Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nyeste innlegg

#11
Model 3 / Sv: Spare penger på vedlikehol...
Siste innlegg av JRF - I dag kl. 15:29
Sitat fra: Ingeniøren på I dag kl. 14:02
Sitat fra: JRF på I dag kl. 13:55Mye Tesla fanboys som på død og liv skal forsvare merket mot enhver kritikk.
Har hatt en god del feil med min 2023 model 3, og når lånebilene til Tesla ikke en gang er forsikret og man da risikerer å måtte betale masser av penger for en steinsprut eller at noen slenger døra inn i lånebilen på parkeringsplassen mens egen bil er på verksted i ukesvis hvor de ikke gjør noe særlig arbeid på den i det hele tatt er jo helt tragisk.

30 000 kr i egenandel på tesla lånebiler er nok til at jeg neste gang vil takke nei til lånebil, og heller få en leiebil gjennom forsikringen min.

What ?

Står i avtalen du godtar når du tar ut lånebil at egenandel er 2500 euro. Ved grov uaktsomhet som i den saken det blir linket til over her så er det enda mer, opp til hele bilens verdi. Men det er klart at må man bytte rute pga steinsprut, eller dør pga at noen slenger døra inn i bilen på parkeringsplassen så kommer man fort opp i de 2500 euroene som tillsvarer ca 30 000 kr.

Tesla har valgt å ikke forsikre lånebilene sine så de lesser hele risikoen over på kundene sine. Det er jo egentlig helt villt at Tesla i det hele tatt har lov til å gjøre dette da bilene kundene leverer inn til verkstedet for feil de ikke selv er skyld i jo har full kaskoforsikring alle sammen, mens lånebilene altså er uforsikret (selvforsikret av Tesla, dvs. kun ansvar forsikring)
#12
Sitat fra: Ingeniøren på I dag kl. 13:58Grusveiene er vel der de legger kabler? Man jo tenke seg hva som skjer om de ligger åpent i dagen på bakken.... ;)

Trist, men slik har det blitt med konfliktnivået her..

Ja, er vel både for kabler og for å frakte dritten.
#13
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg
Siste innlegg av Vidar_S - I dag kl. 15:11
Haugaland Kraft er visst svaret her:  https://hkraft.no/solkraft/skybatteri/
#14
Kjøpe elbil? / Sv: Beste tilbud/kampanjer?
Siste innlegg av THE - I dag kl. 15:05
Og Minde sjokolade. Minde er eid av Brynild som er et norsk familieselskap.
#15
Model 3 / Sv: Spare penger på vedlikehol...
Siste innlegg av Lucifer- - I dag kl. 15:00
Kan jo være greit å få med noen forhold som er avgjørende her også da..

Sitat...Ifølge et prosesskriv fra Teslas advokat, advokatfullmektig Thea A. Sørensen hos Wikborg Rein Advokatfirma, skal kvinnen ved utforkjøringen ha kjørt i over 120 km/t i 40-sonen.

Bilen ble totalvraket, og Tesla mener fartsovertredelsen var både grov og uaktsom. Derfor krever Tesla at kvinnen dekker alle deres kostnader

At 120km/t timen i 40-sonen er både grovt og uaktsomt er vel hevet over enhver tvil. Kan nok hende eventuelle forsikringsselskap også ville satt seg på bakbena da.
#16
Tesla / Sv: Tesla aksjer
Siste innlegg av dundun - I dag kl. 14:54
Sitat fra: emurof på I går kl. 17:43Bare så synd at de har syltynne marginer og ikke er teknologiselskaper som Tesla er. Tesla er et energi-og programvareselskap i bunn. Bilene er bare en variant av et produkt som brukes for å bære Teslas programvare og tjenester.

Litt som Apple ikke bare er en mobilprodusent, mens Nokia var det, selv om Nokia jo også hadde andre produkter. Men de hadde ikke programvare- og teknologifokuset i bunn som Apple (og nå Tesla) hadde.

Tja. Hvor stor del av Teslas inntekter kommer fra andre inntektsstrømmer enn bilsalg?
#17
Kjøpe elbil? / Sv: Beste tilbud/kampanjer?
Siste innlegg av Svk - I dag kl. 14:53
Bør vel gå for Hval da? Er ikke de en liten norsk bedrift eid av private,og ikke orkla...
#18
Tesla / Sv: Tesla aksjer
Siste innlegg av turfsurf - I dag kl. 14:53
Sitat fra: daktari på I dag kl. 14:38
Sitat fra: turfsurf på I dag kl. 13:41
Sitat fra: daktari på I dag kl. 08:40Så skriver de at de har installert produksjonskapasitet på 125.000 cybertrucks, men vi vet se har levert ca 4000 på 1,5 kvartal, og de skryter av 1000 produserte CT i én uke j april. Er det 125.000 eller 52.000? Kan man egentlig stole på det de skriver?
Installert produksjonskapasitet og hva de faktisk produserer er jo to vidt forskjellige ting. Dette er jo helt vanlig ved ramp-up av en produksjonslinje. De varslet jo og for lenge siden at ramp-up av produksjonskapasitet for CT ville strekke seg godt inn i 2025.
Poenget er at det er et estimat, eller fantasitall, inntil de faktisk klarer produsere ca 3000 biler i uka. Ingen vet om det faktisk går, Tesla har i beste fall en klar plan om det.
Tviler sterkt på at det er ett fantasitall. Vanligvis så er slike tall maks teknisk designet kapasitet på en produksjonslinje. Så er det mange ting som kan gjøre at man ikke oppnår den. F.eks delemangel, feil, QA etc.
#19
Dette blir Opels aller viktigste bilmodell

The post Dette blir Opels aller viktigste bilmodell appeared first on Norsk elbilforening.

Source: Dette blir Opels aller viktigste bilmodell
#20
Model Y / Sv: Tesla MY Performance- merk...
Siste innlegg av Ellemelle - I dag kl. 14:45
Sitat fra: Handyman på I dag kl. 10:33
Sitat fra: Ingeniøren på I dag kl. 09:40
Sitat fra: Handyman på mandag 22. april 2024, klokken 10:42
Sitat fra: Joccy på mandag 22. april 2024, klokken 09:30
Sitat fra: Handyman på mandag 22. april 2024, klokken 09:16
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 22. april 2024, klokken 08:51Kan og være at bremseskiva roterer ørlite i festene og gir et klikk...
Hvis det er tilfellet så må hjulboltene være løse. Altså at hjulene ikke er skrudd fast. Neppe saken her.
Mener vel bremseklossene.
Ikke slik han har skrevet det. Han nevner jo klossene leger opp og skriver så "Kan og være".
At klossene kan bevege seg er jo velkjent og nevnt i tidligere innlegg.
Jeg mente skivene men det er riktig at de ikke skal bevege seg om boltene er riktig tilskrudd...Vet ikke om han har sjekket det og julene trenger ikke falle av selv om momentet ikke er riktig.
Det var det jeg fryktet at du mente. Hvis skivene kan bevege seg så er mutterne omtrent ikke strammet mer enn med fingrene. Da er hjulet i praksis løst.
Bremseskiven er også skrudd fast i hjullageret med én skru, så selv med løse bolter skal ikke bremseskiven bevege seg.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA