SitatKan virke som at en Giga Press ikke bare er en high-pressure die casting machine, men en "series of high-pressure aluminium die casting machines", og da gjerne fra 4000 tonn til 9000 tonn.
Men ser ut til at en del andre bilfabrikanter nå har begynt å bruke Giga Press også. Men leser over alt at det var "Tesla revoutionized the auto industry.... med Giga presses".
Sitat fra: What-a-watt på mandag 22. april 2024, klokken 19:19"The first car producer to use high-pressure die casting extensively was General Motors (GM). They began using this technique in the early 1960s for manufacturing various components of their vehicles. High-pressure die casting allowed for the efficient and cost-effective production of complex parts with high precision, contributing significantly to the advancement of automotive manufacturing processes."
Sitat fra: emurof på mandag 22. april 2024, klokken 21:39Sitat fra: OlaM på mandag 22. april 2024, klokken 13:11Robotaxi er et luftslott. Men det er disse luftslottene som priser aksjen til 34x P/E. Uten Elon og uten "den draumen me ber på" så er det bare en vanlig bilprodusent, og de er ikke verdt så altfor mye. Ford har 11x. Ned to tredjedeler i pris vil tilsvare den lille toppen før pandemien (da med en helt annen E under brøkstreken naturligvis). Det kan være fornuftig.Ja, og fabrikken i Kina ville aldri bli bygget, Model Y var bare en bløff og ingen kom til å kjøpe den uansett siden den bare var en oppblåst Model 3, Tesla ville aldri i verden klare å tjene penger, det var fysisk umulig å lage en halv millioner biler innen 2020, Tesla konkurs hvert øyeblikk nå i mange år, osv.
Du er veldig sikker i din sak, og det til tross for fremskrittene FSD har gjort på ganske kort tid etter at v12 kom ut.
Og selv uten FSD og robotaxi så er Tesla ikke bare en vanlig bilprodusent nei. Du glemmer at de også har andre produkter og tjenester.
SitatOg selv uten FSD og robotaxi så er Tesla ikke bare en vanlig bilprodusent nei. Du glemmer at de også har andre produkter og tjenester.