Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fjernlys på TMS

Startet av torerikb, lørdag 26. oktober 2013, klokken 20:29

« forrige - neste »

Lassen

#840
Her er noen bilder av den montert, skal se om eg får tatt noen bilder i mørket seinere i dag.




Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

Klykken

Ser bra ut! Montert såpass langt frem så du har sluppet å sage hull i grill?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Lassen

Sitat fra: Klykken på mandag 12. november 2018, klokken 09:14
Ser bra ut! Montert såpass langt frem så du har sluppet å sage hull i grill?

Er montert så langt framme at jeg slapp å lage noe hull ja, eneste merkene jeg har er to skruehull for å feste den i fangeren oppe.

Selve designet til Nuuken er ganske fin da den ikke ser så synlig som mange av de som har diodene direkte synlig i front.
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

Otto

Sitat fra: Lassen på søndag 11. november 2018, klokken 10:55
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 10. november 2018, klokken 16:37
Ok takk !
Det var en diskret montering, men veldig lav som da antatt vil gi mye strølys rett foran bilen. Hadde vært interessant å hørt erfaring med denne typen montering.

Har montert en Nuuk Duo slik på min , opplever ikke så mye strølys, men skule ønske det var ett litt bredere lysbilde på den. Er veldig bra rett frem, men mangler litt på sidene.
Spent på å høre Muffinman sin erfaring i fra Lazer når han får montert den.
Kan ta noen flere bilder av min montering når jeg får anledning.

Sitat fra: Muffinman på lørdag 10. november 2018, klokken 18:48
Tror ikke det er så stor forskjell på om lyset er plassert 20 eller 30cm over bakken egentlig.
Falt for fristelsen til å bestille den Lazer 18"`eren forresten. Monteres oppå skiltbrakett når den kommer, så får den overta plassen til Rigid 10" hypercomboen nede i sprekka til våren.

Spent på tilbakemelding på denne :)
Monterte akkurart en Duuk Nuo og den fungre veldig bra, men skulle ønske ett litt bredere lysbilde.

Skal selv montere en Lazer Elite 18, men hvor finner jeg den hvit/grønne ledningen fra hovedlyset enklest?
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Perlemorhvit P90DL byttet til Blå 2020 Raven Dual Motor i 2021.
- Nesten ny Plaid i 2023!

Lassen

Sitat fra: Otto på mandag 12. november 2018, klokken 10:25
Skal selv montere en Lazer Elite 18, men hvor finner jeg den hvit/grønne ledningen fra hovedlyset enklest?

På facelift må en ha linbus snifferen som bilkomponenter har, mens på pre-face vet jeg ikke. Står vel nevnt i tråden tidligere at de har tatt det i fra førersiden så er nok på koblingen til selve lykten vil jeg anta.
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

Otto

Sitat fra: Lassen på mandag 12. november 2018, klokken 10:28
Sitat fra: Otto på mandag 12. november 2018, klokken 10:25
Skal selv montere en Lazer Elite 18, men hvor finner jeg den hvit/grønne ledningen fra hovedlyset enklest?

På facelift må en ha linbus snifferen som bilkomponenter har, mens på pre-face vet jeg ikke. Står vel nevnt i tråden tidligere at de har tatt det i fra førersiden så er nok på koblingen til selve lykten vil jeg anta.

Ja skjønte vel egentlig det (er pre-face), men må jeg av med hjul, innerskjerm, eller kan jeg finne ledningen enklere?
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Perlemorhvit P90DL byttet til Blå 2020 Raven Dual Motor i 2021.
- Nesten ny Plaid i 2023!

Lassen

Tok bare av ene dekselet i frunken, så hadde eg tilgang til koblingen til lyset så antar at det er noe lignende for deg og. Sikkert andre som kan bekrefte dette :)
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

Klykken

Sitat fra: Lassen på mandag 12. november 2018, klokken 09:33
Sitat fra: Klykken på mandag 12. november 2018, klokken 09:14
Ser bra ut! Montert såpass langt frem så du har sluppet å sage hull i grill?

Er montert så langt framme at jeg slapp å lage noe hull ja, eneste merkene jeg har er to skruehull for å feste den i fangeren oppe.

Selve designet til Nuuken er ganske fin da den ikke ser så synlig som mange av de som har diodene direkte synlig i front.
Det jeg opplevde på vår BMW i3 var at den ikke holdt seg stødig og virket å "flimre" når man kjørte. Dette var pga vibrering. Nå er den festet på selve skiltet, med en egen skiltramme mot fangeren på i3en. Denne var festet med vanlig skruer direkte i plasten, og med resultat i at alt ble veldig "flimsy" og løst. Borret seks nye hull i skiltramme og fanger og benyttet skruer med store skiver og låsemutre i bakkant. Da ble det rimelig stødig. Hele kalasen veide jo noen kilo... Antar rundt 5kg med skiltramma.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Otto

Sitat fra: Lassen på mandag 12. november 2018, klokken 10:36
Tok bare av ene dekselet i frunken, så hadde eg tilgang til koblingen til lyset så antar at det er noe lignende for deg og. Sikkert andre som kan bekrefte dette :)

Takker, da prøver jeg det  :+1:
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Perlemorhvit P90DL byttet til Blå 2020 Raven Dual Motor i 2021.
- Nesten ny Plaid i 2023!

Lassen

Sitat fra: Klykken på mandag 12. november 2018, klokken 10:43
Det jeg opplevde på vår BMW i3 var at den ikke holdt seg stødig og virket å "flimre" når man kjørte. Dette var pga vibrering. Nå er den festet på selve skiltet, med en egen skiltramme mot fangeren på i3en. Denne var festet med vanlig skruer direkte i plasten, og med resultat i at alt ble veldig "flimsy" og løst. Borret seks nye hull i skiltramme og fanger og benyttet skruer med store skiver og låsemutre i bakkant. Da ble det rimelig stødig. Hele kalasen veide jo noen kilo... Antar rundt 5kg med skiltramma.

Har ikke opplevd at det vibrere så mye, er en tjukk gummiskive i mellom ledbaren og fangeren.
Mulig denne hjelper på dette.
Sitter veldig godt fast hos meg, brukte noen selvborrende skruer.
Det er også mulig å kjøpe ett feste hos bilkomponenter tror eg som du skrur opp og nede i fangeren som sikkert er enda mer stabil.
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

Lassen

Har ikke hatt tid til å få tatt noen skikkelige bilder, men er to mens dere venter:



Er nedoverbakke, fikk bare tatt noen i farten.
Planen er å finne en plass som er mørk og ta bilder med nærlys/fjernlys og fjernlys med ledbar.
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

SH aka F_P

Apropos fester til facelift TMS. Siden det er forholdsvis stor sjanse for at lykten vibrerer når man kun skrur den oppe, eller nede, så fikk vi laget noen fester. Skal ikke linke til de da dere kan se i signaturen hvor jeg jobber, og dere finner de der.
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

Counterpointer

Sitat fra: Lassen på onsdag 14. november 2018, klokken 12:19
Planen er å finne en plass som er mørk og ta bilder med nærlys/fjernlys og fjernlys med ledbar.
Skriv også hvordan du opplever lyset. Er ikke lett å gjengi kun med bilder.


Contango

Supert med bilder. Takk. Jeg river meg i håret av Tesla S LED lysene. Prøvde akkurat bil #2 med feilinnstilte lys. Lyste for langt ned. Verre er det at det så ut som spetta dalmantinere foran begge bilene med nærlys. Det var mørke og lyse flekker om hverandre i motsetning til på min Mitsubishi hvor LED lysene er helt jevne og lyser vesentlig sterkere. På bil #2 var lysene litt høyere innstilt så fjernlysene var vesentlig bedre enn #1 - dog ikke spesielt gode.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

o.b.lix

Tok en video med mobil en kveld.

Dette er Tesla X med Duo Nuuk-settet til bilkomponenter inkl monteringsfeste i pakken.


https://youtu.be/vKj59xYGhcQ
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA