Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Navigasjon og oppdatering av kart?

Startet av Jorgensen, onsdag 27. november 2013, klokken 08:57

« forrige - neste »

Toalmar

Sitat fra: Viks på tirsdag 30. januar 2018, klokken 20:43
Tror ikke det er forskjell på kart versjoner hos BMW. Samme kart er tilgjengelig på tvers av bilporteføljen. Både bensin/diesel og elektrisk. Men hvorfor er det noen som ikke får lov til å laste ned den aller siste versjonen er jo en gåte
BMW bruker forskjellige typer system. I min BMW I3 er det i hvert fall utgaven som heter NEXT.
Om det er samme i Facelift utgaven vet jeg ikke, men kan være det ikke er samme ettersom det sies her at man ikke kan laste ned kartet 2018-1.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Viks

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 30. januar 2018, klokken 23:28
Sitat fra: Viks på tirsdag 30. januar 2018, klokken 20:43
Tror ikke det er forskjell på kart versjoner hos BMW. Samme kart er tilgjengelig på tvers av bilporteføljen. Både bensin/diesel og elektrisk. Men hvorfor er det noen som ikke får lov til å laste ned den aller siste versjonen er jo en gåte
BMW bruker forskjellige typer system. I min BMW I3 er det i hvert fall utgaven som heter NEXT.
Om det er samme i Facelift utgaven vet jeg ikke, men kan være det ikke er samme ettersom det sies her at man ikke kan laste ned kartet 2018-1.

Mente at det var samme kart fra Here. Men satt meg ikke inn i BMW's NEXT, MOTION, ROUTE etc..

Forresten, fant litt interessant info som kan muligens forklare hvorfor ikke alle får oppdateringene samtidig (utenom det med fsc-koden og belastning på servere):

"Business and Basic nav are being split into East and West Europe with East Europe being updated twice a year whilst the latter will be once. Pro Nav will include both East and West Europe but its unclear as to the cadence of the updates."


skwelbil

På i3 94ah 2018 facelift som jeg har heter kart "EUROPE EVO 2017-4" - som er siste tilgjengelige versjon.
BMW i3S 120ah Fully Charged 2019

Peder Nesje

Hvis noen trenger hjelp til å oppdatere kartet sitt i sin i3 så er det bare å ta kontakt.

skwelbil

Oppdatert BMW i3 LCI (2018) med Road Map EUROPE EVO 2018-1 idag.

Ser ut til å fungere som før :-)
BMW i3S 120ah Fully Charged 2019

Orbit

Da er nytt kart ute (Europe Next 2018-2) i alle fall for oss med pre-LCI biler. Laster ned nå, så har ikke fått oppdatert bilen ennå.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Toalmar

Toppers, da er nedlasting igang her også  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

1317142119

Sitat fra: Orbit på torsdag 28. juni 2018, klokken 21:42
Da er nytt kart ute (Europe Next 2018-2) i alle fall for oss med pre-LCI biler. Laster ned nå, så har ikke fått oppdatert bilen ennå.
Også for LCI :)

"Road Map Europe Evo 2018-2"

Rosson

Lastet ned Road Map Europe Evo 2018-3  til LCI nå   :)

Prøvde å legge den på  WD Passport(usb disk) , men Bmw downloadmanager klager på "feil medie", så får vel kjøpe en minnepenn større enn 30Gb for å få oppdateringen inn i bilen..
BMW i3 2018

Ingeniøren

Sitat fra: Rosson på søndag 30. september 2018, klokken 18:19
Lastet ned Road Map Europe Evo 2018-3  til LCI nå   :)

Prøvde å legge den på  WD Passport(usb disk) , men Bmw downloadmanager klager på "feil medie", så får vel kjøpe en minnepenn større enn 30Gb for å få oppdateringen inn i bilen..

Bruker en 64 GB pinne som jeg formater til FAT32 med et spesial program for formatering jeg fant på nett - FAT32 FORMAT (gratis). Windows ville ikke formatere denne med FAT32 og exFAT ville ikke BMW programmet skrive til.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

guddal

Sitat fra: Rosson på søndag 30. september 2018, klokken 18:19
Lastet ned Road Map Europe Evo 2018-3  til LCI nå   :)

Prøvde å legge den på  WD Passport(usb disk) , men Bmw downloadmanager klager på "feil medie", så får vel kjøpe en minnepenn større enn 30Gb for å få oppdateringen inn i bilen..

I download manager kan man først velge plassering for nedlasting. Når ferdiglastet, før utpakking, men uten å stoppe programmet, gå i windows utforsker, finn filen som zip-fil. Åpne og pakk ut til usb harddisk, det funker helt fint. Tror kanskje disken må være tom for andre filer, men det har jeg ikke prøvd.

Rosson

Ok, ja hadde kanskje fått det til med usb-disken, men kjøpte minnepinne på vei hjem fra jobb- med den var det "plug and play" :)

Fikk 128GB pinne til under 500,- lappen, så da kan jeg pensjonere den gamle usb-disken  :+1:
BMW i3 2018

moby666

Noen som kan sende meg siste versjon av kartet (gjerne en link :)) ? Har kjøpt en brukt i3 og kart oppdateringen har gått ut og forrige eier har ikke klart å oppdatere kartet, så jeg sitter med et 2014 kart :(

Orbit

Kartet er låst til bil med innbakt kode, så du får ikke lagt inn kart for en annen bil sånn uten videre..... (finnes kanskje et hack rundt dette)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

moonbuggy


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA