iallefallefall 3 fase 16A en eller flere, så går ann å telefonere, om folk kommer den veien.

Raskeste vei fra Ålgård til Klepp er vel kanskje via Figgjo? Den ruta jeg pleier å ta iallefall.

Ellers er jeg jo veldig for Klepp->Stavanger, da kan alle slags biler bli med (om de kommer seg til klepp da). Er jo 80/90 sone hele veien derfra, men med ny vei med to felt så kan selv små elbiler komme seg frem uten å irritere noen.
Jeg kjører jo for tiden denne strekkningen tur/retur hver dag (iallefall i et par uker til), bruker 20% en vei med rangeren med varmeapparatet på :)
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA