Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Brede

Sak eller ikke, det finnes egne tråder for den diskusjonen..

Muffinman

True, true - men den tråden er låst etter at den ble spammet ihjel av noen få brukere.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,22994.1770.html

Jeg ber ydmykt på mine knær om at ingen gjør det samme med denne tråden.


lunitiks

Synes tråden bør åpnes igjen. Teit å stenge den når det er en prosess på gang. Vel vel, uansett på tide å stoppe diskusjonen her inne
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Øyvind.h

Ny feil: Teslas bagasjeluke solskjerm er ikke kompatibel med Blackvue 650 rear cam. Skjermen dekker kameraet og gir sort bilde.

On the bright side - torsdager etter kamera ble installert hadde en nabogutt fest. De kastet flasker fra terrassen. Bommet på bilen, men ikke med mange meter. Ser verdien av kamera!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Toonster

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 21. mai 2016, klokken 11:10
Ny feil: Teslas bagasjeluke solskjerm er ikke kompatibel med Blackvue 650 rear cam. Skjermen dekker kameraet og gir sort bilde.

On the bright side - torsdager etter kamera ble installert hadde en nabogutt fest. De kastet flasker fra terrassen. Bommet på bilen, men ikke med mange meter. Ser verdien av kamera!

Hyggelig nabolag du bor i :)
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Øyvind.h

Hehe. Ikke hver torsdag. Bare utvalgte :) Og torsdag skulle egentlig være tirsdag. Og tirsdag var nasjonaldagen.
Tydeligvis frustrerende  å være ferdig med russetiden.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Duzzy

Får ikke pauser musikk, eller bytte låt fra knappene på venstresiden av rattet lenger. Noen som har opplevd det samme?
Knappene funger for volum og bytte menyer, så det må vel være software relatert vil jeg tro..
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

Brede

Sitat fra: Sven-E på søndag 22. mai 2016, klokken 13:02
Sitat fra: Duzzy på søndag 22. mai 2016, klokken 09:13
Får ikke pauser musikk, eller bytte låt fra knappene på venstresiden av rattet lenger. Noen som har opplevd det samme?
Knappene funger for volum og bytte menyer, så det må vel være software relatert vil jeg tro..
Jeg hadde samme problem forrige uke.
Re-setting (med å holde begge scrolle-hjulene på rattet) lang variant (holde mer enn 60 sek.) løste problemet.
Altså ikke bare holde til store skjermen blir svart, men holde over 1 minutt.
Ofte restarter også lille skjermen av dette.
(Ikke det samme som å restarte lille skjermen ved å holde knappene over scrolle-hjulene inne.)

Har skjedd her også, samme løsning som hos Sven-E.

Duzzy

Sitat fra: Brede på søndag 22. mai 2016, klokken 13:06
Sitat fra: Sven-E på søndag 22. mai 2016, klokken 13:02
Sitat fra: Duzzy på søndag 22. mai 2016, klokken 09:13
Får ikke pauser musikk, eller bytte låt fra knappene på venstresiden av rattet lenger. Noen som har opplevd det samme?
Knappene funger for volum og bytte menyer, så det må vel være software relatert vil jeg tro..
Jeg hadde samme problem forrige uke.
Re-setting (med å holde begge scrolle-hjulene på rattet) lang variant (holde mer enn 60 sek.) løste problemet.
Altså ikke bare holde til store skjermen blir svart, men holde over 1 minutt.
Ofte restarter også lille skjermen av dette.
(Ikke det samme som å restarte lille skjermen ved å holde knappene over scrolle-hjulene inne.)

Har skjedd her også, samme løsning som hos Sven-E.

Jeg har prøvd å resette stor og liten skjerm, lang og kort. Men får prøve en gang til. Mulig jeg ikke var tolmodig å ventet lenge nok ved resetting. Tror jeg holdt til det kom T på skjermen. Men da er det ikke bare jeg som har vært borti problemet da. Lurte en stund om jeg kunne ha vært borti noen innstillinger. Men da får jeg gjøre et forsøk til. Takk for svar.
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

Brede


Belloq

Har begynt å få car need service and may not restart nesten hver kjøretur ved litt hard akselerasjon. Beskjeden forsvinner ganske hurtig, men når jeg skal starte bilen på nytt så tar bilen en diagnose sjekk. Alt fungere som det skal. Hadde en tur på litt svingete veier hvor jeg ga mye full gass da fikk jeg også denne beskjeden , men bilen sluttet plutselig og akselerere mistet regen og N-P-D-R ble farget røde i instrumentet. Måtte ta en restart av den store skjermen , da funket det igjen og jeg kunne kjøre videre.
Har en ganske høy sirkelsag lyd i Driveuniten som skal byttes i Juli , har en følelse av at dette har en sammenheng. Noen med lignende erfaringer som vet hva dette kan være?

Har vært i kontakt med Tesla , de har tatt en diagnose av bilen trådløst men finner ingen feilmeldinger.
P85 2014

Allram

Har fått varsel nå om "Park Sensor Disabled" - 70D Nov 15.

Prøvd "alt", reset av begge skjermer, power off i 10min+ osv.
Ringte Tesla, de har satt opp time til tirsdag for hurtigsjekk om det er noe de får fikset kjapt.

Kjedelig, det begrenser autopilot på motorvei også (kamera/bilen klarer ikke å se mer enn 1 fil av gangen.)

Noen som har noen andre triks for å fikse dette? Har vasket bilen også for å prøve å fjerne feilmelding.
Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

petersv

Ang autopilot. Har du skrudd paa auto-filskifte? Uten ser den bare en fil.

Allram

Sitat fra: petersv på torsdag 26. mai 2016, klokken 19:51
Ang autopilot. Har du skrudd paa auto-filskifte? Uten ser den bare en fil.
Jepp. Virket fint frem til feilmeldingen om park assist kom :-(

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

Polar47

GPS på min Tesla P85 har begynt å bli forvirret ved rygging. Jeg merket det fordi appen begynte vise at jeg hadde parkert hos naboen, når bilen var parkert vanlig sted hos meg. Jeg rygger inn til mitt hus. Det viser seg at GPS blir svært forvirret når jeg rygger. Så jeg testet på en stor tom parkeringsplass og rygget 80-100 m for å se hva GPS trodde jeg gjorde. Ingenting - den registrerte ikke bakover-bevegelsen. Ved kjøring fremover igjen viste Google map at jeg kjørte gjennom skoler og hager, inntil den re-kalibrerte seg og viste at jeg var på rett vei igjen.
Noen som har sett det samme på sin Tesla? Min er en P85 fra desember 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA