Nyeste innlegg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Jaguar i-Pace / Sv: Tester og medieomtaler
« Nyeste innlegg av lr-80 i dag kl. 13:42 »
Og DinSide er litt mer forsiktig, lover utførende rapport 04.06.
https://www.dinside.no/motor/forst-ut-av-de-nye-el-suv-ene/69823410
2
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
« Nyeste innlegg av Pingle i dag kl. 13:41 »
:-1: for størrelsen. Dette er på linje med det monsteret Audi leverer til Q7 hybrid i dag. Her kunne Audi (og andre) tatt en titt på hva for eksempel ChargeAmps (riktignok med 1-fas) og Spark får til.

En bedre sammenligning er Tesla sin UMC. Den håndterer både 32A 1-fase og 16A 3-fase 400V samtidig som den er minst i størrelse av alle standardladekabler jeg kjenner til.

For oss som ikke er særlig godt orientert: Kan man bruke "konkurrerende" kabler?
Pris (i fall vi velger å ikke fylle halve rommet foran til denne)?
3
Model S / Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
« Nyeste innlegg av THE i dag kl. 13:38 »
En ond sirkel....

Tesla selger "millionbiler" med masse feil og mangler ved utlevering, kunder blir missfornøyde og vil ha feil fikset, Tesla har ikke kapasitet fordi de da er opptatt med ny runde med utlevering av Tesla med feil. Stadig nye eiere vil ha fikset bilene sine, men det er ikke kapasitet fordi Tesla fremdeles ikke har fått fikset feil på biler fra forrige runde med utleveringer.... og så kommer ny runde med utleveringer. Kunder blir mer og mer oppgitte og irriterte, og tar det ut på første og beste kundebehandler/tekniker de får tak i. Presset på ansatte blir for stort og de slutter/blir sykemeldt. Kapasitet på service blir mindre, og så kommer ei ny runde med utlevering av biler med feil....

Ringte Tesla 9. mai for å høre hvordan det lå an med timen min på Kokstad som jeg egentlig skulle ha 12. april. Fikk da beskjed om at de hadde begynt å ringe rundt til de som hadde fått timene utsatt for å gi de nye timeavtaler. Han jeg snakket med mente at jeg burde få telefon om ny time om ca. 14 dager, dvs. ca 23. mai. Har ikke hørt noe ennå, men håper jo at det kanskje nærmer seg at jeg får beskjed om når jeg får time i alle fall.
4
Elbilen i Samfunnet / Sv: Er det blitt for sent å kjøpe elbil?
« Nyeste innlegg av Amoss i dag kl. 13:29 »
Så du er tilhenger av veibruksavgiften på drivstoff, bare dersom den ikke er en (øremerket) veibruksavgift, men noe helt annet?

Så langt derifra... Grunnen til den delen av kommentaren var at du trakk frem denne i forbindelse med bompenger. Derfor avlivet jeg myten det virket som om du prøvde å skape om at dette gikk til veibygging. Så tvert i mot dine antagelser om mine meninger (igjen!) så hadde jeg syntes det var mer positivt dersom en avgift som har navn på tyder på at skal gå til veibygging hadde vært øremerket det formålet. Som det er nå er navnet villedede, akkurat som "veiavgift" var det i gamle dager. Ikke at jeg derfor er prinsipielt i mot avgiften av den grunn.



I fremtiden kommer bompengeinnkrevingen sikkert til å bli erstattet av GPS-sporing e.l.

... og her er du inne på noe av det er redd for at skal skje ja. De har alt etablert at det er greit å overvåke all trafikk på offentlig vei, så da er ikke avstanden lang til å gjøre dette. Derfor er det viktig å markere motstand mot også dagens ordning, og presisere nettopp at personværn og samfunnssikkerhet er viktige grunner til motstanden.

Din drøm om å få kjøre "gratis" på veiene vil nok aldri bli realisert, snarere tvert i mot.

Hvor i alle dager har jeg gitt uttrykk for dette? Jeg har klargjort at jeg er prinsipielt i mot overvåkning av veitrafikk, og at jeg er motstander av punktbetalinger ved passering av bestemte punkter på veien. Har derimot gitt uttrykk for at det er helt greit å ta betalt for veibruk, f.eks. gjennom drivstoffavgifter eller årsavgiften - som nå går via forsikringene og kan linkes til antall kjørte km. Mye mer rettferdig. Men mesteparten av utgiftene på vei bør også i fremtiden først og fremst komme via skatteseddelen (jada, det er vi som betaler den også...).

Vil anbefale deg å snart begynne å lese hva du svarer på, ikke la egne fordommer eller ideer farge hva du mener at jeg *egentlig* mener - sånn i motsetting til hva jeg skriver.
5
Lading av Tesla / Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?
« Nyeste innlegg av weaverwaver i dag kl. 13:26 »
Da er vel E18 mellom Oslo og Kristiansand sett på som mer eller mindre ferdig utbygd fra Tesla sin side, med mindre de ønsker å utvide noen av de eksisterende plasseringene.
6
Jaguar i-Pace / Sv: Tester og medieomtaler
« Nyeste innlegg av 4Matic Fanatic i dag kl. 13:23 »
Gasspedalen høres jo litt ut som Leaf vs eGolf.
I Leaf'en følte jeg at det var ganske mye 'motstand' i pedalen, om man trampet til gikk den jo helt greit, mens i eGolf'en går den rett i bunn og bilen hopper i vei ut - føles mye mer aggressiv.

Bør forhåpentligvis kunne tunes. Ellers litt kult at de er så tøffe på terrengkjøring, kan jo høres ut som 4WD'n er litt mer enn bare en gimmick da.
7
Model X / Sv: Falconwing-dør åpnet seg i vaskehall i dag
« Nyeste innlegg av krl i dag kl. 13:21 »
Hvorfor sitte i bilen under vask?

Fold inn speilene, skru av passiv entry, lås bilen og gå langt nok unna til at nøkkelen uansett ikke kan låse opp bilen/åpne dører. Jeg hadde i hvertfall ikke tatt sjansen på noe annet. Men så vasker jeg heller ikke i slike maskiner nå.

Jeg hadde uansett ikke tatt sjansen på å sitte i bilen under vask av ulike grunner. Med passiv entry aktivt og nøkkelen i bilen så er det nok mye rart som kan skje når bilen tror noen vil inn i bilen (forveksler vanntrykk/børster med menneskehender).

Det kan være livsfarlig å gå ut av bilen i en automatisk bilvaskemaskin. Så jeg ville vært forsiktig med dette...
8
Model X / Sv: Falconwing-dør åpnet seg i vaskehall i dag
« Nyeste innlegg av Vhagar i dag kl. 13:16 »
skru av passiv entry

Skjønner hva du sier, men passiv entry funker vel ikke med falconwings, funker kun med sjåfør og passasjer døra foran..eller?

Spørs vel hvordan man har satt opp hva bilen skal låse opp? Ja den åpner kun fremdørene, men låser opp hele bilen. Og om bakluken ikke er låst, så kan vel trykket fra vannet få bilen til å åpne luken?
9
Model S / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
« Nyeste innlegg av Amatøren i dag kl. 13:15 »
Veldig OT siden dette er en tråd i Model S-forumet
Ser den, derfor.....

Mine innlegg kom på grunn av mine erfaringer og viste ikke at Tesla vedlikeholdsladet 12 V batteri fra HV batteri når den står uten lading.


Sitat fra: Profil error
VW e-up! 09.2017
VW e-Golf 01.2018
-----------------------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016
-----------------------------------------------------------------------
Venter på VW e-Golf (august/september 2018)
Reservert Audi e-tron
10
e-Golf / Dashcam i e-Golf
« Nyeste innlegg av Amatøren i dag kl. 13:12 »
For meg virker det som om 12 V batteriet ikke blir ladet når bilen ikke er tilkoblet lader eller ikke er i bruk.

Det var også indikasjonen jeg fikk fra Møller kundeservice. Fikk også kommentar via selger fra verkstedsarbeider om å ha kamera konstant tilkoblet 12 V så vil det tappe ned 12 V batteri så den vil til slutt få oppstartsproblemer.

Har selv etter Car-Net oppgradering av bilen at hvis bilen blir stående uten lading over helgen når dashcam har konstant power, opplevet at keyless funksjonen og Car-Net sluttet å virke, men resten virket og bilen kunne låses opp med fjernkontrollen og startes/slås på.

Hvis bilen står bare fra en dag til en annen så er det aldri problemer. Heller ikke hvis jeg kobler fra power til daschcam når den står over helgen.

Dermed har jeg tenkt å koble til en bryter så jeg kan velge mellom konstant 12 V og 12 V kun når bilen er på.


Fra annen tråd (og dermed ny tråd i riktig forumdel):
OK.

Bedre løsning enn på e-Golf. Den lader ikke 12 V batteri med mindre bilen er i bruk eller står tilkoblet strøm.
Veldig OT siden dette er en tråd i Model S-forumet, men det du sier trenger korrigering. Vår 190km e-Golf har stått med dashcam kontinuerlig i nærmere to uker uten strøm tilkoblet. Helt uproblematisk.

Er det forskjell på 1. og 2. (FL) generasjon e-Golf?
Sider: [1] 2 3 ... 10