Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - zementh

#16
e-up! / Sv: Facelift 2016
mandag 14. januar 2019, klokken 14:00
Denne for eksempel https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=137507239
Jeg tror det står for Kampanje, altså at den ble solgt under en pris- eller utstyrskampanje. Har sett dette på andre Volkswagen-annonser også, men det er stort sett merkeforhandlerne som bruker det i finnannonser.
#17
e-Golf / Sv: Ladeluke fryser fast
søndag 23. desember 2018, klokken 17:30
Jeg har 2018, fungerte fint den første vinteren etter at jeg sprayet på silikon, men denne vinteren har jeg kjørt med lokket åpent etter det frøs første gang. Har bestilt time hos Møller etter nyttår. Da jeg bestilte time sa de at delen var modifisert fra Volkswagen. Han var ikke helt sikker på hva forskjellen er. Men har lest av om andre som har byttet at den gir mye kraftigere lyd nå du låser opp, så den er nok blitt sterkere så den klarer å låse opp selv om den er frosset. Jeg har aldri opplevd at selve lokket fryser fast, bare selve låsetappen på innsiden. Møller anbefalte forøvrig at man trykker inn tappen og kjører med åpent lokk frem til det blir byttet.
#18
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Tekniske løsninger
torsdag 20. desember 2018, klokken 15:47
Ser ut på bilder at Audien har noe lenger panser og front enn i-pace, men godt mulig det ikke er noe problem. Det kan kanskje løses ved å lade på laderen som står i nabofeltet, men det vil jo vanskeliggjøre ladingen for nestemann som kommer. I tillegg er vel ofte CCS på ladestasjonens venstre side sett forfra. (Tritium) ABB er vel å foretrekke for en Audi vil jeg tro. Virker som Audi primært har tenkt at ladekinntaket skal være tilpasset Ionitys utforming.
#19
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Tekniske løsninger
torsdag 20. desember 2018, klokken 13:49
Vil tro det kommer til å bli mange krangler mellom e-tron eiere og andre i fremtiden når de står og sperrer for 2-3 ladestasjoner siden de må stå på tvers for å få ladet.
#20
e-Golf / Sv: "Dumme" spørsmål
tirsdag 18. desember 2018, klokken 11:59
Sitat fra: e-Stig på tirsdag 18. desember 2018, klokken 11:01

Nytt spørsmål: På jobben får vi dele på noen 16A ladeplasser, men da må vi stille ned ladingen til 5A på e-Golfen. Må dette stilles tilbake til maks hvis man skal koble på hurtiglader? Spørsmålet gjelder også en Salto-boks som vi har på jobben. Stress å stille opp og ned alt etter hvor man skal lade.

Nei, innstillingen i bilen gjelder bare på AC saktelading.
#21
e-Golf / Sv: Slukking av 3G nettet
torsdag 13. desember 2018, klokken 15:23
Den kommer til å fungere videre på 2G-nettet, og det er det foreløpig ingen planer om å slukke. Så det er nok lite sannsynlig at Møller/Vw vil ta noen kostnad med å bytte modulen. Så tregt som det er i dag selv om det er 3G, så vil nok ingen merke noen forskjell når det bare er 2G. Er jo veldig lite data som sendes.
#22
Pga plassering av ladeinntak på e-tron, så er den vel avhengig av Ionity for å kunne hurtiglade, siden de har laderne på rekke som på bensinstasjoner. Med den korte kabelen som er iallfall på Veefil-laderne rundt i Norge, så må vel bilen stå på tvers for at kabelen skal rekke frem. Er det noen som har sett en e-tron lade på vanlig norsk ladestasjon der den står med fronten inn?
#23
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Tekniske løsninger
torsdag 06. desember 2018, klokken 15:50
Vil ikke plassering av ladeinntak bli et problem på de fleste norske hurtigladestasjoner? Jeg har e-golf, og mange ganger blir kabelen veldig stram når jeg skal plugge inn, og den har jo kontakten plassert ganske langt bak på bilen. På e-tron ser det ut som det er godt over en meter fra fronten på bilen frem til ladeinntaket. Kan hende GK og Fortum må forlenge ladekablene på mange plasser hvis e-tron skal kunne bruke de. Blir interessant å se når den kommer på veien i Norge.
#24
e-Golf / Sv: "Dumme" spørsmål
onsdag 28. november 2018, klokken 13:41
Det er korrekt med 90km rekkevidde hvis den tar utgangspunkt i at du bruker 35kWt/100km. (90km x3,5kWt=31,5kWt, som er batteriets netto kapasitet) Bilen vet ikke om du kommer til å skru ned varmen etter en stund, og beregner derfor rekkevidde ut fra det forbruket du har. De korte turene forklarer nok det høye forbruket, siden det da brukes veldig mye strøm på oppvarming pr km, regner med de korte turene også er med ganske lav fart. Hvis du holder høyere fart vil jo mengden strøm brukt på oppvarming pr km gå ned. Jeg har selv på lengre turer i 5-10 minus ligget på mellom 15 og 18 kWt/100km med 22 grader i kupe.
#25
e-Golf / Sv: Målt forbruk - netto eller brutto?
onsdag 28. november 2018, klokken 10:41
Ja stemmer at den viser brutto forbruk. Hvis ikke hadde ikke visningen av forbruk endret seg fra kWh/100km til kWh/hour når man står parkert med tenningen på.
#26
e-Golf / Sv: Lade på 32A 1-fas
tirsdag 27. november 2018, klokken 09:38
Det skal gå helt fint å lade på 1-fas 32A med den svarte kabelen som følger med e-golf. Hvis du bare får 16A er det sannsynligvis noe galt med kabelen eller ladestasjonen.
#27
e-Golf / Sv: Lade på 16A
tirsdag 27. november 2018, klokken 00:34
Hvis du tenker på å lade med medfølgende ladekladd for stikkontakt, så vil ikke den kunne trekke noe mer enn maks 10A. Men hvis du har ladeboks montert på veggen og bruker den medfølgende type 2 kabelen, så er det ingen fare ved å lade på 16A så lenge den er forskriftsmessig montert. Bilen din støtter opp til 32A. Og om type 2 kabelen din ikke støtter 32A, så vil den kommunisere dette til ladestasjonen slik at du ikke får noe mer enn kabelen støtter.
#28
e-Golf / Sv: Retrofit Active Info Display i en pre-facelift golf.
fredag 16. november 2018, klokken 15:32
Ja helt enig. Men 2017-versjonen er om ikke annet veldig mye bedre enn den lille grønne streken på 2018. Det er også veldig merkelig at sanntidsforbruk viser 4kWt/100km pr strek, også slutter den på 40. Er jo litt lettere visuelt telle og se 5-10-15-20 enn 4-8-12-16. Har aldri forstått logikken bak dette heller.
#29
e-Golf / Sv: Regenerering i D
fredag 16. november 2018, klokken 14:54
Mener å ha lest et sted at bremselyset slår seg på fort regenereringen fører til at bilen endrer hastighet av betydning.
#30
e-Golf / Sv: Retrofit Active Info Display i en pre-facelift golf.
fredag 16. november 2018, klokken 14:52
Interessant at du har fått 2017-visning i AID. Batterimåleren i speedometeret til høyre ble jo fjernet på 2018-modellen. Kommer skjermen fra en 2017 modell?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA