Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Homelink for Chamberlain Liftmaster rolling code?

Startet av Birger, onsdag 01. januar 2014, klokken 18:03

« forrige - neste »

RSandven

Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Lokführer

Sitat fra: TeslaK på søndag 13. april 2014, klokken 22:33
Sitat fra: RSandven på søndag 13. april 2014, klokken 20:27
Jeg fikk omsider dette til. Jeg trodde ikke det var mulig, prøvde etter hver oppdatering for å se om det fungerte.
Så jeg gikk inn på Homelink-siden og der stod det at man skal trykke Learn-knappen (den rød bak luka på LM80)

Trikset er å følge instruksene, hold inne knappen på fjernkontrollen helt til det blinker i lysa, så "lynkjapt" løper du bort til den rød knappen. Da fungerte det med en gang hos meg. Prøv flere ganger hvis det ikke funker på første forsøk.

Mener den jeg har, har rullende/løpende kode...

Prøvde dette trikset..uten hell dessverre.
Ditto...
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

TeslaK

Lysene tennes på bilen etter ca. 30 sekunder. Trykker på den rød knappen på liftmasteren. Etter noen sekunder stopper bilen opp med Signal Not Detected. Try again.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Mr.Hansen

Homelink enheten siter ca 20cm til venstre og 5 cm ned for Tesla logon.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Teslanewbie

går lettere hvis du åpner frunken og aktiverer fjernkontrollern fra innsiden av frunken bak nosecone-n...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

TeslaK

Med v5.12 fikk jeg endelig Homelink til å fungere med min Liftmaster!
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

OleJA

Sitat fra: TeslaK på søndag 27. juli 2014, klokken 21:09
Med v5.12 fikk jeg endelig Homelink til å fungere med min Liftmaster!
Utrolig nok så fikk jeg endelig min Homelink til å virke også med siste firmware. Har en Diplomat-etellerannet.

kjellan

Har heller ikkje fått bilen til å linke seg opp mor garasjeportstyringa med v5.9.

Det er altså ein versjon 5.12 på vei til bilen

Får laste v5.12 inn når den melder sin ankomst.

Er det andre forbedringer i v5.12 ?
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

petersv

Litt småting, beltevarsleren for baksetet er bedre/anderledes bla.

Kagex

Fikk det til med min liftmaster pro igår, sw versjon 5.11
P29687

zimba07

Dette ser jeg frem til. Noen som har fått v5.12 over the Air utenom service center?
---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

zimba07

Med ny SW (versjon 6.0) fungerer endelig homelink sammen med min Liftmaster/Lobas 5580LB.
---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

Tuxedo

Prøvde med Liftmaster i går uten hell.  Hvordan gikk du frem?

zimba07

Det tok 3 forsøk før det gikk inn...jeg holdt på å gi opp, men 3. Og siste forsøk var vellykket.

På forsøket som gikk ok gjorde jeg:

0. Ferske batterier
1. Åpnet frunken
2. Holdt fjernkontrollen ca 2-3 cm til venstre for teslalogoen på utsiden foran nosecone
3. Lysene blinket etter 30-40 sekunder og bilen viste en steg-for-steg veiviser for resten av prosessen:
4. Trykk learnknappen på motorenheten
5. Trykk next i bilen
6. Test
7. Trykk save

---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

Tuxedo

Holdt du knappen på fjernkontrollen inne hele tiden, eller trykket du gjentatte ganger?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA