Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - FizCarloz

#1
Model S 2013 - 2022 / Er bytte av 12V batteri en garanti sak?
mandag 15. februar 2021, klokken 11:51
Hei,

Ser der eksisterer litt saker rundt 12V batteriet i Tesla modellene og når de byttes osv. Det er hovedsaklig tilknyttet modeller før 2018 og litt utfordringer med en oppdatering (https://elbilforum.no/index.php?topic=40302.30).

Mitt spørsmål går på om det er rimelig å forvente at et 12V battteri skal byttes på en bil (Model S Juni 2019) som ikke er 19 måneder gammel eller om dette er noe som bør dekkes av en garanti? Jeg er fult klar over at 12V batteri er en "slitasje" del i en bil, men når jeg ser på intervallet for andre biler (og el-biler) jeg har hatt så synes jeg dette var raskt nok.

Erfaringer og kommentarer?
#2
Model S 2013 - 2022 / Premium Connectivity
fredag 22. mai 2020, klokken 12:01
Prøver meg på den kollektive hukommelse til dette forum. :)

Et forsøk på at finne ut hvilke biler som har inkludert Premium Connectivity og hvilke der ikke har. Jeg bestilte en inventory bil (TMS100) i Juni 2019. Dengang stod der ikke på siderne noe om Premium Connectivity. Det kom først i etterkant. Idag ser man tydelig hvilke biler som har det inkludert som prøve periode i et år eller ikke.

Selgeren forsikrede meg om at dette var inkludert sammen med SuperCharging. Når jeg går inn og ser "About Your Tesla" og Additional information, så står der at Premium Connectivity løper ut 13 Juni. Sluttsedlen står der ingenting om Premium connectivity, netopp fordi det var før Tesla fikk dette skille.

Er der andre som opplever dette, og finnes der en oversikt som faktisk forklarer i detaljer hvilke biler som har og ikke har? Har søkt rundt omkring uten held.

#3
Hei folkens,

Har hatt min nye Model S (fra juni) inne til service. Problemet var at pakningerne i dørene ikke var tette så jeg fikk vann inn på vår roadtrip til Italien. Tok selvsagt bilder av dette og sendte bilen på verksted idag.
Verkstedet melder at de ingenting kan finde og skal ha 2000+ for feilsøkning. Jeg har selvsagt bilder av at man kan se vann på innsiden av ruden. Verkstedet mente dette var kondens, selvom jeg ble våt på ærmet. (I mengder der overgår kondens)

Synes det er absurd service, men overrasker meg egentlig ikke etter alt det man har læst og hørt etterhånden.
Noen gode tips?


#4
Model S 2013 - 2022 / Premium tilkobling i et år?
onsdag 11. september 2019, klokken 14:40
Jeg ser at hvis man bestiller en ny Tesla (tilpasset bestilling) så får man bare premium-tilkobling i 1 år. Stemmer dette? Jeg ser ikke dette hvis man bestiller en inventory modell og syns det var lidt rart. Betyr det at man må betale for det etter 1 år?

Premium-tilkobling (1 år inkludert):

Satellittkart med sanntids trafikkvisualisering
Direkteavspilt nettmusikk og -media i bilen
Hyppigere OTA-oppdateringer via mobilnettverk
Nettleser

Nogen som har erfaringer med dette?
#5
Model S 2013 - 2022 / Erfaring med Tesla delivery
torsdag 13. juni 2019, klokken 23:18
Hei,

Fikk min første Tesla S100D idag, og det er bare en rå bil! Har allerede kjørt de første 220 km :P. Men når det er sagt så var det ikke helt problemfritt....dessverre.

Summon fungerer ikke på den og det gjorde den allerede ikke da vi stod hos Tesla. Det ble undskyldt med at det godt kunne ta noget tid og at man nok skulle køre ut av garasjen.

Senere viste det seg at den ikke har 4G. Hverken browser, Spotify eller noe som helst fungerte, heller ikke navigasjon som bruker 4g til å laste ned kart.

Plutselig så lyste alle varselslamper fordi dekktrykk var under 38PSI (skulle iflg. tesla være 42 PSI med 21" felger).

Mitt spørsmål er da, hva har jeg betalt 6900 kroner for i prep? Er dette vanlig og den standard man kan forvente fra Tesla? Hva bør man gjøre? Ta det opp med Tesla? Jeg tenker at sjekke dekktrykk er det minste man gjør i en prepp av bil.

Hører gjerne andre erfaringer.
#6
Hyundai Ioniq / Firmware opdatering over Wifi
fredag 03. august 2018, klokken 09:43
Hei,

Vi er de heldige eiere av en ny Ioniq 2018 (netopp levert i forrige helg), veldig fornøyd og fin bil at se på. Jeg så straks at der var mulighet for wifi tilkobling slik at Ioniq'en kunne koble seg på vores nett. Men hva er formålet med dette? Er det for å kunne mottake firmware oppdateringer, eller skal dette fortsatt ske manuelt via minnekort ref. tidligere tråd?

Takk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA