Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

hvor mange har vi av Golf Citystromer i norge?

Startet av EVlithium.net, mandag 21. oktober 2013, klokken 11:07

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: morten på lørdag 21. februar 2015, klokken 20:25
Her er kansje fremtiden:
http://www.ev-power.eu/LTO-Cells/

20000 sykluser, 100x lade og utlade rate, mere kapasitet per vekt.  Men, sikkert dyrt.

Mer effekt pr. vekt, ikke kapasitet. Fra bloggen (http://gwl-power.tumblr.com/tagged/LTO) på samme side:
" At 65Wh/kg, the specific energy is low."

Alt for lav energitetthet for elbiler med lang rekkevidde altså. Tesla bruker celler som ligger rundt 250Wh/kg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lefsegokk

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 21. februar 2015, klokken 20:33
Sitat fra: morten på lørdag 21. februar 2015, klokken 20:25
Her er kansje fremtiden:
http://www.ev-power.eu/LTO-Cells/

20000 sykluser, 100x lade og utlade rate, mere kapasitet per vekt.  Men, sikkert dyrt.

Mer effekt pr. vekt, ikke kapasitet. Fra bloggen (http://gwl-power.tumblr.com/tagged/LTO) på samme side:
" At 65Wh/kg, the specific energy is low."

Alt for lav energitetthet for elbiler med lang rekkevidde altså. Tesla bruker celler som ligger rundt 250Wh/kg.
Det er akkurat dette jeg snakker om. Aller helst skulle jeg jo sett at vi hadde atomdrevne biler, da man kunne kjørt hele bilens levetid med en brenselscelle på størrelse med et AA-batteri.

Teknologien, eller kjemien som det blir påpekt her, burde gitt meg en lettere bil som kan kjøre lengre enn faktum er i dag. Men på linje med Tesla vil jeg ikke ha en bil som kjører litt lengre bare fordi den veier to tonn.

elekTrond

Sitat fra: morten på lørdag 21. februar 2015, klokken 20:25
Her er kansje fremtiden:
http://www.ev-power.eu/LTO-Cells/

20000 sykluser, 100x lade og utlade rate, mere kapasitet per vekt.  Men, sikkert dyrt.
Noe nytt her, 3,5 år senere? Du kan fortsatt melde din interesse og be om test-eksemplarer av cellene ... ev-power.eu/LTO-Tech
'13 Mjau

elekTrond

Det kommer et spesialnummer 1. sept. av volkswagen-classic.de/en/magazin/special/modellhistorie/golf-1-citystromer. Noen som evt. har abo der?

Eeegentlig satt jeg og surra rundt inne på wiki etter noe annet, så dukka dette nummeret opp i ref. [64] under:
en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_Mk1#Experimental_versions_and_Specials

Sitat fra: https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_Mk1#Experimental_versions_and_SpecialsVolkswagen used the Golf Mk1 as the basis of several experimental cars of their own. These included:

       
  • ESVW II (1974). This was an experimental safety vehicle that included passive belts and airbags.[62]
  1976 Electro Golf 1

       
  • Elektro Golf 1 (1976). An electrically powered prototype built by the factory. It was used for several years.[63]
  • Golf 1 CitySTROMer (1981). Another electrically powered prototype, this was a follow-on to the Electro Golf and the first CitySTROMer. Using lead-acid batteries this car had a range of 60 km (37.3 mi).[64]

Referanse [63] peker til en bildetråd med bl.a.:

Bildekilde: vwvortex.com/artman/publish/temp_1221189472.shtml?page=2

Har noen mer info om disse ur-stromerne? Jeg digger einsere, og vokste opp med Jetta 1 og Golf 2. Husker også en Audi 50/Polo 1 fra barneskolen. *mimre*

PS! Nå husker jeg hva jeg eeegentlig drev og så etter: startpage.com/do/search?query=irvw+3
'13 Mjau

Rio

Jeg har hatt 4 stk CityStromer, men alle er solgt.
Det var Golf III alle sammen.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA