Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

1000kwh

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 22. september 2018, klokken 20:08
Jeg prøvde å få parret telefonen med BT, og volumet stod på 6, og plutselig kom det en forferdelig metallisk støylyd som var helt sykt høy. Hørselskadenivå. Det gikk ikke an å justere volum og etter ca 5 sekund stoppet det. Vet ikke hva som skjedde, men jeg hadde mest lyst til å slippe rattet for å holde meg for ørene  :o
Anbefaler å pare telefon FØR du kjører :p

Hyperstress

Ja, normalt fikser jeg telefonen før kjøring, men glemmer det av og til. BT parringen tar livet av meg. Etter en av de siste oppdateringene så må jeg jobbe max for å få koblet til telefonen. Hver eneste tur!  >:( Den vil bare spille (podcaster, spotify etc) i 1 sekund fra telefonen så stopper den. Av og til holder det å skru av og på BT, eller be den glemme koblingen og parre på nytt, men som oftest må det full reset til av hovedskjermen og full parring. (Samsung S7).
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Klykken

Samme skjedde her, altså 1sek - pause - 1sek. Også u bmwen vår, så antar det er Android som er greia. Funker å slå av BT på telefonen og på igjen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

1000kwh

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 22. september 2018, klokken 20:49
Ja, normalt fikser jeg telefonen før kjøring, men glemmer det av og til. BT parringen tar livet av meg. Etter en av de siste oppdateringene så må jeg jobbe max for å få koblet til telefonen. Hver eneste tur!  >:( Den vil bare spille (podcaster, spotify etc) i 1 sekund fra telefonen så stopper den. Av og til holder det å skru av og på BT, eller be den glemme koblingen og parre på nytt, men som oftest må det full reset til av hovedskjermen og full parring. (Samsung S7).
Jeg (iphone 8) og kona (Huawei) har ikke paret telefonene siden bilen var ny.

Prøvd annen telefon for å eliminere bilen?

Nodland

Jeg har hatt fukt i baklyktene flere ganger,  ser ikke bra uten. Er det noe som en kan forvente og få byttet? Ny model s hentet 6 april.
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

Hyperstress

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 22. september 2018, klokken 21:23
Sitat fra: Hyperstress på lørdag 22. september 2018, klokken 20:49
Ja, normalt fikser jeg telefonen før kjøring, men glemmer det av og til. BT parringen tar livet av meg. Etter en av de siste oppdateringene så må jeg jobbe max for å få koblet til telefonen. Hver eneste tur!  >:( Den vil bare spille (podcaster, spotify etc) i 1 sekund fra telefonen så stopper den. Av og til holder det å skru av og på BT, eller be den glemme koblingen og parre på nytt, men som oftest må det full reset til av hovedskjermen og full parring. (Samsung S7).
Jeg (iphone 8) og kona (Huawei) har ikke paret telefonene siden bilen var ny.

Prøvd annen telefon for å eliminere bilen?

Har hatt samme telefon i et par-tre år uten problemer, men det kan være ny Androidversjon som gjør det. Får teste med annen telefon.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Klykken

Sitat fra: Nodland på lørdag 22. september 2018, klokken 21:48
Jeg har hatt fukt i baklyktene flere ganger,  ser ikke bra uten. Er det noe som en kan forvente og få byttet? Ny model s hentet 6 april.
Fukt i ryggelys blir skiftet om du ber om det.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

xerxes

gummipakningen øverst i førerdøren virker være litt slapp eller løs- markant vindsus i over 110 km t. når jeg dytter på pakningen med fingrene forsvinner lyden.

Muffinman

Sitat fra: Muffinman på søndag 01. juli 2018, klokken 23:34
Luftfjæring er vel egentlig et lukket nitrogenfylt system, så om det lekker ut burde det vel til slutt hele bilen sige ned? Det kan vel kanskje være en intern lekkasje også, slik at gassen lekker tilbake.
SitatLuftfjæringen bruker helt vanlig, tørket luft. :) Ikke et lukket system.
SitatLitt overrasket over at du ikke viste dette Muffin

Tar opp denne igjen siden noen tar feil her. Greit at de som leser dette får riktig informasjon.

Jeg ser at mange har skrevet tidligere på forumet at systemet er nitrogenfylt og lukket, og at det er derfor kompressoren går når bilen senker seg (nitrogenet går via kompressoren tilbake til tanken).

Sjekk servicerapporten fra dagens verkstedbesøk:

SitatConfirmed that air suspension compressor was running more often and for longer
periods than expected during appointment. Found small air leak in compressor air line
due to contact with neighbouring electrical harness. Replaced airline and refilled
reservoir tank with nitrogen
. Also found compressor relay internal contacts to have
arching damage due to excessive switching, replaced relay. Tested system after repair
and confirmed working as designed and without alerts.

Noen som har kommentar?

What-a-watt


Muffinman


Skjøteledning

Fikk du det på 5 års reklamasjonsrett, eller måtte du betale Muffinmann?
Du har vel 2 biler som begge har gått over 100.000.
Min har også begynt å kjøre kompressor langt oftere enn før.

Muffinman

Betalte for dette, men delene kostet nesten ingen ting og timesforbruket var svært lavt. Samtidig ble flere ting fikset uten kostnad, blant annet et dørhåndtak. Jeg blir så realt behandlet ved dette verkstedet at det kunne ikke falle meg inn å diskutere småbeløp.

georglu

Sitat fra: georglu på mandag 17. september 2018, klokken 22:35
Litt usikker på om det er en feil eller en mangel, men det er i alle fall litt irriterende. Jeg har en flunkende ny Model S (hentet tirsdag forrige uke) hvor nedre del av venstre vindusvisker blafrer (passe irriterende lyd også) og det er ikke fordi det er tørt fordi det plaskregnet. Er vindusviskeren feilmontert?

Jeg skulle tydeligvis være litt mer uheldig enn som så. Under spa-behandling av bilen i helgen ble det dessverre oppdaget en stygg og dyp ripe midt på glasstaket som jeg ikke oppdaget ved utlevering av bilen. I følge spa-behandleren må glasstaket skiftes. Noen som vet om Tesla kommer til å sette seg på bakbena og nekte å betale for denne skaden siden jeg ikke påpekte det ved uthenting? Jeg forestiller meg at det er rimelig dyrt å bytte glasstaket.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Apache

Ny 75D i dag, tok meg en lengre kjøretur og oppdaget da jeg kjørte 110-115 at det vindstøy fra rutene på begge frontdørene. Tror de ble borte ved lavere hastighet.
Jeg trudde at TMS var mere stille en eGolf men det var den ikke. Eller er det noe lydlekkasje fra vinduene som ikke er tett?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA