Nyeste innlegg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Leaf 2010-2017 / Sv: Hva skjer med Carwings etter 5 år?
« Nyeste innlegg av Electrix i dag kl. 12:26 »
Verken Leaf manager eller Nissan ev har klart å koble til hos meg heller på min 6 år gamle Leaf siden 8/11. Logget inn på you+Nissan i dag og fikk samme surrete melding. "Nyt en ekstra måned gratis, få et år forlengelse..."

Satser på at de er såpass fornøyd med kjøredata at de gir flere forlengelser, trykker derfor alltid ok på å sende kjøredata...

Får ikke logget inn på appen ennå så vet ikke om det er dette som er grunnen eller bare en av de vanlige nede-periodene på serveren...
2
BMW i3 / Sv: i3 60Ah: Hva er kapasiteten på batteriet ditt?
« Nyeste innlegg av Pit i dag kl. 12:13 »
Ellers, jeg tror det lønner seg å lade hele tiden ved anledning, og selvsagt opp til 100%.

Enig, sett bilen på lading når du kan og la den lade fullt opp. Alltid  :+1: :)
Basert på egne erfaringer tviler på at dette er noe som vil forbedre eller motvirke fall i batterikapaitet. Jeg har som nevnt ladet til 100% minst en gang i døgnet. (Plugger som regel alltid i lading når jeg kommer hjem etter arbeid).
Har heller aldri latt bilen stå uten lading ved utladet / tomt batteri.
Jeg har også noen ganger kjørt bilen nesten helt ned til 0 før lading, noe som gjerne blir anbefalt for å maksimere balansering.
Likevel er jeg som sagt nede på ca16.2 kwh etter 110k km. Det merkes også i praksis med 20-30 km redusert kjørelengde ift slik den var som ny.

Jeg vil tro det er ganske vanlig med redusert kap for flere, uansett bilmerke, men sikkert noe det helst ikke prates om, da det nok vil påvirke salgspriser osv.

For i3 er det enkelt å lese av dette når man kjenner servicemenyen. For andre merker er det ikke tilgjengelig å lese av dette, eller de har en mer unøyaktig indikator for dette.

Noen biler kan stilles inn til at lading skal stoppes ved 80%. Tror nok det kan være smart å bruke om man vil ha lengst mulig levetid på batteriet. Dette burde i3 også ha, ihvertfall nå med større batterier.
3
Audi e-tron / Sv: Import av Audi e-tron
« Nyeste innlegg av Svolar i dag kl. 12:10 »
Det har vel ikke kommet priser direkte i tyskland?

Denne med virtuelle speil, s line, matrix lys, fullskinn, kamera for og bak, ambiente lys, fjernlys assistent, oppvarmede seter og ratt osv...

644 572 NOK

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=267997495&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=ELECTRICITY&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=1900&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&fnai=prev&steered=1&searchId=9f51afc3-26cf-18fb-bdd0-067a04f95704
4
Model S / Sv: DIY - tråden
« Nyeste innlegg av torav i dag kl. 12:00 »
Det holder med litt sølvpapir rundt nøkkelen.
5
e-Golf / Lader fullt uavhengig av adgangstid
« Nyeste innlegg av Future e-tron owner i dag kl. 11:59 »
Ser det gikk fort i svingene her, jeg kjente ikke til det valget på e-Golf, min har kun nedre ladegrense. Da kan en se bort fra svaret mitt.
Jeg har heller ikke noe valg for øvre ladegrense på eGolf FL 2018.

Hvis jeg ikke ønsker at den skal lade til 100 % setter jeg den på lading på 5 A så seint på kvelden at den ikke rekker å bli ferdig til avreise kl 0725.

Om det i praksis har noen hensikt for batteriets levetid er jeg mer usikker på :) Normalt lader jeg bare en gang i uka.
Joda, du har øvre ladegrense. Denne settes i menyen der du definerer ladestedene dine. Der bestemmer du også om den bare skal lades, eller om den skal forvarme også, samt nattstrøm.


Sent from my iPad using Tapatalk
6
Model X / Sv: Gummimatter
« Nyeste innlegg av Larsebass i dag kl. 11:58 »
Hva er egentlig status på matter til 7-seter? Kommer det med bilen eller må vi bestille selv?

Jeg bestilte fullt sett med matter til min 7-seter i 2017. Har fått montert matter i frunk og forseter, men resten har jeg ikke sett noe til. Jeg får ringe opp og purre igjen.

(Forøvrig veldig fornøyd med mattene foran og i frunk. Mattene sitter som støpt og lette å rengjøre.)
7
Jaguar i-Pace / Sv: Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer
« Nyeste innlegg av jlan i dag kl. 11:53 »
Hjemme igjen, samme rute, start 1010moh, ned på 450moh, opp igjen på 1251moh før ned til fjorden og avslutning på 100moh.
Forbruk 19,8 kWh/100km og 38% på batteri.
Dette stemmer jo mhp. potensiell energi. Med 910m høydegevinst har du "opparbeidet":
Ep= 2300 [kg] * 9.81 [m/s²] * 910 [m] / 3600 [J/kWh] )=5.703 kWh

Basert på forskjell i forbruket med dine tall får jeg:
Ed=(0.241[kW/km]*259.9[km] - 0.198[kW/km]*258.8[km])/2=5.697 kWh
8
Leaf 2010-2017 / Sv: Hva skjer med Carwings etter 5 år?
« Nyeste innlegg av Leaftekna2013 i dag kl. 11:49 »


Det er kanskje en automatisk beskjed som sendes ut som de ikke har kontroll på...


Sent from my iPhone using Tapatalk
9
Model X / Sv: Gummimatter
« Nyeste innlegg av smurf i dag kl. 11:47 »
Hva er egentlig status på matter til 7-seter? Kommer det med bilen eller må vi bestille selv?

Følger med stoffmatter, men ikke gummimatter. Praktisk med gummimatter vinterstid med snø og slaps...
10
Model S / Sv: Fjernlys på TMS
« Nyeste innlegg av torav i dag kl. 11:42 »
Dette var inspirerende! Men for en nykommer i LED-bar verden, kan dere hjelpe meg så jeg ikke bommer her:

1) Er dette produktet "Lazer Linear 18 Elite"?
2) Anbefalt plass å kjøpe dette?
3) Hva trenger man av relé/adaptere/braketter når den skal monteres på en 2014 model S?

Tor A
Sider: [1] 2 3 ... 10