Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fjernlys på TMS

Startet av torerikb, lørdag 26. oktober 2013, klokken 20:29

« forrige - neste »

Muffinman

Har 10" Hyperspot Combo. En 20" med ren hyperspot vil sannsynligvis bli temmelig ubrukelig på annet enn rette veier med sikt hundrevis av meter. Jeg tror 20" med samme mønster som min er et greit kompromiss.

SH aka F_P

Sitat fra: Lassen på søndag 26. august 2018, klokken 19:13
Sitat fra: SH aka F_P på mandag 13. august 2018, klokken 22:59
Sitat fra: EXCEL på søndag 22. juli 2018, klokken 23:39
Hva er status?

Klart for forhåndsbestilling. Samme adapter til X har vært klart en stund, men litt ulike signaler på linbus til S gjorde at vi måtte ta en ekstra runde med programmering. Et adapter har vært ute til test med hell i ca 1 mnd nå. Vedkommende får siste versjon nå for en liten ekstra avsjekk. Venter adapterne inn på lager i løpet av noen uker.

https://www.bilkomponenter.no/products/adapter-for-styrestrom-til-ekstralysledbar-tms

Kommer også pakker med adapter, festebraketter, og ulike lys. Til nå har vi kun brukt Rigid, men kommer til å teste ut en svensk produsent asap. Skal være gode lys, til en svært hyggelig pris.

Hei,
Har bestilt og mottatt adapteret til min S. Prøvde å montere det i dag for å se om jeg fikk noen ekstra valg i lysmenyen, men gjorde ikke det. Er det noen spesiell måte en må installere det på? Høyre eller venstre lykt?
Ellers hadde det vært fint med en liten bruksanvisning/koblingsskjema! Er begge de to små lederne + styrestrøm eller er det +/-? Hadde ikke multimeteret tilgjengelig når jeg testet.

Legger ut manualen (til X som er i beta), men det er det samme som for S

Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

o.b.lix

Nedlastning virker ikke hos meg?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Klykken

#798
Forumet er ikke reparert siden siste oppdatering som var full av bugs, derav ingen fungerende vedlegg, signaturer og mer til. Mener det er snart et år siden.

Mer om dette her https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37497.0
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Stemmer, og det er flere ting som ikke fungerer. Blant annet redigering av innlegg med vedlegg. Det meste av bilder som var lastet opp på selve forumet forsvant. Det vil si, lenkene ligger der men de fører ingensteds.

En oppgradering utført uten noen som helst form for kontroll eller god plan for tilbakerulling om det skulle gå galt. Man må kanskje anta at man ikke vet hvordan man skal rette opp. Det er ganske spesielt, for det er ikke så rent få velfungerende forum driftet av frivillige rund om. Jeg er SIKKER på at man ville fått hjelp av noen med kompetansen, bare man hadde spurt.

SH aka F_P

Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no


Thor2014

Er det noen som har forsøkt å monterer en lysbar over skiltet. Inbiller meg at lyset blir en del bedre enn om at den er montert nede under  skiltet.
Bilde hadde vært fint :)

Leker også med tanken på å få tak i en ekstra nosecone og felle inn en lysbar over skiltet. Har noen forsøkt det?
Er det noen som har en ødelagt nosecone jeg kunne forsøkt med?

Klykken

Monterte skiltbrakett for ledbar på vår i3. Fungerer kjempebra på den. Slapp å gjøre kosmetiske inngrep på fangeren slik.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 29. september 2018, klokken 10:55
Er det noen som har forsøkt å monterer en lysbar over skiltet. Inbiller meg at lyset blir en del bedre enn om at den er montert nede under  skiltet.
Bilde hadde vært fint :)

Leker også med tanken på å få tak i en ekstra nosecone og felle inn en lysbar over skiltet. Har noen forsøkt det?
Er det noen som har en ødelagt nosecone jeg kunne forsøkt med?
Jeg har en stor kina-bar under skiltet på den ene bilen, og en lik over på den andre. Merker ingen forskjell på lyset.

Det er ikke mye klaring bak nosecone, så innfelling kan kan kanskje bli litt krevende å få til.

Thor2014

Hvis det ikke er noen forskjell på lyset bortfaller den ideen. Under skultet ser den i alle fall ganske anonym ut.
Er det ikke noe forskjell på hvor mye lys som treffer nærme bilen heller?
Siden jeg hadde den på i fjor har jeg byttet til 35w xenon. Det ble en del bedre.
Vurderer å kjøpe noen slike superpærer. Osram NightBreaker eller noe. Har lest at de skulle være bra.
Noen som har testet de?
https://24bildeler.se/index.php?id_product=179&controller=product

Muffinman

Har Phillips Extreme 35W på ene bilen. Ble greit det, men oppgraderingen blekner liksom når man monterer en skikkelig ledbar.

Hvor nært lyset treffer bilen regulerer man ved å juster vinkelen på baren.  Jeg har valgt å legge lyskjeglen så vidt nedpå veien et godt stykke foran bilen for å unngå nærblending. At noe av lyset blir i høyeste laget er bedre enn å få for mye der hvor det ikke gjør noen nytte uansett.

Otto

Hei

Snakket nettopp med Bilkomponenter, og der var det lang ventetid på montering av 35W Xenon pærer, samtidig som dem ventet på en ny kabel til 35W kit'et.

Er det noen som vet om det er mulig å få montert kraftigere lys på Tesla'n i Oslo området? Rett å slett få det ferdig montert? Har en 2015 prefacelift.

Mvh
Otto
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Perlemorhvit P90DL byttet til Blå 2020 Raven Dual Motor i 2021.
- Nesten ny Plaid i 2023!

Jejl

Er 35W nå blitt lovlig med de nye reglene?

SH aka F_P

Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA