Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

MyMuffin

Leverte bilen inn for en uke siden for litt småfiks:
1: Knitrelyder fra headliner område begge sider foran (3. forsøk på å få dette fikset).
2: Dirrelyd ved høyere hastighet fra førerdør
3: En klikkelyd ved senter luftdyser til frontrute foran (der hvor frontruten og enden av dash møtes). Kun hørbar i lave hastigheter og kommer når man kjører over ujevnheter etc.

Har nå fått beskjed at selveste Drammen Karosseri må se på nr.3 da Tesla selv ikke klarer å finne ut av dette. Synes det virket litt snodig, men satser da på at de finner ut av det.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Skjøteledning

Begynte å føle meg sjøsyk/bilsyk i går. Luftfjæringen har begynt å leve sitt eget liv. Justerer seg tilfedig under kjøring gir følelse av å kjøre båt i rullendene sjø.
Har prøvd å kjøre dempere opp til very high ned igjen til low. Har gjort en full power down av bil, men uten at det er noen fix av problemet. Tok kontakt med Tesla road assistance de skulle kjøre diagnose og gi beskjed til Tesla Rud for time. Ikke hørt noe ennå.
Noen andre som har opplevd dette?

Hodetelefoner

Se om stagene har hoppet av et sted. (Til nivåreguleringen)

E_S

Parkerte i går og ante fred og ingen fare. Kom ned til bilen i dag og ble presentert følgende:

"Car needs service - car may not restart"
"Car needs service - PULL OVER SAFELY"
"12V Power low - car may shut down unexpectedly"

...og bilen lot seg ikke kjøre. Er det trolig 12V-batteriet som har konket, eller er det trolig noe mer alvorlig? Jeg må prøve å få liv i bilen og få flyttet den før Tesla kan lese ut noe data, da den står i en parkeringskjeller uten trådløst nett eller mobildekning..
:)

Daniel80

Kan være du har fått samme feil som meg (og en god del andre). Problemer med ett jordingspunkt på bilen. Hos meg må bilen sendes til ett karrosseriverksted for å få sveist nytt jordingspunkt. Fikk ikke ta med meg bilen igjen mens jeg venter på time fordi de mente det kunne være farlig å kjøre med..
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Skjøteledning

Sitat fra: Skjøteledning på tirsdag 20. mars 2018, klokken 18:23
Begynte å føle meg sjøsyk/bilsyk i går. Luftfjæringen har begynt å leve sitt eget liv. Justerer seg tilfedig under kjøring gir følelse av å kjøre båt i rullendene sjø.
Har prøvd å kjøre dempere opp til very high ned igjen til low. Har gjort en full power down av bil, men uten at det er noen fix av problemet. Tok kontakt med Tesla road assistance de skulle kjøre diagnose og gi beskjed til Tesla Rud for time. Ikke hørt noe ennå.
Noen andre som har opplevd dette?


Var innom Rud i dag. Var et stag bak som var gått. Tekniker var overrasket over at jeg hadde kjørt bilen til verkstedet. Var ikke verre å kjøre enn en seks meter lang Cadillac Continental fra åttitallet Med myke fjærer og en hel omdreining dødgang på rattet. Var ikke så godt vant som student i USA.

Muffinman

Sensorstag luftfjæring eller stag/link/bærearm i hjulopphenget?


Muffinman

Begynner å bli noen tilfeller dessverre. Ikke vært borti noe med hjulet i forkant heller?

Skjøteledning

Nei, bare vanlig kjøring, dog en del fartsdumper i området jeg bor.

o.b.lix

Sitat fra: Muffinman på onsdag 21. mars 2018, klokken 22:01
Begynner å bli noen tilfeller dessverre. Ikke vært borti noe med hjulet i forkant heller?

Eller heldigvis, siden disse er laget for å være det svake punktet, og det er ekstreme krefter i sving?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Det er aldri heldigvis når understellskomponenter ryker tvert av. Foruten normal bruk skal de faktisk tåle relativt tøff bruk også. Da skal de bare bli slitt ut raskere, men aldri ryke tvert av. Da er det enten feilproduserte deler, eller eller feilkonstruksjon.

Orake1et

Jeg har en bil som ikke lar seg oppdatere. Får alltid feilmelding om at oppdatering ikke lot seg gjennomføre.

Gjør jeg noe galt eller må jeg levere den til service?

petersv

Du kan prøve å koble bilen til Wifi, hvis ikke er service mulig. Lar du bilen stå oppkoblet på service-senterets wifi får man ofte oppdatering kjappere. Fordrer selvfølgelig at du bor i nærheten.

DagfinnN

Jeg hadde det samme. Tok kontakt med Tesla Skodje. De gikk inn på bilens logg og fant etter eller annet med 12 volts batteriet. Var altså ikke fysisk på verkstedet. Etterpå har det kommet 2 oppdateringer som har gått inn feilfritt.
Enkelt og effektivt!
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA