Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - hemi

#526
ID.4 / Sv: AWD bare på topputgaven?
mandag 08. februar 2021, klokken 09:02
id4 selger vel 10x av ix3 fort bare p.g.a. AWD.
#527
ID.4 / Sv: AWD bare på topputgaven?
søndag 07. februar 2021, klokken 23:52
antall model 3 RWD vs AWD viser jo hva folk velger, samme med XC90 og endel annet.
#528
@elektro

Snittet var med småkjøring i begge ender, dvs fra utenfor huset til parkeringen på skisenter og tilbake ;)
Bileier har elbil, men nå også en fosssilbil, og prøvde ut konseptet, "kan kjøre fort uten å måtte lade hele tiden" og virkes å trivdes med det.
#529
vi kjørte 41 mil i går med snittfart på 110 ;) heia østlandet.
#530
Tesla SW og AP / Sv: EAP tilbake
fredag 05. februar 2021, klokken 22:36
husk at ca alle med model 3 i feb/mars betalte 50-60...
#531
Model 3 / Sv: Bruktbilpriser Model 3
fredag 05. februar 2021, klokken 19:53
eller meg som gav 635 for en i mars 2019? :p
#532
Tesla SW og AP / Sv: EAP tilbake
fredag 05. februar 2021, klokken 19:40
nå gir iaf EAP mening, før måtte du ha det for å få den til å holde avstand.
#533
BMW iX3 / Sv: Vi som skal ha iX3
torsdag 04. februar 2021, klokken 22:53
jeg har lest på elbilforum at det bare er jeg som opplever ladekø, og at alle andre har max 5-10 min lading for å kjøre 20 mil til hytta i sin 30-40 mil WLTP "suv" :p
#534
er jo bare å droppe å hente ut bilen, men hva model Y angår, forventer vi jo at den går 100k NED før levering, ikke 100k opp.
#535
21-25 mil avhengig av kulde vinter om du skal oppover imho og har bagasje/skiboks

#536
høres ikke ut som parkeringsplassen/garasjen følger bygningsspec? :o

og yeah auch.  (bretter inn speil selv på vei inn i garasjen og det er =¤#)%"#)%=)¤# om vintern. )
#537
er Y dyr, dropper man jo bare hente den ut?
#538
Lading av Tesla / Sv: Tesla skrur opp prisene på suc
mandag 01. februar 2021, klokken 14:54
Virker som vi for engangs skyld er enige her gutter ;)

Og ja, man lærer seg å lade på vei opp til fjellet, ikke etter 1-2 dager med stillstand ;)

Turen på 10-12 timer i helgen var for å kjøpe ny x5 der eier har solgt sin model S, han var rett og slett lei lading og langturer.

2021 model S med store batteriet, tror jeg kan gjøre at folk går tilbake igjen til elbil. spesielt om vi får SUV med den rekkevidden.

Jeg bytter til elbil igjen når jeg får el-SUV som tar båten og lekene mine jeg bruker hengerfestet til,  og har 800-900km+ wltp. dvs, man kan kjøre TR hemsedal på vintern i kulde med snø og litt tung gassfot (lol polestar)
#539
Lading av Tesla / Sv: Tesla skrur opp prisene på suc
mandag 01. februar 2021, klokken 13:25
performance + bagasje + snø + tung gassfot, vi måtte lade til ustaoset, regnet etterpå  ut vi hadde klart det med noen få % margin uten å ha ladet, men var nervøs når vi hadde så lite igjen på gol, hadde hatt ærend i byen først og hentet noen, alt spiser %.

Elbil er jo litt sånn vi skal på fjellet "ja henter du meg på veien?" ehh nei da kommer vi ikke opp.
#540
Lading av Tesla / Sv: Tesla skrur opp prisene på suc
mandag 01. februar 2021, klokken 13:01
koster 3.5 per kwh for å lade her nå, men ryktes å senkes til 2.5 per kwh.
ohmia/charge 365 har spredd seg,og er tvilsomme greier, prisene i taket, var oppe i 5kroner per kwh.

jeg pleier måtte lade tidligere enn 30 mil på tur, selv i tm3

Dessverre overaskende få hytter og steder med destinasjonslader foreløpig, på fler av hyttene jeg er, må vi gå ski fra veien, og i beste fall kan man gå til fots ett lite stykke. Selv på hoteller ala skogstad i hemsedal har de ikke destinasjonslader (litt weird) skarsnuten har noen, men få og fulle, og ofte tatt av hybrider og andre siden det er lite parkering, på hyttene/leilighetene der oppe er det ikke nok strøm, om du får parkert rett utenfor heller... så er forbedringspotensiale all over.

Jeg har også mye dagsturer over 30 mil og i kaldt klima. Jeg tror vi må komme oppp i 50 mil faktisk rekkefølge før ting blir bra, dvs nye model S teslan er nok faktisk der man bør være på rekkevidde.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA