Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - GreenEyez

#16
Model 3 / Sv: Jowua trådløs mobillader
fredag 01. april 2022, klokken 06:30
Men da mister du den innebygde sd-kort-funksjonaliteten for sentry/dashcam.
#17
Model 3 / Jowua trådløs mobillader
torsdag 31. mars 2022, klokken 19:50
Noen som har prøvd denne? https://greencargear.dk/vare/jowua-traadloes-oplader-til-tesla-model-3/

Bestilte nå, er litt lei av å ta av dekselet på mobilen hver gang og å lirke den på ladeuttaket på min 19-modell.

Den får gode skussmål på "initial reviews" på Youtube. Reviews av bruk over tid er mer rettvisende.
#18
...men fikk ihvertfall fastslått at 2019 Tm3LR klarer 250 km i  grisekjøringsfart !
#19
Kjørte tilbake til Danmark igjen igår. Spiser mine ord.

Kjørte forbi v3 Supercharger på Uddevalla. Etter det er det et ingenmannsland i 50 km før du kommer til Kungsbacka. Støtte på de kjente problemstillingene: Kom frem med varsel i bilen om «Ingen kjente ladere innenfor rekkevidden» el.l til en hurtiglader på Ljungskila som var ute av drift, men fleksiladerne fungerte heldigvis, så fikk karra meg noen mil videre til en E-on-lader som ladet på 26kW istedet for oppmot 50. Karra meg derfra videre til Ionity-lader og fikk liv i elbilskrotten. Det er et fåtall Ionity-ladere og langt mellom dem! Og dyre: 8,70. SEK/kWh. Q8-ladere er det også svært langt mellom. Og så er alle de forskjellige konsentrert på samme avkjøring.

Forholdt meg til Superchargerne derefter. Lekse lært!
#20
Hei.

Kjørte oppover til Norge igjen igår. Ladet flere steder på Supercharger i Sverige med min Tesla Model 3. Der koster det 5,40 eller 5,50 SEK/kWh også for oss med Tesla uten gratis lading. Totalt kommer ladeøktene på et sted mellom NOK 500-600 kr.

Prisene til konkurrerende ladetilbydere er jo lavere enn dette. Bruker du Shell Recharge får du Fortum/Recharge til under 5 SEK/kWh, Mer ligger på 3,20+div. Q8 ligger på 5,25 så ikke store forskjellen på de. Ionity er selvsagt dyrere.

Når jeg skal ned igjen etter helgen tenker jeg å droppe Supercharger, og forsøke meg frem med de andre tilbyderne.

*Er klar over fordelene med Supercharger, at det går raskt hvis du blir navigert til laderne på 250 kW på Uddevalla og Varberg, og sømløsheten med at navigasjon selv justerer seg og forvarmer batteriet, samt å unngå app-brikke-ladekort-knotet. Men kjører alene denne gangen, da kan jeg finne meg i det, uten en kommanderende kone og redde unger.

Blir man navigert til Teslas 150 kW-ladere, forsvinner enda mer av fordelene med ladenettverket, det er jo kommet mange nye hyperladere langs E6'en med samme eller høyere hastighet.

Gjør dette bare for å se om det utgjør nevneverdige prismessige forskjeller.
#21
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Lading i Sverige - Samletråd.
lørdag 19. mars 2022, klokken 01:51
Kan avkrefte at Plugsurfing fungerer på CircleK i Sverige. Prøvde nå på Kungsbacka.
#22
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Lading i Sverige - Samletråd.
søndag 27. februar 2022, klokken 15:00
Noen som har ladet med gammelt svensk Clever-kort på Mer Sverige-ladere (som senest var Bee og Clever før det)? Ladingene mine med det kortet fremgår ikke av den svenske Mer-appen. Tror derfor at de kommer til å sende faktura, men jeg vet ikke hvor jeg skal oppdatere adressen min, ser ikke ut som Mer Sverige-appen og nettside har noen løsning for mitt tilfelle, og Bee-nettsider linker bare til forannevnte...
#23
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Lading i Sverige - Samletråd.
lørdag 12. februar 2022, klokken 17:44
OkQ8: Genialt med kortlesere på 150 kW-ladere, hvor du kan tæppe (Kungsbacka/Varla). Er også mulig å laste ned og starte fra svensk app ser det ut som. Jeg prøvde ikke fra min danske app, men skal gå an.

Forsøkte først å tæppe mot RFID-leseren med Plugsurfing og Newmotion, men det ville den ikke.

Dette er mye bedre enn å knote på en jæskla nettside på mobilen, som CircleK SE legger opp til.
#24
Model 3 / Sv: Erstatte 2019 model 3 med ny model 3
mandag 07. februar 2022, klokken 19:06
Og isåfall et salgsargument verdt 3200 kr. :p
#25
Model 3 / Sv: Erstatte 2019 model 3 med ny model 3
mandag 07. februar 2022, klokken 19:03
Leste noen gamle innlegg, der det fremkom at HomeLink-knappen ikke dukker opp i appen ved ettermontering. Søkte litt mer, og det ser ut som dette ble ordnet med en oppdatering i 2020:

Homelink i Appen
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=12039&share_tid=53384&url=https%3A%2F%2Felbilforum%2Eno%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D53384&share_type=t&link_source=app
#26
Model 3 / Sv: Erstatte 2019 model 3 med ny model 3
mandag 07. februar 2022, klokken 18:55
Forresten, når du bytter fra en mars 19-modell, mister du HomeLink. Jeg ble klar over det senest igår at biler produsert etter mai 19 ikke har det som standard (men kun som en mulighet for ettermontering, og da får du det ikke i appen heller).

For min del vil det siste over medføre plunder og heft i hverdagen.
#27
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Lading i Danmark - Samletråd.
søndag 06. februar 2022, klokken 21:41
Testet Plugsurfing på Clever idag. Det fungerer ikke. Er vel en grunn til at Clever-laderne ikke vises i appen da.

E-on fungerer med Plugsurfing.
#28
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Clever sænker priserne i DK
søndag 06. februar 2022, klokken 21:36
Økt til 3,75 DKK/kWh for alle typer lading for ikke lenge siden.

Men dette er allikevel konkurransedyktig iforhold til andre aktørers spotpriser.
#29
Aha! Det forklarer litt! Jeg parkerte på en supertrang skråparkering, og måtte legge førersetet helt ned, klatre over i baksetet og ut høyre bakdør. Bilen oppførte seg helt merkelig; speilene felte seg ikke inn og selv om jeg låste bilen fra appen (og at mobilen var utenfor bilen) og den kvitterte med blink, og jeg slo av bluetooth og åpnet bakdøren, så var den fortsatt åpen!

Og sant nok som du sier, etter at jeg klatret inn igjen (husk å stoppe Easy Entry i tide, slik at du kommer deg frem igjen fra baksetet...) og åpnet og lukket førerdøren (og deretter ut høyre bakdør igjen, så fungerte walk-away-dørlåsen!
#30
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Lading i Danmark - Samletråd.
mandag 24. januar 2022, klokken 09:36
Sitat fra: goggo på onsdag 01. mai 2019, klokken 18:05
Sitat fra: Amatøren på torsdag 28. mars 2019, klokken 12:19

Plugsurfing:
App og brikke for lading.
Ladebrikke for for €9.95 (Blir stående på brukerkonto som tilgodehavende for lading)
Betaling via kredittkort registrert på brukerkonto
https://www.plugsurfing.com/en/

  • Ionity DK
  • Clever
  • EON (Charge-ON GmbH)

Plugsurfing støtter nok bare Clever i Danmark (og det er med skyhøye priser).
Hverken Ionity eller EON laderne kommer opp i Plugsurfing appen i alle fall.

Ellers: takk til Amatøren for fine samletråder for Sverige/Danmark  :+1: 

mvh
Hugo

Clever-ladere kommer ikke opp i Plugsurfing-appen jeg lastet ned nylig, kun E-on. Og heller ikke Spirii, som begynner å få opp ladere på mange odde steder.

Har bestilt ladebrikken deres nylig, skal se om den fungerer på Clever når jeg får den.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA