Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

KennethR

Sitat fra: Hodetelefoner på tirsdag 03. juli 2018, klokken 16:16
Bekymret? Fordi 6-8 folk klarer å lage sidevis med innlegg om hvor ille de har det?
Slapp av. Gutta ordner dette. Du glemmer alle tusner av folk som ikke skriver hvor fantastisk service de opplever av Tesla.

Det løste seg selv. Dette var en 1,5 dags jobb å bytte drivaksler og luftmoduler(?), og de hadde ikke nok tid til dette nå. Fikk ny time 20. September.

Kramzz

Opplevde i dag å nesten måtte krangle meg til en xenon pære på garantien. Jeg har en CPO men mener selv at garantien skal dekke dette! Hva mener dere andre? Var jeg heldig som slapp å måtte betale, eller var dette en selvfølge? :)
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Tuxedo

Sitat fra: eKramer på mandag 16. juli 2018, klokken 18:36
Opplevde i dag å nesten måtte krangle meg til en xenon pære på garantien. Jeg har en CPO men mener selv at garantien skal dekke dette! Hva mener dere andre? Var jeg heldig som slapp å måtte betale, eller var dette en selvfølge? :)
I utgangspunktet vil jeg si at lyspærer ikke kan forventes dekket av garanti.

Når det gjelder LED (front, baklys, bremselist) stiller det seg litt annerledes, siden disse kan forventes å ha lengre levetid.

Gordon Retriever

For andre som måtte oppleve problemer med xenon-lamper og garanti, her er link til Forbrukerrådets undersøkelse av bilgarantier i 2011 i pdf-format:

Forbrukerrådet mener det skal være fem år på xenon- og ledlyspærer

GOS

Y
Sitat fra: eKramer på mandag 16. juli 2018, klokken 18:36
Opplevde i dag å nesten måtte krangle meg til en xenon pære på garantien. Jeg har en CPO men mener selv at garantien skal dekke dette! Hva mener dere andre? Var jeg heldig som slapp å måtte betale, eller var dette en selvfølge? :)

Hvor gammel er bilen?
EN xenon pære er jo ment å vare lenge, så er bilen mindre enn 5 år så mener jeg du ikke skal betale. Er bilen eldre enn 5 så mener jeg du har vært heldig som slapp å betale.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Øyvind.h

Kjørelengde bør vel spille inn? Om du har kjørt 10k i året i 4 år er det noe helt annet enn 200k km.
Pærer er forbruksvare. Har vært borti xenonpærer som ryker på både VW og Saab nyere enn 5 år.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

VW opererte tidligere med begrensning på 80k, men jeg vet om at de har byttet på goodwill ved høyere. Selv har jeg fått byttet på garanti på Saab ved 40k. Ikke for det, om man skifter selv om kjøper en god pære et sted de selges rimelig slipper man 1500 for pære + 1500 i arbeid om garantien ikke dekker det. Ikke verdens ende altså.

Kramzz

Jeg kjøpte bilen i april 2017 av tesla(CPO) den var da gått 96400, bilen har nå gått 130000. Fikk beskjed da jeg kjøpte bilen at CPO teknisk sett skal være god som ny, derfor jeg hang meg opp i det, pæren koster 2300kr, ingen verdens undergang, men jeg har også lest at xenon pærer skal gå på garanti  8)
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Øyvind.h

Får ikke CPO utvidet garanti?
Bra det ordnet seg selv om summen var liten.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Hyperstress

Jeg opplever noen svake klunkelyder fra forhjulene når jeg kjører i dumper, brostein e.l. Det er ikke den kompakte gode følelsen som var der da bilen var yngre.
Hva er problemet tror dere?
Garantisak, eller forventet slitasje? Bilen har gått 90000+km. Des2014 mod S.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Zett

Hadde noe ligende på min mars 2014/80k km Model S. Tok det på service, fikk det på garantien.

Følgende beskrivelse på service invoice:
SitatConfirmed customer complaint. Front suspension is noisy when driving on uneven
roads. Raised the vehicle on the two post lift and inspected front suspension, found
free-play in both sway bar links. Replaced both links and verified all good after repair,
no noise present when driving on uneven roads

Uansett greit å varsle Tesla om det så snart som mulig, selv om det sikkert ikke er noe poeng å ta det før service.

Hodetelefoner

De tar det kanskje på garantien. Er stagene ifra krenghemmeren til støtdemperene. Kjent i andre miljøer som "rakkle bein"

Kramzz

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 16. juli 2018, klokken 22:42
Får ikke CPO utvidet garanti?
Bra det ordnet seg selv om summen var liten.

Det stemmer :+1:  4år/80000 på min :)
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Muffinman

#3373
Er i utlandet og skulle flytte UMC fra et uttak til et annet (lader på 5A enfase), og ved kobling til nytt uttak virker det ikke. Lar seg ikke resette, og gir 15 røde blink. Den er bare et par-tre måneder gammel etter at den forrige tok kvelden.

Noen som vet hva feilkoden er? Manualen sier "over 6 blink, og kabelen trenger muligens reparasjon. Fillern... det vil ta meg 2,5 timer å kjøre til nærmeste suc, lade og kjøre tilbake. Ikke helt ideelt.

EDIT: Ser at når jeg holder inn resetknappen ved tilkobling og fortsetter å holde den, lyser alle grønne pluss den røde i et øyeblikk, deretter blinker det rød+1 grønn, rød+2 grønn, rød+3 grønn før den går over i å gi 15 røde blink + pause.  Selvfølgelig sendte jeg ekstrakabelen med samboer siden jeg stakk av med chademoadapteret :(

Nødløsningen blir SuC Murcia, men det er 6 mil en vei og i tillegg feil vei når jeg skal hjem, så dette var litt uheldig.

Alfa Bergen

RYGGEKAMERA UTE AV FOKUS
Ryggekameraet på min S85 2013 modell har blitt dårligere og virket nå å være litt ute av fokus. Har «tech pakken» med «HD Ryggekamera» som hadde mye bedre oppløsning tidligere. Det er nesten som om det ligger en film utenpå linsa eller at kameraet er ute av fokus.

Merket dette etter at jeg fikk bilen tilbake etter at den hadde stått 5 måneder på Kokstad mens den ventet på reparasjon. Bilen ble «detailet» hos Kokstad bilpleie før jeg fikk den tilbake, men jeg er usikker på om noe av dette har betydd noe.

Mener jeg har lest om andre som også har opplevd at ryggekameraet har kommet ut av fokus, men klarer ikke å finne det igjen...

Noen som har tips?
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA