Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - leafnor

#31
Hva vil du måle det mot for å si godt tilbud? Om det er mot andre Leaf vil jeg som dårlig, for etter å erfart Leaf driftssikkerhet (2012), ville jeg ha kjøpt en brukt 2018 40kWh med vinterhjul og Tekna/LE versjon.
For du må nok kjøpe til vinterhjul, og da er vell det 15.000,-, og du er på 235,-.
En "innkjørt" 2018 og til alt fra 155-170.000 vil være like god bil. Fort vekk 65-75.000 billigere.
#32
Nissan / Sv: Bytte celler/moduler
torsdag 12. august 2021, klokken 00:18
 :+1:, godt jobbet, og som jeg nevnte i en tidligere post, de som byttet dårlige celler fikk "tilbake" kjørelengde slik du nå har fått.
#33
Nissan / Sv: Bytte celler/moduler
mandag 02. august 2021, klokken 15:10
Det er andre tråder her på forumet med tilsvarende "bilde", og med nye celler ble det nytt liv.
Så for din del, svaret er ja.
#34
Mekanisk / Sv: Dunkelyd fra venstre bakhjul
torsdag 29. juli 2021, klokken 13:35
Du har nevnt årsaken tror jeg, får bremsen til å ikke henge, i alle fall før du går dypere til verks.
#35
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leasing-tilbud
lørdag 24. juli 2021, klokken 11:57
Sitat fra: arthur på lørdag 24. juli 2021, klokken 11:52
Sitat fra: ihaal på lørdag 24. juli 2021, klokken 10:23
Ser det nå er gode leasing-tilbud på Leaf. BH tilbyr "62 kWt: 1.990,- pr. mnd./36 mnd./36000 km kjørelengde, flytende nominell kampanjerente 1,9%, startleie 59.900,-, totalkostnad 131.546,-" ut august. Det virker veldig attraktivt. Noen som har sett bedre leasing-tilbud på Leaf enn det? Trodde jeg var ferdig med Leaf, men frister nesten med en bil nr 2 nå   :laugh:
Billig som i billigere en alternativet kjøp? Hva tror du selv i så fall du kan selge en slik bil for etter tre år hvis du velger å lease fremfor å kjøpe?
For egen del har jeg de siste årene ikke sett et eneste leasingtilbud verdt å vurdere!
Enig.
#36
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leasing-tilbud
lørdag 24. juli 2021, klokken 11:27
Sitat fra: ihaal på lørdag 24. juli 2021, klokken 10:23
Ser det nå er gode leasing-tilbud på Leaf. BH tilbyr "62 kWt: 1.990,- pr. mnd./36 mnd./36000 km kjørelengde, flytende nominell kampanjerente 1,9%, startleie 59.900,-, totalkostnad 131.546,-" ut august. Det virker veldig attraktivt. Noen som har sett bedre leasing-tilbud på Leaf enn det? Trodde jeg var ferdig med Leaf, men frister nesten med en bil nr 2 nå   :laugh:
Måtte være denne da uten at jeg har studert det nøye: https://www.bnh.no/nissan-leaf-leasing-62-kwt/
Totalkostnad 125634,-Termin og etableringsgebyr inkludert.
#37
Mekanisk / Sv: Pris på verksted for Leaf 2012
mandag 19. juli 2021, klokken 17:52
Hei.
Har 2012 Leaf selv, og har byttet tilsvarende deler selv. Kjøpt på nett (Skruvat/Bildeler)
Konstaterer at Witro sine deler koster 5-6 ganger mer.
Det tar litt til å bytte disse delene, og med 4 hjulskontroll så er ikke de 3-4 tusen ublu. 
At delene er så mye bedre og derav prisen berettiget tørr jeg ikke mene noe om.
Du kunne jo som eksempel benytte :https://mittanbud.no/registrer/bil/?regvar=2&gclid=Cj0KCQjwxdSHBhCdARIsAG6zhlW9xzgDvzHtATwnbYPIB5zqStr2kdEkcohBN1SvdebLMBU0uM_IEMsaAlBLEALw_wcB
Skriv hva du vil ha gjort, altså det som står på Witro tilbudet.

#38
Nissan e-NV200 / Sv: Bilen lader ikke
tirsdag 13. juli 2021, klokken 20:04
Sitat fra: tomrh på tirsdag 13. juli 2021, klokken 19:03
Sitat fra: leafnor på torsdag 08. juli 2021, klokken 18:08
Sitat fra: tomrh på onsdag 07. juli 2021, klokken 16:31
Samme problem har oppstått, bil levert inn til forhandler...
Brudd i en ny ledning da kanskje :-\
Ja. Og sikring som røk. Nå har de flyttet ledningene så de er mindre utsatt for vær og vind. Bedyrer at det ikke skal skje igjen.
Ja, for det gjorde de ikke i første runde nei. Quickfix er levebrød for mange. Dobbelt arbeid.
#39
Nissan / Sv: Kjøre nissan gjennom Ryfast i rogaland
lørdag 10. juli 2021, klokken 09:35
Det går helt fint.
                     
Abetterrouteplanner er verktøyet for den med angst, rekkeviddeangst.
Den forteller du kommer frem med over 60% batteri, betyr du kan snu å kjøre tilbake også.

#40
Nissan e-NV200 / Sv: Bilen lader ikke
torsdag 08. juli 2021, klokken 18:08
Sitat fra: tomrh på onsdag 07. juli 2021, klokken 16:31
Samme problem har oppstått, bil levert inn til forhandler...
Brudd i en ny ledning da kanskje :-\
#41
Nissan / Sv: Speedometer svart/dødt Nissan Leaf 2012
torsdag 08. juli 2021, klokken 13:24
Sikring.
#42
Leaf 2010-2017 / Sv: Bakhjuls-slitasje
onsdag 07. juli 2021, klokken 17:09
#43
Leaf 2010-2017 / Sv: Oppgradering av oppgradering
søndag 04. juli 2021, klokken 23:51
Sitat fra: Sjalabais på søndag 04. juli 2021, klokken 22:08
Artig, var den vanskelig å montere? Hva er prisen?

Jeg ser poenget med regen slått av for å redusere batterioppvarming, men her jeg bor er regen en ganske vesentlig del av energilikningen. Typisk vil bilen ha generert ca 20 kW for hver 120 kW brukt for kjøring - dette ifølge appen, i alle fall.
Prisen var €350 pluss frakt og norsk moms. Enkel å montere.
Skal et nyere batteri inn så må det en overgang til med plugger som koster €250 (m finsk VAT), men jeg hadde allerede en slik overgang.
Finnes et par video på Youtube som viser hvor man kapper to ledninger som CAN skal loddes til og hvor permanent 12V kobles til.
Har gjort to små tester på om det er lønnsomt med seiling, men kjørt for kort til å konkludere. Et problem er at en fort triller over fartsgrensen og kjører man i "kø" er det lett å trille for nært opp til den forran. Men kjapt å bremse ned med å sette gir i ECO, og da er det jo regen.
#44
Leaf 2010-2017 / Sv: Oppgradering av oppgradering
søndag 04. juli 2021, klokken 19:34
EU-går nok uten problem.
Regen på brems kunne vært noe ja, i glidefunksjon.
Battervarmer tror jeg ikke er helt enkel, da det sitter i selve batteriet og styres selv om bilen av.
Ser forøvrig ikke helt nytten med det på en 40kWh pakke i alle fall, det blir det fort varmt, så det motsatte burde vært en mulighet, altså kjøling.
Virker å være en BUG på den batterysaver funksjonen, for nå lader den til 80% som om det var gammelt batteri i bilen. Den lader seg til 100% nå etter å slått av i alle fall, så det ikke ble som om 100% i 24kWh :-)
#45
Leaf 2010-2017 / Sv: Anbefalt max temperatur Leaf
lørdag 03. juli 2021, klokken 17:15
Ingen fare. Langt til 52 grader og rødt om det er to streker igjen. Den vil begrense effekt på lading ved 52 grader, for å beskytte batteriet.
Har selv kjørt over 60 mil i slik varme som i dag med 12 hurtigladinger å 2012 24kWh, og nådde opp til rødt.
Bilen reduserte ladefarten til 38-40 kWh. Var 30 grader i Oslo den dagen, skjedde på ladestopp 8 eller 9 mener jeg å huske. Etter en 2 timer stopp for middag etc i Oslo kjørte vi til Sandefjord, og de neste ladingene gikk fint, selv om alle hvite strek da var "fylt på".
Vedlagt bilde er fra lader på Berger, etter å kjørt i 28-30 grader varme fra Trondheim. 52 grader i batteriet da.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA