Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EV2009 og EVS24

Startet av Boogie, tirsdag 09. september 2008, klokken 19:15

« forrige - neste »

Boogie

Ønsker meg et nytt tema under Diverse som heter EV2009 og EVS24.

Det er på høy tid at vi begynner å jobbe med neste års store arrangement i Stavanger (eller på vei til Stavanger).

Kan du ordne med dette Lars?

Vi har så mange gode krefter innenfor vårt forum, og det må vi utnytte.
Da er det like greit å bruke forumet her som oppslagstavle.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Ken

#1
Jeg har begynt å lure på om vi skulle begynne å planlegge med alvor. Minst to av vår aktiv forum guruer bor i Stavanger / nord Sjøen og har spurt en av dem om han kunne anbefale en kamping plass i nærheten så at vi kan booke hytter som vanlig. Jeg vil ikke si mer akkurat nå.

Forum plass til emnet, vær så snill.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Lars C. Krogenæs

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Ken

Hjemmesiden til konferansen:

http://www.evs24.org/index.html

Det kjøres på engelsk fordi den er internasjonal.

For de som vil delta aktiv i symposium må de melde seg på. Om noen skal presentere noe, må de sende papirene snarest.

For oss som vil bare se på utstillingen er jeg ikke sikker på om vi skal registere oss nå eller få mulighet til å kjøpe billetter senere.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Mosvangen Camping må være det opplagte valget i denne forbindelsen.

Lokalisert i gangbar avstand fra både Stavanger sentrum og Messeområde for EVS 24.

Se: http://www.mosvangencamping.no/indexnorsk.htm

De har enda ikke tatt imot bestillinger for neste år, men jeg foreslår at behovet kartlegges, og bestilling igangsettes.

Mosvangen Camping har store områder som egner seg perfekt til bilmøter av denne typen. Når det gjelder lading, må nok Lyse kontaktes for å legge opp en midlertidig byggstrømskontakt f.eks
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ken

#5
På EV2008 i Danmark i år var det bestilt fire hytter med plass til 6 hver som var nok. Vi betalt ikke på forhånd men før vi gikk. Det var ikke høysesong akkurat men passelig travelt.

Andre kan ta telt. Vurderer å finne noen familie telter på loppemarkeder osv. til å dekke tilfeldig behov. Det er litt hyggelig når vi samle oss og lage felles mat osv.

Er det et vandrehjem i nærheten?

Vi bør lage en påmeldings tråd her. Vi kan bruke en avstemning til å finne ut om de forskellige behov.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Boogie

Jeg lager en egen tråd på overnatting.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Ken

Jeg har invitert de engelske i Battery  Vehicle Society til å melde seg på men bortsett fra Mathew som prøver å bli med hvert år har det vært lite respons så vidt.

Mange Reva eiere er mer begeistret for den spanske en.

http://www.g-wiz.org.uk/solar-rally.pdf 

Her er det snakk om å leie biltransporterer osv. å komme dit.

Dette skjer på samme årstid og en Syden tur frister mer kanskje?

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

Svar på en e-post jeg sendte i dag:

"Fristen for å melde seg på er utsatt til 15 April. Det vil også være muligheter for etteregistrering så ja du kan delta på minirally. På vikingrally.no ligger det en invitasjonsfolder med noe info. Det vil bli sendt ut noe mer detaljert informasjon etterhvert.
Med Think 2000 modell vil det være mulig å delta på minirally men dessverre vil ruten være for krevende for hele rallyruten. De nye Thinkene vil klare ruten.
Det er bra med interesse for minirallyet også så det kan bli gøy. Minirallyet vil starte på Ogna Camping,  litt utenfor Egersund 13 Mai kl 9 inn til Stavanger Forum er det ca 6 mil med flate veier så det burde gå greit med en fullladet think. Vi vil også stoppe på Klepp og det vil bli noe lademuligheter der også mens bilene fra Oslo - Stavanger rallyet kjører en spesialetappe.

Mvh
Bjørnar"
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Høres ut som en god plan.

Ogna har flere fine campingplasser, og turen langs jærstrendene vil være en opplevelse for alle som blir med.

Har slekt på Ogna, så dermed burde muligheten for fulladet bil strategisk plassert der være biff.

Ellers kan det bli vanskelig å finne egnet ladeplass på Ogna.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Baltor

Jeg tipper de skal ordne ekstra strøm på Ogna Camping, slik at det kan bli både overnatting og lading der for de som vil.
(stemmer dette Bjørnar?)
Dette kan bli et lite vorspiel til EVS og Ev2009.  ;D
Jeg er kjempefornøyd med at rallyet går langs riksvei 44 og ikke på E39. Nydelig trase, ikke mye tungtrafikk, (men endel traktorer). ;D 
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

ravn

#11
jeg kan gjerne bli med på et "vorspiel" på Ogna camping, om noen blir med å dele hytte.
Nå er det vel slik at man kun får 1 kontakt pr. 4 manns hytte. Men her må det vel gå ann å få delt litt :)
Iallefall i følge bjørnar:
SitatDet var selvsagt mange kontakter der til Campingvogner men disse har maks 930 w.
Har snakket med de som driver stedet nå og for å få tilgang til 16 ampere må vi leie hytter

Hvis noen reserverer en hytte og har en ekstra plass så count me in.



Edit: Sjekket nettsiden nå.
Er 8 og 6 personers hytte.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Boogie

Har booket en 6-manns hytte...
Jeg trenger kun to plasser.
Førstemann til mølla, men det er bare en sikring.....
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Baltor

Jeg har også booket en 6 manns hytte m vann og wc akkurat nå, har 2 eller 4 ledige plasser.
Hun jeg snakket med trodde det var flere kurser pr hytte, men var ikke helt sikker.
(du snakket kanskje med mannen hennes Boogie? )
Hun lovte å finne ut av hvor mye strøm de har tilgjengelig totalt, det er sikkert noen kurser i felles vaskerom osv. Kanskje nødvendig å ta en helgetur for å sjekke opp dette?
Det at de har mange uttak til campingvogner tyder på at de har en kraftig tilførsel.

De store 8 personers hyttene er visstnok booket av et firma, om ei drøy uke er det mulig at dette blir avbestilt.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

Baltor

#14
Programmet til EVS24 ligger nå ute, hvis man melder seg på før 13.02 er det rabatt.
Les også:
http://www.arkitektnytt.no/page/page/preview/10831/news-4-2794.html

Kanskje endel av oss kan få arbeidsgiver til å betale?
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA