Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

BMW850

Sitat fra: Muffinman på onsdag 13. september 2017, klokken 05:55
Vår var slik når stagene ikke holdt spissingen, slik at den endret seg under kjøring. Sjekk indre kant av bakdekkene.

Aldri vært noe skjevslitasje på bakdekka. Sjekket sist for noen uker siden. Er bortreist ett par uker og skal sjekke skjevslitasje når jeg er hjemme igjen  :+1:
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

fonberg

Alarmen hyler når jeg kobler meg på bilen med appen. Noen andre som har opplevd denne?
Den legger seg også nedpå bak når den "sovner" (jepp, luftfjæring).

Begge deler gjelder S90D som jeg hentet ut ny på fredag.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Sjaugen

Hentet ut min modell S i går, og det var en del å ta tak i;
Bl. a. var venstre bakluke noe lavere enn hva den skulle.

Er dette en gjenganger?
2017 S 75D

Sahko

Sitat fra: fonberg på mandag 18. september 2017, klokken 12:40
Alarmen hyler når jeg kobler meg på bilen med appen. Noen andre som har opplevd denne?
Den legger seg også nedpå bak når den "sovner" (jepp, luftfjæring).

Begge deler gjelder S90D som jeg hentet ut ny på fredag.

Jepp, hadde samme (luftfjæring siger bak) på min som jeg hentet i sommer. De byttet begge luftdemperne bak så ordnet det seg. Hadde også falske alarm tilfeller pga dette, også det i orden nå.

Brede

Knekt/sprukket innfesting på lokket til "sminkespeilet" i solskjermen.
Noen som har hatt dette?

Muffinman

Vanlig feil på tidlige biler, ikke så rent få som har hatt dette. De bytter til oppgraderte solskjermer som har mer solide hengsler til disse lokkene. De nye skjermene er litt større også. Hvis man skal være litt kresen ser man at utsparingen i taktrekket er litt for lite til de nye, men det er det på nybilene (blant annet 2015`en i signaturen) også.  På vår 2013 knakk hengslet på ene siden når lokket ble åpnet veldig forsiktig.

OleJA

Sitat fra: Brede på tirsdag 26. september 2017, klokken 13:18
Knekt/sprukket innfesting på lokket til "sminkespeilet" i solskjermen.
Noen som har hatt dette?
Byttet begge mine med et par års mellomrom.

petersv

Bilen lader bare på to av tre faser, men support klarte ikke se det remote. Noen opplevd det samme (at support ikke ser feilen)?

Muffinman

Røk sikring på en dellader på 2013 bilen vår når softwaren ble oppdatert mens bilen var plugget inn. Så slik ut som på bildet. Tesla byttet laderen. Usikker på hva de så via fjerndiagnosen.

petersv

I dag så det ut til å fungere igjen på alle faser, så lurer på om det var UMC-en?

fonberg

To uker gammel S90D, i dag var plutselig navi ute og sykla, og plasserte bilen noen hundre meter lengre øst enn den faktisk befant seg. En reset hjalp ikke.

Her kjørte jeg på E6, mens navi mener jeg er midt i skogen... https://www.dropbox.com/s/cqi6kgktls0ev3i/2017-10-02%2008.21.08.jpg?dl=0
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Wilmar

Hatt min S90D snart en uke. Knallfornøyd med det meste, men dette skal de få rette opp:

1. Ulyd/skrapelyd på vindusheiser i førerdør
2. Ulyd når håndtak går inn/ut på høyre fordør
3. Høyre fordør lukker ikke godt nok, dvs må lukkes hardere enn de andre dørene
4. Venstre vindusvisker stopper for tidlig (spørs om det kan fikses)
5. Automatisk fjernlys, avblending mangler (software må oppdateres)
6. Regnsensor mangler (software må oppdateres)
7. Nakkestøtteminnet fungerer ikke (justerer den ned og arkiverer endringen i profilen når den spør, men den glemmer det raskt)
S90D overlevert 26.09.17
i3 overlevert 15.02.17

lunitiks

Sitat fra: Wilmar på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 03:06
2. Ulyd når håndtak går inn/ut på høyre fordør
Kan du utdype dette? Du har ikke tilfeldigvis et lydopptak?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

pez d spencer

Litt usikker på om dette er feil eller mangel, eller om det er noe jeg kan gjøre med innstillinger. Uansett - problemet er med automatisk låsing av dørene. Når jeg har kjørt og parkert, og går fra bilen så låser den seg. Alt ok. Men om jeg må inn i bilen igjen, for f.eks å hente noe, så låser den seg opp, men låser seg ikke igjen automatisk når jeg går bort fra bilen. Må låse den med appen. Er som sagt bare når jeg går inn og ut av bilen uten å ha kjørt den.

Noen som opplever noe lignende?

Er en 2015 P85D
2019 100D LR

kirky

Venstre speil folder seg ikke langt nok ut 80% av tida. Lurer på om det er noe som lager friksjon der, noe gummi/klister eller noe. Blir bedre når jeg vasker/spyler bilen, men blir verre ganske fort. Litt irriterende, lager litt ulyd også. Litt langt til nærmeste service center så får se når det tas.

Synes også den av og til ikke fanger mobilnettet raskt nok, eller tilmed noen ganger ikke i det hele tatt. Gjerne etter å ha vært inne i garasje med elendig dekning.

2019 Long Range S, HW3, CCS.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA