Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Homelink for Chamberlain Liftmaster rolling code?

Startet av Birger, onsdag 01. januar 2014, klokken 18:03

« forrige - neste »

asa

Har en annen liftmaster (LM 100EV), men ser ut til å ha nøyaktig samme problem. Ikke mulig å "lære opp" portåpneren på riktig måte.

Venter spent på løsningen  :)

Gressvikingen

#16
Helt klart en Tesla feil. Homelinken i Porscha virker helt fint for LM5580. Porscha er fra 2003!
P85D"+"

Bonefish

Har LM 80. Prøvde med nye batteri i kontrollen uten hell  :-[
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

TeslaK

Har LM1000A og får det ikke til å virke
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Birger

Sitat fra: TeslaK på torsdag 02. januar 2014, klokken 21:52
Har LM1000A og får det ikke til å virke

Jeg har nå purret på Tesla og får ikke noe svar. Det er nok best at alle som har problemer med Homelink melder dette inn til Tesla.

Jeg kommer til å fortsette å purre med uregelmessige mellomrom ettersom dette er en funksjonalitet som er lovet støttet. (Og fremdeles står som støttet....)
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

TeslaK

Har kontakt med Tesla Skøyen ang. dette. Har "nesten" fått det til.. Prøv å bytt til nytt batteri, hold senderen inntil T'en foran i opptil ett minutt mens du holder inne knappen.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Tuxedo

Sitat fra: TeslaK på onsdag 12. februar 2014, klokken 18:32
Har kontakt med Tesla Skøyen ang. dette. Har "nesten" fått det til.. Prøv å bytt til nytt batteri, hold senderen inntil T'en foran i opptil ett minutt mens du holder inne knappen.

Problemet er at vi har alle "nesten" fått det til  ;)  Det er den siste biten, der portåpneren skal lære signalet fra bilen, som ikke funker...

TeslaK

Ja, fikk bilen til å lære sekvensen men fungerte ikke å åpne porten og ifg. Homelink.com skulle bilen be meg trykke på Learn knappen på portåpner motoren. Dette skjedde ikke.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Birger

Sitat fra: TeslaK på onsdag 12. februar 2014, klokken 18:47
Ja, fikk bilen til å lære sekvensen men fungerte ikke å åpne porten og ifg. Homelink.com skulle bilen be meg trykke på Learn knappen på portåpner motoren. Dette skjedde ikke.

Den samme erfaringen har jeg. Vi var to og testet dette og så at det blinket til på mottakerdioden på poståpneren, men det skjedde uten noe beskjed om at en var i læremodus.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

dkw_junior

Noen som har fått noe mer info fra Tesla om dette problemet?
Jeg sliter med samme problemet (LM80). Bilen lærer koden, men ber meg ikke lære bort koden til portåpneren.
S85, grå met, Tech, park, pano, lyd, luft & lys.
Levert 19.mars 14

Birger

Sitat fra: dkw_junior på søndag 13. april 2014, klokken 19:13
Noen som har fått noe mer info fra Tesla om dette problemet?
Jeg sliter med samme problemet (LM80). Bilen lærer koden, men ber meg ikke lære bort koden til portåpneren.

Jeg fikk svar fra Tesla for en stund siden om at jeg måtte teste med nye releaser fremover, eller kjøpe en  tredjeparts sak fra Kina.... Seriøst svar...

Har dessverre ikke fått testet på 5.9

Dersom det ikke virker så håper jeg alle som har problemer klager. Det er eneste måten å få løst det på.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

TeslaK

Det ble opprettet en sak på dette da jeg hadde bilen inne på Skøyen. Har ikke hørt noe men regner med de jobber med en fix. Virket som service teknikeren tok det veldig seriøst.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

RSandven

Jeg fikk omsider dette til. Jeg trodde ikke det var mulig, prøvde etter hver oppdatering for å se om det fungerte.
Så jeg gikk inn på Homelink-siden og der stod det at man skal trykke Learn-knappen (den rød bak luka på LM80)

Trikset er å følge instruksene, hold inne knappen på fjernkontrollen helt til det blinker i lysa, så "lynkjapt" løper du bort til den rød knappen. Da fungerte det med en gang hos meg. Prøv flere ganger hvis det ikke funker på første forsøk.

Mener den jeg har, har rullende/løpende kode...
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

dkw_junior

SitatTrikset er å følge instruksene, hold inne knappen på fjernkontrollen helt til det blinker i lysa, så "lynkjapt" løper du bort til den rød knappen. Da fungerte det med en gang hos meg. Prøv flere ganger hvis det ikke funker på første forsøk.

Mener den jeg har, har rullende/løpende kode...
Et eller annet som er helt corny her. Gjorde nettopp som RSandven. Problemet er at de gangene bilen finner koden skjer det ingen ting. Når den derimot sier at ""kode ikke funnet, vennligst prøv igjen" og jeg trykker på den knappen på skjermen i bilen, så kjører porten! Skjønner ikke en tøddel...
S85, grå met, Tech, park, pano, lyd, luft & lys.
Levert 19.mars 14

TeslaK

Sitat fra: RSandven på søndag 13. april 2014, klokken 20:27
Jeg fikk omsider dette til. Jeg trodde ikke det var mulig, prøvde etter hver oppdatering for å se om det fungerte.
Så jeg gikk inn på Homelink-siden og der stod det at man skal trykke Learn-knappen (den rød bak luka på LM80)

Trikset er å følge instruksene, hold inne knappen på fjernkontrollen helt til det blinker i lysa, så "lynkjapt" løper du bort til den rød knappen. Da fungerte det med en gang hos meg. Prøv flere ganger hvis det ikke funker på første forsøk.

Mener den jeg har, har rullende/løpende kode...

Prøvde dette trikset..uten hell dessverre.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA