Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

El-boy

Sitat fra: Àpache på lørdag 29. september 2018, klokken 23:46
Ny 75D i dag, tok meg en lengre kjøretur og oppdaget da jeg kjørte 110-115 at det vindstøy fra rutene på begge frontdørene. Tror de ble borte ved lavere hastighet.
Jeg trudde at TMS var mere stille en eGolf men det var den ikke. Eller er det noe lydlekkasje fra vinduene som ikke er tett?
Min fra 2013 var pottetett fram til ett servicebesøk. Tror det var på våren ca. 2015... Der gjorde de tydeligvis en justering på vinduene med nye pålimte små pakninger utenpå de gamle. Dette ble gjort etter dei oppdaget slitasje på pakningene antageligvis pga stort press på pakningen. Bilen var pottetett inntill dette etterpå kom vindsus og det var også ett løst klippa inni førerdøren som trillet fram og tilbake... det var en diskusjon her på forumet for 3 - 4 år siden angående slitasjen på dørpakningene.

Alfa Bergen

Har i de siste månedene opplevd en kraftig «knekke»lyd fra bilen når jeg rygger med fullt rattutslag. Oppfatter at lyden kommer fra forstillingen eller rundt der. Videre merker jeg en slags lett risting i rattet når jeg kjører over ujevnheter i veibanen. Noen som har anelse om hva dette kan være og om de to symptomene har noe med hverandre å gjøre?
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Muffinman


Alfa Bergen

Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

olvi

Bremsepedal bunner rett i gulvet med minimal bremsevirkning.  40000 km service utført hos Tesla Kristiansand sist fredag. 1 år gammel S75D.

alda

Sitat fra: Àpache på lørdag 29. september 2018, klokken 23:46
Ny 75D i dag, tok meg en lengre kjøretur og oppdaget da jeg kjørte 110-115 at det vindstøy fra rutene på begge frontdørene. Tror de ble borte ved lavere hastighet.
Jeg trudde at TMS var mere stille en eGolf men det var den ikke. Eller er det noe lydlekkasje fra vinduene som ikke er tett?
Då är listerna vid trekantvindu felmonterat. Kolla om du kan justera dom själv, om det inte hjälper hör mef Tesla. Det är NOLL vindbrus på min, hjulstöy därimot är det.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Muffinman

I 130 og raskere suser det nesten uansett hva man foretar seg. Det er for øvrig et problem at mange av Tesla sine verksteder har veier med lav fartsgrense i nærområdet slik at de ikke får testet.

What-a-watt

#3472
Sitat fra: Àpache på lørdag 29. september 2018, klokken 23:46
Ny 75D i dag, tok meg en lengre kjøretur og oppdaget da jeg kjørte 110-115 at det vindstøy fra rutene på begge frontdørene. Tror de ble borte ved lavere hastighet.
Jeg trudde at TMS var mere stille en eGolf men det var den ikke. Eller er det noe lydlekkasje fra vinduene som ikke er tett?
Jeg kommer også rett fra e-Golf. Ny TMS på fredag, og denne støyer atskillig mer enn e-Golfen i 110-120. Har soltak på min, og mistenker at det er dette.

Tesla Drammen har E18 med 110 like i nærheten.

Opplevde den samme støyen på en demobil jeg hadde et par dager. Også den med soltak.

Apache

Sitat fra: Whatwatt på søndag 30. september 2018, klokken 16:35
Sitat fra: Àpache på lørdag 29. september 2018, klokken 23:46
Ny 75D i dag, tok meg en lengre kjøretur og oppdaget da jeg kjørte 110-115 at det vindstøy fra rutene på begge frontdørene. Tror de ble borte ved lavere hastighet.
Jeg trudde at TMS var mere stille en eGolf men det var den ikke. Eller er det noe lydlekkasje fra vinduene som ikke er tett?
Jeg kommer også rett fra e-Golf. Ny TMS på fredag, og denne støyer atskillig mer enn e-Golfen i 110-120. Har soltak på min, og mistenker at det er dette.

Tesla Drammen har E18 med 110 like i nærheten.

Opplevde den samme støyen på en demobil jeg hadde et par dager. Også den med soltak.
Men du opplevde ikke en åpenbar vindstøy fra vinduene fremme når man nærmer seg 100? Som at vindu ikke er 100% igjen.

What-a-watt

Ganske sikker på at det er vindstøy, men vanskelig å lokalisere.

fonberg

Sitat fra: Àpache på søndag 30. september 2018, klokken 19:07
Sitat fra: Whatwatt på søndag 30. september 2018, klokken 16:35
Sitat fra: Àpache på lørdag 29. september 2018, klokken 23:46
Ny 75D i dag, tok meg en lengre kjøretur og oppdaget da jeg kjørte 110-115 at det vindstøy fra rutene på begge frontdørene. Tror de ble borte ved lavere hastighet.
Jeg trudde at TMS var mere stille en eGolf men det var den ikke. Eller er det noe lydlekkasje fra vinduene som ikke er tett?
Jeg kommer også rett fra e-Golf. Ny TMS på fredag, og denne støyer atskillig mer enn e-Golfen i 110-120. Har soltak på min, og mistenker at det er dette.

Tesla Drammen har E18 med 110 like i nærheten.

Opplevde den samme støyen på en demobil jeg hadde et par dager. Også den med soltak.
Men du opplevde ikke en åpenbar vindstøy fra vinduene fremme når man nærmer seg 100? Som at vindu ikke er 100% igjen.

Ingen tvil om at soltak på TMS gir mer vindstøy, men det er først og fremst merkbart i tunneler (=støy ovenfra). Ute i det fri skal vindstøyen merkes mer fra sidevinduene enn fra soltaket, men er bilen normalt tettet skal dekkstøy under de fleste forhold være mer påtakelig enn vindstøy. Med forbehold om alle mulige faktorer som varierer fra situasjon til situasjon: våt vs tørr vegbane, asfaltkvalitet, dekktype/profil osv.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Muffinman

Ekstremt stor forskjell fra "vanlig" tak og glass. Det var et av argumentene for at vi valgte biler med alutak, men jeg fikk litt sjokk når jeg fikk oppleve hvor stor forskjellen var i realiteten.

Våre biler er omfattende støydempet og når farten er høy hører man faktisk vinden suse rundt sidespeilene. Og når den blir enda høyere suser det fra trekantvinduene pga luftlekkasje på begge sider i begge begge bilene våre til tross for at man har fiklet hit og dit for å tette det så godt som mulig. Ikke verdens beste patent dette rammeløse greiene.

Hodetelefoner

Bråker bilen mere nå? Enn når du kjøpte den?
Da har antagelig "deksel" / plast"! Støydempingen falt av ifra dørhåndtakene.
Hørt om folk som har fått lim på siderutene sine? Det er fordi disse har falt av :p

Muffinman

Det "lokket" er ikke tenkt som støydemping. Det er vel kommet en forbedret versjon, men inntil ganske nylig bestod det i ei tynn, fleksibel slintre som satt fast med en slags seig masse som stivnet når det ble kaldt slik at det falt av. Mange biler inkludert mine egne hadde nok mistet mer enn et av disse allerede ved utlevering, med riper i sidevindu som resultat. Men jeg kan virkelig ikke si at jeg klarte å høre noen forskjell i støy med/uten disse lokkene, selv med mye støydeming ellers i bilen.

Hodetelefoner

Det er "enorm" forskjell på min bil. Prøv med og uten. Støykilde nr 1 i min bil.
Easy fix.
Ang forskjellige tak.
Fruen har glasstak.  Kjøpte for å få bedre plass bak i bilen. Bedre takhøyde enn min bil med aluminium tak.
En "feil" er at normale mennesker ikke kan bruke nakkestøttene, fordi hode treffer glasstaket...
Mars 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA