Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

What-a-watt

For 40 år siden programmerte jeg i Cobol, Assembler og UCSD Pascal. Kan dermed bekrefte at det har skjedd litt utvikling.  :D

@cra: Nullstilte du din 2017 modell eller den fra 2014? Eller har du gjort det med begge?

Sole

Tilbake til mer basic dataproblematikk: Jeg får ikke min 16-mod 85D til å koble seg på Wifi. Får opp nettverket (prøvd 3-4 forskjellige), trykker riktig passord, og får konsekvent beskjed om å sjekke om passord er riktig.
Noen tips her, annet enn å luske innom et servicesenter for sjekk?

tonl

Har du prøvd reset av 17" skjermet? Som alt annet med data, reset pleier som oftest å løse en del problemer.

cra

2.4/5GHz problematikk? Får du koblet til andre nettverk? (Del fra mobilen, f.eks)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

OhmPaPa

Sitat fra: Sole på fredag 16. november 2018, klokken 15:04
Noen tips her, annet enn å luske innom et servicesenter for sjekk?

Har fått suksess med andre gadgets etter å ha byttet kanal på ruteren. Verdt et forsøk.

Sole

Sitat fra: tonl på fredag 16. november 2018, klokken 15:14
Har du prøvd reset av 17" skjermet? Som alt annet med data, reset pleier som oftest å løse en del problemer.

Det er forsøkt en del ganger ja.

Sole

Sitat fra: cra på fredag 16. november 2018, klokken 18:01
2.4/5GHz problematikk? Får du koblet til andre nettverk? (Del fra mobilen, f.eks)

Wifi mot mobil funker.
Spørs om frekvensproblematikk er riktig spor ja, får forske videre på det.

Hyperstress

Det er kommet en del bobler/korrosjon på felgene. Noen som har fått utbedret slikt på garanti?
Nå har akkurat fruen kantkjørt halvparten av felgene, og hun har gjort det ordentlig også, så spørs om det blir litt rart å klage på de boblene i lakken :)

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Har lest litt om det. Noen har fått byttet, mens andre har fått avslag med påstand om at det har startet med skader, steinsprut eller slikt.

Spør du meg skal disse felgene til premiumpris tåle normal bruk (konekjøring ikke inkludert), spesielt med tanke på at mange billigere felger holder aldeles fint. Vi har to sett PH Turbin og to sett Polar i gunmetal, og begge er helt uten tegn på svikt i lakken til tross for bruk gjennom flere vintre.

Kantkjørte felger ville jeg ikke klagd på uansett, men om de skal inn til reparasjon er det jo en fin mulighet til å få pulverlakkert etter rettingen. Det bruker å bli holdbart.

TeslaSvein63

Sitat fra: Sole på fredag 16. november 2018, klokken 15:04
Tilbake til mer basic dataproblematikk: Jeg får ikke min 16-mod 85D til å koble seg på Wifi. Får opp nettverket (prøvd 3-4 forskjellige), trykker riktig passord, og får konsekvent beskjed om å sjekke om passord er riktig.
Noen tips her, annet enn å luske innom et servicesenter for sjekk?
jeg plagdes med det samme. Det endte med at høyre speil ble bytta. Det var noe tull med anennen som er i speilet.

kirky

Når jeg kjører over harde små "riller" på vintern nå, sånne som gjerne er i midten for på veiene for å minne deg på at du er for nært - bare dekket med is etc, så knaker/knirker det veldig irriterende foran til høyre en plass. Ett eller annet er ikke helt tight, og det er rimelig irriterende. Et panel eller noe tro?!

Sikkert noe sånt som er vanskelig å notere opp på en feil-liste og be verksted se på, da de ikke klarer å gjenskape det hvis ikke forholdene er rett..
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Hyperstress

Har flere slike, og har klart å lokalisere helt konkret to av dem: plastdekselet over skjermen bak rattet som vibrerer inntil rammen på skjermen, samt et deksel ved øvre høyre del av baksetet. Hardplast mot hardplast begge steder. Begge bør være enkel fiks.
Har tidligere fått utbedret grill på høyttaler i passasjerfør foran.
Har også lenge hatt vibrasjoner i dashbordet på høyre side. Det gikk bort ved å sette i klem en brusflaske mellom dashbord og frontrute.. Men nå har det vært borte en stund, selv uten brusflaske :)

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

JorEl

Har noen småproblemer med meldinger som kommer..f.eks. i dag fikke jeg melding om at bilen ikke kunne "se rundt seg", pluss at ryggekameraet ikke kom opp litt senere på turen.
Er det normalt med melding om at bilen gjør seg klar, og jeg må vente til den er klar, og da skal jeg trykke på bremsen?
Egentlig ingen problemer som ikke forsvinner, men de kommer litt oftere nå på min 1mnd gamle bil.. :-\
Edit; Har måttet restarte bilen ved hjelp fra Tesla pr tlf en gang. Hvor ofte skal man finne seg i å måtte restarte for at man kan kalle det et problem? Jeg resetter jo flere andre elektroniske ting i hverdagen..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Ryggekameraet gikk i svart, som jeg nevnte i posten over. Det var jo trist, helt til jeg satte fingrene på hvert scrolleh.jul på rattet, og trykket. Resettingprosessen gikk jo veldig kjapt + at det virket :+1:
Blri ikke sur om jeg må gjøre dette en gang eller to i uka...men ikke for ofte, da blir jeg litt paranoid ::)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

MrSegment

Sitat fra: JorEl på tirsdag 11. desember 2018, klokken 12:39
Har måttet restarte bilen ved hjelp fra Tesla pr tlf en gang. Hvor ofte skal man finne seg i å måtte restarte for at man kan kalle det et problem?

Første vinter med min S og har nå resatt en gang pr uke de siste to ukene. Begge ganger har det vært kaldt, men ikke mer enn -5/-8'ish. Går jo greit, men irriterende å starte dagen med en iskald bil som ikke responderte på app og må rebootes istedenfor.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA