Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fjernlys på TMS

Startet av torerikb, lørdag 26. oktober 2013, klokken 20:29

« forrige - neste »

Thor2014


Thor2014

Den How To finne styrestøm guiden som ble laget tidligere i denne posten har mistet bildene sine.
Er det noen som kan legge ut et bilde av hvor ledningen man skal koble seg på ligger?
Forstod det slik at den skal være lysegrønn og mørkegrønn.

Muffinman

Alle bilder på forumet er føkket, inkludert de i DIY-tråden :( ikke mye fristende å legge ut noe da.

Fikk hjelp av F_P i dag til å finne igjen riktig ledning siden det er mer enn to år siden sist jeg gjorde dette. Du har rett i at det er den mørke/lysegrønne ledningen. Den skal gå til den nedre raden av ledninger på pluggen inn mot lykta.

Jeg har ikke montert siden skiltbraketten ikke er kommet, men kabler og rele er ferdig lagt opp. Veldig usikker på hvor bra min bar lyser; synes det kan virke litt slækt men så har jeg ikke prøvd den i mørke. Og veldig hvitt lys vises ikke så godt i dagslys. Lysbildet er ihvertfal en bred, rektangulær spot.

Muffinman

Noen som husker referansetall på originale 25W xenon på Model S?

Thor2014

Vi får finne noen manuelle kamerainnstillinger som funker.
Da blir sammenligningsgrunnlaget ganske likt  :+1:

SH aka F_P

Sitat fra: Muffinman på lørdag 13. januar 2018, klokken 19:34
Noen som husker referansetall på originale 25W xenon på Model S?

Nå gjetter jeg litt, men mener det er 40
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

Thor2014

Sitat fra: SH aka F_P på tirsdag 16. januar 2018, klokken 17:29
Sitat fra: Muffinman på lørdag 13. januar 2018, klokken 19:34
Noen som husker referansetall på originale 25W xenon på Model S?

Nå gjetter jeg litt, men mener det er 40
Det må i alle fall være for begg til sammen

SH aka F_P

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 16. januar 2018, klokken 17:41
Sitat fra: SH aka F_P på tirsdag 16. januar 2018, klokken 17:29
Sitat fra: Muffinman på lørdag 13. januar 2018, klokken 19:34
Noen som husker referansetall på originale 25W xenon på Model S?

Nå gjetter jeg litt, men mener det er 40
Det må i alle fall være for begg til sammen

Jepp. Det skal stå på lykten et sted. Vet at standard 35W xenon stort sett ligger opp mot 60 i ref.tall.
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

Muffinman

Jøss, med så lavt referansetall kan man jo montere fire stk 20" Rigid SR2 driving før man nærmer seg 100. Det blir MYE lys...
Skal man ha noe som lyser langt blir det vel litt knappere. Konsentrert lyskjegle = høyere referansetall :)

Thor2014

Ja,
Da stopper det seg med en Rigid SR10 Spot (30)

SH aka F_P

Sjekket forøvrig på en nyere Audi A4 i går. 25 i ref.tall pr lykt, så ikke mer enn 50 på den selv med 35W xenon.

Ellers er det som man er inne på her. Kan få veldig mye lys på en Tesla om man bare velger ekstralys med god spredning. På X´en min er det nesten plass til 2xSR2-20 ved siden av hverandre. Det hadde blitt saker  :laugh:
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

Thor2014

Er det noen som har en link til hvor man kan kjøpe 35w ballaster og pærer for en fornuftig penge?
Ser det ligger en del kopi ballaster på eBay, men er usikker på kvaliteten.
Hva er en fornuftig pære?

Bjørn

#717
Sitat fra: Thor2014 på lørdag 20. januar 2018, klokken 00:38
Er det noen som har en link til hvor man kan kjøpe 35w ballaster og pærer for en fornuftig penge?
Ser det ligger en del kopi ballaster på eBay, men er usikker på kvaliteten.
Hva er en fornuftig pære?

Jeg kjøpte og monterte dette for ca en mnd siden. Fornøyd så langt ihvertfall :)
Ville ikke gå noe særlig ned i fargetemp. fordi jeg også har en ledbar, og ønsket hovedlysene lik denne. derfor ble Philips sine 5000K "white vision" valget mitt.

https://www.ebay.com/itm/322527349952

Billigste alt. jeg fant for 35W balaster ble "Factory xenon" gjennom Ebay.. De er brukte, men what the heck.. De fungerte like bra som nye.. og veldig billige! Og kabelen m 90* knekk fra ballast til pære fulgte med.
Eneste du må gjøre er å frese et lite spor i de nye pærene, slik at de blir identiske m de gamle. :)

https://www.ebay.com/itm/2x-OEM-12-15-Tesla-S-OSRAM-35W-Xenon-HID-Light-BALLAST-KIT-for-D3S-Bulbs-Upgrade/232065508771?fits=Make%3ATesla&epid=1637220674&hash=item36082ea5a3:g:FqQAAOSwMr1XPRVi&vxp=mtr

Hodetelefoner

Som skrevet tidligere, legg ut ting på Facebook istedenfor her inne. Selv om Muffin etc er en bekjemper mot dette. Så beholder man bilder etc.

Muffinman


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA